۵۲۴۶۸۸
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

راز کرم های شب تاب سنکرون

دراصل تصور می شد که کرم های شب تاب از فلاش های نور برای هشداردادن به یکدیگر و اعلام حضور شکارچیان و خطرات دیگر استفاده می کردند. اما اکنون مشخص شده که آن ها برای برقراری ارتباط و اظهار عشق به جفتشان این کار را می کنند.

برترین ها: در هفته های اول ژوئن بازدیدکنندگان کوه های اسموکی در شرق ایالت تنسی با یک پدیده تماشایی نادر مواجه می شوند، هزاران کرم شب تاب که مانند ریسمان چراغ های کریسمس در شب می درخشند. گونه ای که این نمایش زیبا را اجرا می کند «Photinus carolinus» نام دارند که در دنیا با اینکه الگوهای فلش خود را در یک دهم ثانیه از هم تنظیم می کند، شناخته شده اند.

کرم های شب تاب درواقع سوسک های بالداری هستند که از شب تابی خود برای جذب جفت هایشان استفاده می کنند. نور در پایین شکم آن ها تولید می شود، جایی که این حشرات لوسیفرین شیمیایی را با لوسیفر آنزیم در حضور یون های منیزیم و اکسیژن ترکیب می کنند تا نور تولید کنند. کرم های شب تاب بسیار کارآمد هستند و نزدیک به 100% انرژی تولید شده در این واکنش شیمیایی به نور تبدیل می شود. برای مقایسه، یک لامپ رشته ای تنها 10% از انرژی را به نور تبدیل می کند و باقی آن تبدیل به گرما می شود. به دلیل فقدان حرارت، نوری که توسط کرم های شب تاب تولید می شود نور سرد نام دارد.

دراصل تصور می شد که کرم های شب تاب از فلاش های نور برای هشداردادن به یکدیگر و اعلام حضور شکارچیان و خطرات دیگر استفاده می کردند. اما اکنون مشخص شده که آن ها برای برقراری ارتباط و اظهار عشق به جفتشان این کار را می کنند. در بعضی گونه ها مردان چشمک زنان با الگوی خاصی پرواز می کنند و درخواست جفت می کنند، درحالیکه ماده ها ثابت روی زمین یا بوته ها و درختان می نشینند و در میان چشمک های آن ها به دنبال جفت دلخواهشان می گردند و وقتی آنچه می بینند را دوست داشته باشند با فلاش منحصربفرد خود به او پاسخ می دهند. محققان بر این باورند که کرم های شب تاب فلاش های خود را طوری زمان بندی می کنند که ماده ها به راحتی بتوانند الگوی آن ها را ردیابی و تمییز دهند. این زمان بندی به هردویشان کمک می کند راحتتر یکدیگر را پیدا کنند. این درست مثل یک استادیوم بزرگ است، اگر هرکسی به طور تصادفی جمله ای را فریاد بزند هیچ معنایی ندارد. اما اگر همه هماهنگ باشند می توانید تشخیص دهید چه کسی نزدیکتر و چه کسی دورتر است. بااین حال مکانیزم آن ها هنوز یک راز است.
راز کرم های شب تاب سنکرون
راز کرم های شب تاب سنکرون
راز کرم های شب تاب سنکرون
راز کرم های شب تاب سنکرون
راز کرم های شب تاب سنکرون
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج