۵۲۴۷۷۱
۳ نظر
۵۰۴۱
۳ نظر
۵۰۴۱
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «امبر هرد» بگیرید تا «جسیکا آلبا». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «امبر هرد» بگیرید تا «جسیکا آلبا». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
امبر هرد 31 ساله شد
امبر لورا هرد (Amber Heard) بازیگر آمریکایی زادۀ 22 آوریل 1986 است. اولین کار سینمایی او درام سینمایی «چراغ های جمعه شب» در سال 2004 بود. هرد بعد از بازی در نقش های کوچک در «سرزمین شمالی» و «آلفا داگ» اولین نقش اول خود را در تریلر ترسناک «همه پسرها عاشق مندی لین هستند» (2006) به دست آورد و در سریال تلویزیونی «نخل های پنهان» (2007) ظاهر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
هرد در سال ۲۰۰۸ با فیلم های «عقب نشینی هرگز» و «پاین اپل اکسپرس» درخشید. او در مراسم جوایز هالیوود جوان جایزۀ موفقیت دریافت کرد. بازی او در فیلم هایی همچون «آگاه گر» (۲۰۰۸)، «ناپدری» (۲۰۰۹)، «سرزمین زامبی ها» (۲۰۰۹) و «خانوادۀ جونز» (۲۰۰۹) شهرت بیشتری برای او رقم زد. سپس در فیلم «نگهبان» ساختۀ جان کارپنتر، در «رانندگی با خشم» در کنار نیکلاس کیج، و به همراه جانی دپ در «خاطرات عجیب و غریب» بازی کرد و برای این فیلم آخر برندۀ جایزۀ ویژۀ فستیوال فیلم هالیوود شد. هرد در سال ۲۰۱۴ در «۳ روز برای کشتن» و در سال ۲۰۱۵ در «مایک جادویی ایکس ایکس اِل» و «دختر دانمارکی» حضور داشت. وی در ۲۰۱۷ در نقش مرا در فیلم ابر قهرمانی زک اسنایدر به نام «لیگ عدالت» ظاهر خواهد شد.

هرد در فعالیت های اجتماعی مختلفی شرکت دارد و حامی سازمان غیر دولتی مسکن برای بشریت؛ گرل آپ، یک کمپین سازمان ملل متحد؛ سازمان خیریۀ هنر الیزیوم و سازمان عفو بین الملل است. او در سال 2011 زمان بازی در فیلم «خطرات عجیب و غریب» با جانی دپ آشنا شد. آنها از سال بعد با هم زندگی کردند و در فوریۀ 2015 ازدواج کردند. هرد در ماه مه 2016 درخواست طلاق کرد و در ژانویۀ 2017 طلاق آنها نهایی شد. دارایی خالص امبر هرد 14 میلیون دلار برآورد شده است.


جی جی حدید 22 ساله شد
جی جی حدید (Gigi Hadid) مدل آمریکایی زادۀ 23 آوریل 1995 است. او از مادری هلندی آمریکایی و پدری فلسطینی آمریکایی به دنیا آمد. حدید در سال 2013 با کمپانی آی ام جی مادلز قرارداد بست و در نوامبر 2014 در سایت Models.com برای اولین بار در رتبه بندی 50 مدل برتر قرار گرفت. و در سال 2016 از سوی شورای مد بریتانیا مدل بین المللی سال لقب گرفت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
حدید کار مدلینگ را از ۲ سالگی شروع کرد، زمانی که توسط پل مارسیانو، یکی از بنیانگذاران کمپانی گِس، کشف شد. او مدلینگ را با بِیبی گس (پوشاک کودکان) شروع کرد تا این که به خاطر پرداختن به مدرسه فعالیت خود را متوقف کرد. در نهایت در سال ۲۰۱۱ به این حرفه بازگشت؛ کار خود را با مارسیانو ادامه داد و در سال ۲۰۱۲ چهرۀ کمپین تبلیغاتی گِس نامیده شد. حدید در بزرگسالی در سه کمپین تبلیغاتی برای این برند شرکت کرد.
حدید برای برند هایی مانند ورساچه، شنل، فندی، مایکل کورس، الی صعب، مارک جیکوبز، آنا سویی، میو میو، بالمن و ... فعالیت کرده است و دو بار در شوی فرشته های ویکتوریاز سیکرت شرکت کرده است.
او از سال 2013 تا 2015 با کودی سیمسون خواننده رابطه داشت و از نوامبر 2015 با خوانندۀ انگلیسی، زین مالک، در ارتباط است. حدید در سال 2014 فاش کرد که مبتلا به بیماری هاشیموتو است. دارایی خالص جی جی حدید 13 میلیون دلار برآورد شده است.

جان سینا 40 ساله شد
جان فلیکس آنتونی سینا (John Cena)، زادۀ 23 آوریل 1977، کشتی گیر حرفه ای، رپر، بازیگر و مجری برنامه های تلویزیونی آمریکایی است. او با کمپانی سرگرمی کشتی (WWE) قرارداد بست و در آنجا برند اسمک داون اجرا می کرد. کشتی حرفه ای را در سال 1999 با کمپانی کشتی فوق حرفه ای (UPW) شروع کرد و سال بعد از آن برندۀ جام قهرمانی سنگین وزن شد. سینا در سال 2001، با فدراسیون جهانی کشتی قرارداد توسعه امضا کرد که در سال 2002 با فهرست اصلی WWE آغاز می شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
سینا از شخصیتی عمومی در ۲۰۰۲ به رپری تبدیل شد که در دورۀ زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ باعث شهرت او در میان مخاطبان برنامۀ اسمک داون شد. پس از آن، سینا به شخصیت فعلی خود تغییر پیدا کرد که آن را "سوپرمن همه فن حریف" می نامد. کمپانی آی جی ان سینا را بازیکن تبلیغاتی WWE از سال ۲۰۰۵ توصیف کرده و این کمپانی در سال ۲۰۱۵ سینا را چهرۀ WWE از سال ۲۰۰۴ معرفی کرده است. پیشکسوتان این صنعت، جان لیفیلد، پل هِیمن و کرت انگل سینا را بزرگ ترین ستارۀ WWE در تمام زمان ها نامیده اند.
سینا در طول فعالیت حرفه ای خود در WWE برندۀ ۲۵ قهرمانی، شامل ۱۶ قهرمانی جهان شده است، دستاوردی که پیش از آن ریک فلِر عضو تالار مشاهیر WWE به آن دست یافته بود. او همچنین پنج بار قهرمان آمریکا و چهار بار قهرمان تگ تیم جهانی شده است. علاوه بر این، او یک بار برندۀ مسابقات پلکانی پول بانکی، دو بار برندۀ رویال رامبل (۲۰۰۸ و ۲۰۱۳) و سه بار سوپر استار سال برندۀ جایزۀ اسلمی (۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲) شده است. سینا از سال ۲۰۱۶ پردرآمد ترین کشتی گیر WWE است.
سینا جدا از کشتی گیری، آلبوم رپ You Can't See Me را منتشر کرده است که در جدول ۲۰۰ بیلبورد آلبوم شمارۀ ۱۵ شد و در فیلم های سینمایی «تفنگدار دریایی» (۲۰۰۶)، «۱۲ راند» (۲۰۰۹)، «افسانه ای» (۲۰۱۰)، «تجدید دیدار» (۲۰۱۱)، «فاجعه» (۲۰۱۵)، و «خواهران» (۲۰۱۵) بازی کرده است. سینا در برنامه ها و سریال های تلویزیونی نظیر «تعقیب جنایتکاران»، «قبوله یا نه»، «مَد تی وی»، «پخش زندۀ شنبه شب»، «پانکد»، «غیب گو» و «پارک ها و تفریحات» نیز ظاهر شده است. فیلم جنگی «دیوار» با بازی سینا به زودی، ماه مه ۲۰۱۷، اکران می شود. سینا در فیلم کمدی «خونۀ بابا ۲» بازی و در انیمیشن «فردیناند» هم به جای شخصیت اصلی صداپیشگی کرده؛ این دو فیلم نیز قرار است در ۲۰۱۷ به نمایش درآیند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
سینا در امور انسان دوستانۀ بسیاری از جمله بنیاد "یک آرزو بکن" شرکت داشته است. او بیشترین آرزوها را در تاریخ این بنیاد برآورده کرده است. سینا در سال 2009 نامزدی خود را با الیزابت هوبردو اعلام کرد. آنها در ژوئیۀ 2009 ازدواج کردند و در ژوئیۀ 2012 از هم جدا شدند. از نوامبر 2012 او با نیکی بلا، کشتی گیر و بازیگر امریکایی رابطه داشت که در سال 2017 رسماً با هم نامزد شدند. دارایی خالص جان سینا 55 دلار برآورد شده است.

دو پاتل 27 ساله شد
دِو پاتل (Dev Patel) بازیگر انگلیسی زادۀ 23 آوریل 1990 است. او از والدینی هندی در لندن به دنیا آمد و بزرگ شد و اولین حضورش در تلویزیون در دو فصل اول درام نوجوانانۀ «اسکینز» (2008-2007) در نقش انور کارال بود. در سال 2008 در نقش اصلی جمال مالک در درام برندۀ اسکار «میلیونر زاغه نشین» ساختۀ دنی بویل بسیار موفق ظاهر شد و نامزد دریافت جایزۀ SAG برای بهترین بازیگر نقش مکمل و جایزۀ بفتا برای بهترین بازیگر شد.
پاتل در ادامه در کمدی رمانتیک بسیار موفق «بهترین هتل عجیب ماریگلد» (۲۰۱۲) و قسمت دوم آن در ۲۰۱۵، فیلم فانتزی «آخرین هواشکن» (۲۰۱۰) و فیلم علمی تخیلی «چپی» (۲۰۱۵) نقش آفرینی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
بازی او در نقش نیل سمپات در سریال تلویزیونی «اتاق خبر» (2014-2012) نامزدی جایزۀ انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان برای بازیگر برجسته در نقش مکمل را نصیبش کرد. پاتل در سال 2015، در نقش سرینیواسا رامانوجان ریاضیدان خود آموختۀ هندی در فیلم زندگینامه ای «مردی که بی نهایت را می دانست» و سال بعد نقش سارو برییرلی را در درام «شیر» (2016) بازی کرد. برای فیلم شیر، برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر نقش مکمل بفتا و نامزد گلدن گلوب، جایزۀ منتخب منتقدان، SAG و اسکار بهترین بازیگر مکمل شد. او نقش اصلی فیلم «هتل بمبئی» را بر عهده دارد که در 2017 به نمایش در می آید.
او در سال 2009 رابطه اش را با هم بازی اش در «میلیونر زاغه نشین»، فریدا پینتو، آغاز کرد. در دسامبر 2014، این زوج دچار اختلاف شدند و به رابطۀ خود پایان دادند. دارایی خالص دو پاتل 3 میلیون دلار برآورد شده است.

آل پاچینو 77 ساله شد
آلفردو جیمز "آل" پاچینو (Al Pacino)، زادۀ 25 آوریل 1940، بازیگر تئاتر و سینما، فیلمساز و فیلمنامه نویس آمریکایی است. دورۀ فعالیت پاچینو به حدود پنجاه سال می رسد که در این مدت افتخارات و جوایز بسیاری، در هر دو زمینۀ رقابتی و افتخاری، کسب کرده است، از جمله یک جایزۀ اسکار، دو جایزۀ تونی، دو جایزۀ ساعت پربینندۀ امی، یک جایزۀ آکادمی فیلم بریتانیا، چهار جایزۀ گلدن گلوب، جایزۀ یک عمر دستاورد از انستیتوی فیلم آمریکا، جایزۀ سسیل بی دیمیل گلدن گلوب و نشان ملی هنر. او یکی از معدود بازیگرانی است که یک اسکار، یک امی و یک تونی، معروف به "تاج سه گانۀ بازیگری" را دریافت کرده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
پاچینو که بازیگر متد، دانشجوی سابق استودیوی اچ بی او و اکتورز استودیو در نیویورک است و در آنجا از چارلی لوتن و لی استراسبرگ آموزش دیده، کار سینمایی خود را با نقشی کوچک در «من، ناتالی» (۱۹۶۹) شروع کرد و با بازی در نقش یک معتاد به هروئین در «وحشت در نیدل پارک» (۱۹۷۱) به خوبی دیده شد. او برای بازی در نقش مایکل کورلئونه در «پدر خوانده» (۱۹۷۲) اثر فرانسیس فورد کوپولا به تحسین و شهرت بین المللی دست یافت. برای اولین بار نامزد دریافت اسکار شد و در دنباله های موفق این فیلم «پدر خوانده ۲» (۱۹۷۴) و «پدر خوانده ۳» (۱۹۹۰) نیز نقش را تکرار کرد. بازی پاچینو در نقش کورلئونه هم اکنون به عنوان یکی از بهترین نقش آفرینی ها در تاریخ سینما محسوب می شود.
پاچینو اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگری اش را برای «سرپیکو» (۱۹۷۳) به دست آورد؛ او برای پدر خواندۀ ۲، «بعد از ظهر سگی» (۱۹۷۵)، و «... و عدالت برای همه» (۱۹۷۹) نامزد دریافت این جایزۀ شد و در سال ۱۹۹۳ برای بازی در نقش یک سرهنگ دوم نابینا در «بوی خوش زن» برندۀ اسکار شد. پاچینو برای بازی در پدر خوانده، «دیک تریسی» (۱۹۹۰) و «گلنگری گلن راس» (۱۹۹۲) نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. دیگر نقش های مهم او عبارتند از تونی مونتانا در «صورت زخمی» (۱۹۸۳)، کارلیتو بریگانته در «راه کارلیتو» (۱۹۹۳)، ستوان وینسنت هانا در «گرما» (۱۹۹۵)، بنجامین روجرو در «دانی براسکو» (۱۹۹۷)، لوول برگمن در «نفوذی» (۱۹۹۹) و بازرس ویل دورمر در «بی خوابی» (۲۰۰۲). پاچینو در چندین کار تلویزیونی برای اچ بی او مانند مینی سریال «فرشته ها در آمریکا» (۲۰۰۳) و زندگینامۀ جک کورکیان، «تو جک را نمی شناسی» (۲۰۱۰)، بازی کرد و برای هر دوی این سریال ها برندۀ جایزۀ ساعت پر بینندۀ امی برای بازیگر برجستۀ نقش اول در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی شد.
پاچینو فعالیت گسترده ای در صحنه داشته و دو بار، در سال های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۷، به ترتیب برای اجرا در «آیا ببر ها کراوات می بندند؟» و «آموزش عمومی پاولو هامل»، برندۀ جایزۀ تونی شده است. پاچینو که همواره علاقمند شکسپیر بوده، مستندی دربارۀ نمایشنامۀ ریچارد سوم، نقشی که قبلاً در سال ۱۹۷۷ آن را اجرا کرده بود، به نام «به دنبال ریچارد» (۱۹۹۶) ساخت و خود نیز در آن بازی کرد. او همچنین در اقتباس سینمایی سال ۲۰۰۴ و اجرای تئاتری سال ۲۰۱۰ از نمایشنامۀ «تاجر ونیزی» نقش شایلاک را بر عهده گرفت. پاچینو که اولین بار کارگردانی را در مستند به دنبال ریچارد تجربه کرده بود، فیلم مستقل «قهوۀ چینی» (۲۰۰۰) و فیلم های «سالومۀ وایلد» (۲۰۱۱) و «سالومه» (۲۰۱۳) را در مورد نمایشنامۀ «سالومه» اثر اسکار وایلد کارگردانی کرد و خود نیز از بازیگران آنها بود. پاچینو از سال ۱۹۹۴، به همراه الن برستین و هاروی کایتل یکی از رؤسای اکتورز استودیو بوده است. فیلم «دژخیم» و «مرد ایرلندی» با حضور پاچینو در حال تولید هستند و به ترتیب در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به نمایش در خواهند آمد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
بااینکه پاچینو هرگز ازدواج نکرده است، سه فرزند دارد. فرزند اول او جولی مری دختر او و مربی بازیگری او جان تارنت است. او و بورلی دانجلو نیز از 1996 تا 2003 با هم بودند و دوقلوهایی به نام های آنتون جیمز و الیویا رز دارند. دارایی خالص آل پاچینو 145 میلیون دلار برآورد شده است.
رنی زلوگر ۴۸ ساله شد
رنی کاتلین زلوگر (Renée Zellweger) بازیگر و تهیه کنندۀ آمریکایی زادۀ ۲۵ آوریل ۱۹۶۹ است. او تاکنون تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته و جوایزی از قبیل اسکار، بفتا، گلدن گلوب و سه جایزۀ صنف بازیگران فیلم را دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۹، زن سال "هیستی پودینگ" نام گرفت و در سال ۲۰۰۷ جایگاه خود را به عنوان یکی از پر درآمد ترین بازیگران زن هالیوود تثبیت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
اولین نقش مهم زلوگر در فیلم ترسناک دنباله دار «کشتار با اره برقی در تگزاس: نسل بعدی» (1994) بود و بعد از آن برای حضور در «امپایر ریکوردز» (1995) تحسین شد. سپس برای بازی در فیلم درام کمدی ورزشی «جری مگوایر» (1996) و کمدی «پرستار بتی» (2000)، که برای آن اولین جایزۀ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کرد، بسیار مورد توجه قرار گرفت. وی در ادامه در کمدی رمانتیک «خاطرات بریجت جونز» (2001) درخشید و نامزد دریافت اسکار و بفتا برای بهترین بازیگر زن در نقش اصلی شد. با بازی در فیلم موزیکال «شیکاگو» (2002) بار دیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر شد و دومین جایزۀ گلدن گلوب خود را به دست آورد.
او برای بازی در درام جنگی حماسی «کوهستان سرد» (2003) برندۀ جایزۀ اسکار، بفتا، گلدن گلوب و جایزۀ صنف بازیگران برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. سپس در فیلم «بریجت جونز:نکتۀ باریک» (2004) نقش اصلی را تکرار کرد، در «مرد سیندرلایی» (2005) درخشید و در فیلم زندگینامه ای «دوشیزه پاتر» (2006) نقش بئاتریکس پاتر نویسنده را بازی کرد. او در چند فیلم کم اهمیت با اکران های محدود مانند «آپالوسا» (2008)، «دردانۀ من» (2009)، «پروندۀ 39» (2009)، «آهنگ عاشقانۀ من» (2010) ظاهر شد و سپس وقفه ای شش ساله در حرفۀ بازیگری او ایجاد شد. زلوگر با سومین فیلم بسیار موفق بریجت جونز با نام «بچۀ بریجت جونز» (2016) به پرده های سینما بازگشت. وی در درام «مانند من متفاوت» نیز نقش آفرینی کرده است که در اکتبر 2017 اکران می شود.
زلوگر از سال 1999 تا 2000 با جیم کری نامزد بود. در سال 2005 با کنی چسنی خواننده ازدواج کرد، اما چهار ماه بعد از او جدا شد. در 2009 با بردلی کوپر، هم بازی اش در «پروندۀ 39» (2006) رابطه ایجاد کرد. آنها در سال 2011 از هم جدا شدند. از سال 2012 نیز او با دویل برامهال رابطه دارد. دارایی خالص رنی زلوگر 60 میلیون دلار برآورد شده است.
چنینگ تیتوم ۳۷ ساله شد
چنینگ متیو تیتوم (Channing Tatum)، زادۀ ۲۶ آوریل ۱۹۸۰، بازیگر و رقصندۀ آمریکایی است. اولین کار سینمایی تیتوم بازی در درام «مربی کارتر» (۲۰۰۵) بود. او در فیلم «استپ آپ» (۲۰۰۶) بسیار موفق ظاهر شد و مخاطبان بیشتری جذب کرد. تیتوم با بازی در نقش دوک در فیلم اکشن سال ۲۰۰۹، «جی آی جو: ظهور کبرا»، و دنبالۀ آن با نام «جی آی جو: تلافی» در سال ۲۰۱۳ شناخته می شود. با این که هر دو قسمت این فیلم نقد های منفی از منتقدان دریافت کردند، با فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه، از نظر تجاری موفق بودند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
تیتوم برای بازی در نقش اصلی فیلم «مجیک مایک» (2012) و دنبالۀ آن، «مجیک مایک XXL» (2015) با تهیه کنندگی خود او، نیز شناخته می شود؛ او در اکشن کمدی «خیابان جامپ، شمارۀ 21» و دنبالۀ آن در سال 2014، «خیابان جامپ، شمارۀ 22» بازی کرد. او در فیلم هایی مانند «جان عزیز» (2010) و «عهد» (2012) ظاهر شده است. دیگر فیلم های او عبارتند از «این دختر همان مرد است» (2006)، «معضل» (2011)، «سقوط کاخ سفید» (2013)، درام «فاکس کچر» (2014)، «هشت نفرت انگیز» (2015) و «درود بر سزار!» (2016). تیتوم در ایمیشن «فیلم لگو بتمن» (2017) برای نقش سوپرمن صداپیشگی کرد.
تیتوم برای سال 2017 دو فیلم در نوبت اکران دارد، کمدی «لوگان خوش شانس» و اکشن جاسوسی «کینگزمن: محفل طلایی» که قرار است به نوبت در آگوست و سپتامبر به نمایش درآیند. تیتوم در سال 2006، هنگام بازی در فیلم «استپ آپ» با جنا دوان بازیگر آشنا شد؛ آنها در ژوئیۀ 2009 ازدواج کردند و در 2013 صاحب یک دختر شدند. دارایی خالص چنینگ تیتوم 60 دلار برآورد شده است.

جت لی 54 ساله شد
لی لیانجی معروف به جت لی (Jet Li)، زادۀ 26 اوریل 1963، بازیگر، تهیه کنندۀ، رزمی کار و قهرمان بازنشستۀ ووشوی چینی است که در پکن به دنیا آمده است. او شهروند رسمی سنگاپور است.
لی بعد از سه سال تمرین با وو بین، اولین قهرمانی خود را در تیم ووشوی چین به دست آورد. بعد از کناره گیری از ووشو در 19 سالگی، بازیگری را با فیلم «معبد شائولین» (1982) شروع کرد و در چین بسیار تحسین شد. در ادامه او به بازی در فیلم های حماسی رزمی تحسین شده پرداخت، مانند «قهرمان» (2002) به کارگردانی ژانگ ییمو، «مشت افسانه ای» که روتن تومیتوز آن را بهترین فیلم لی دانسته است، و سریال «روزی روزگاری در چین» که در آن نقش قهرمان محلی "وونگ فِی هونگ" را بازی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
اولین نقش لی در فیلم های غیر چینی نقش یک شرور در «آلت قتاله ۴» (۱۹۹۸) و اولین نقش اول او در هالیوود، هان سینگ در «رومئو باید بمیرد» (۲۰۰۰) بود. او در ادامه در فیلم های اکشن بسیاری، از جمله «بوسۀ اژدها» و «افسار گسیخته» به کارگردانی لوک بسون درخشید. او در «یکه تاز» (۲۰۰۱)، «پادشاهی ممنوعه» (۲۰۰۸) به همراه جکی چان، هر سه قسمت فیلم «بی مصرف ها» به همراه سیلوستر استالونه، و در نقش اصلی شخصیت شرور در «مومیایی: مقبرۀ امپراتور اژدها» (۲۰۰۸) ظاهر شد.
لی در سال ۱۹۸۷ با هوانگ کیویان، عضو تیم ووشوی پکن و هم بازی او در «بچه های شائولین» ازدواج کرد. آنها صاحب دو دختر به نام های سی و تایمی شدند. این زوج در سال ۱۹۹۰ از هم جدا شدند. او در سال ۱۹۹۹ با نینا لی چی، بازیگر هونگ کونگی ازدواج کرد و از او نیز دو دختر، جین و جادا، دارد. دارایی خالص جت لی ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

جوردانا بروستر ۳۷ ساله شد
جوردانا بروستر (Jordana Brewster) بازیگر و مدل آمریکایی زادۀ ۲۶ آوریل ۱۹۸۰ است. او برای اولین بار در یک قسمت از سریال «تمام فرزندان من» در ۱۹۹۵ بازی کرد و سپس نقش تکرار شوندۀ نیکی مانسون را در «تا دنیا دنیا است» بر عهده گرفت و در سال ۱۹۹۷ برای آن نامزد دریافت جایزۀ بازیگر برجستۀ نوجوان سوپ اُپرا دایجست شد. او اولین نقش سینمایی اش را در فیلم ترسناک علمی تخیلی رابرت رودریگز «کادر آموزشی» (۱۹۹۸) بازی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
موفقیت او با نقش میا تورتو در فیلم اکشن «سریع و خشمگین» (2001) آغاز شد. او این نقش را در قسمت های بعدی فیلم، «سریع و خشمگین» (2009)، «پنج سریع» (2011)، «سریع و خشمگین 6» (2013) و «خشمگین 7»، از سر گرفت. دیگر فیلم های مطرح او عبارتند از «سیرک نامرئی» (2001)، کمدی اکشن «دی ای بی اس» (2004) و فیلم ترسناک «کشتار با اره برقی در تگزاس: سرآغاز» (2006).
بروستر در سریال تلویزیونی «دالاس» (2014-2012) نقش النا راموس را بازی کرد و در شش قسمت از فصل اول سریال «داستان جنایی آمریکایی» (2016) در نقش دنیز براون ظاهر شد. او در حال حاضر در نقش دکتر مورین کیهیل در درام کمدی اکشن «آلت قتاله» و در درام جنایی «راز ها و دروغ ها» در نقش کیت وارنر نقش آفرینی می کند.
بروستر و همسرش اندرو فورم تهیه کننده در سال 2006 نامزد شدند و در سال 2007 با هم ازدواج کردند. آنها دو پسر به نام های جولین و روآن دارند. دارایی خالص جوردانا بروستر 8 میلیون دلار برآورد شده است.

جنا کولمن 31 ساله شد
جنا لوییز کولمن (Jenna Coleman) بازیگر انگلیسی زادۀ 27 آوریل 1986 است. نقش های مهم او کلارا اُسوالد در سریال انگلیسی «دکتر هو»، جاسمین تامس در «امردِیل» و ملکه ویکتوریا در سریال درام «ویکتوریا» هستند. او برای بازی اش تحسین منتقدان را برانگیخت و نامزد دریافت جایزۀ حبوب ترین تازه وارد در مراسم جوایز تلویزیون ملی در 2006 شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
کولمن در ادامه در نقش لیندسی جیمز در سریال درام دبیرستانی «جادۀ واترلو»، سوزان براون در اقتباس تلویزیونی از رمان «اتاقی در طبقۀ بالا» اثر جان برین، آنی دزموند در مینی سریال چهار قسمتۀ «تایتانیک» کار جولین فیلوز، و رُزی در سریال درام «رقصیدن بر لبه» به کارگردانی استیفن پولیاکوف ظاهر شد.
کولمن از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، نقش کلارا اسوالد، دوست یازده و دوازده سالگی دکتر را در سریال علمی تخیلی دکتر هو بازی کرد. او در درام بی بی سی به نام «مرگ در پمبرلی» نقش لیدیا ویکهام را بر عهده داشت. او در سال ۲۰۱۶ در درام رمانتیک آمریکایی انگلیسی «من پیش از تو» ظاهر شد.
کولمن سفیر بنیاد خیریۀ کودکان وان تو وان است و با این بنیاد برای آگاهی بخشی در مورد اچ آی وی در آفریقای جنوبی همکاری کرده است. دارایی خالص جنا کولمن ۵ میلیون دلار برآورد شده است.

جسیکا آلبا ۳۶ ساله شد
جسیکا ماری آلبا (Jessica Alba)، زادۀ ۲۸ آوریل ۱۹۸۱، بازیگر و تاجر آمریکایی است. او برای بازیگری جوایز بسیاری دریافت کرده است، از جمله جایزۀ بازیگر منتخب نوجوانان و جایزۀ ساترن برای بهترین بازیگر زن در تلویزیون و یک نامزدی گلدن گلوب برای ایفای نقش اول در سریال تلویزیونی «فرشتۀ تاریکی».
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
آلبا بازیگری در سینما و تلویزیون را در 13 سالگی با «کمپ هیچ کجا» و «دنیای مخفی الکس مک» (1994) شروع کرد. او در 19 سالگی با بازی در نقش اول سریال تلویزیونی جیمز کامرون با نام «فرشتۀ تاریکی» (02-2000) به شهرت رسید. سپس در «هانی» (2003)، «شهر گناه» (2005)، «چهار شگفت انگیز» (2005)، «توی دریا» (2005)، «چهار شگفت انگیز: ظهور موج سوار نقره ای» (2007)، و «موفق باشی چاک» (2007) ظاهر شد.
در ژانویۀ 2012، آلبا در تأسیس کمپانی آنست، کمپانی کالاهای مصرفی فروشندۀ محصولات خانگی غیر سمی، سهیم شد و مالک 15 تا 20 درصد این شرکت ست.
آلبا در سال 2008، مسیر بازیگری خود را به سمت ژانر ترسناک تغییر داد و در فیلم «چشم»، بازسازی یک فیلم هونگ کونگی بازی کرد. فیلم در 1 فوریۀ 2008 اکران شد. با این که منتقدان استقبال خوبی از فیلم نکردند، بازی آلبا به تنهایی نقد های متفاوتی دریافت کرد. آلبا برندۀ جایزۀ منتخب نوجوانان برای بازیگر زن منتخب در تریلر یا فیلم ترسناک و نامزد دریافت جایزۀ تمشک طلایی برای بدترین بازیگر زن شد. در سال 2008 نیز، آلبا در کنار مایک مایر و جاستین تیمبرلیک در بمب گیشه «معلم عشق» بازی کرد. او نامزد جایزۀ تمشک طلایی برای بدترین بازیگر زن شد.
در انتهای سال 2008، آلبا برای بازی در نقش اول فیلم «نشانۀ نامرئی» قرارداد بست. ساخت فیلم در نوامبر 2008 پایان یافت. اولین بار در فستیوال بین المللی فیلم همپتونز اکران شد و در مه 2011 در سالن های سینما به نمایش در آمد. آلبا در سال 2010 در دو فیلم «قداره» و «فاکرهای کوچک» در کنار رابرت دنیرو بازی کرد. در سال 2013، او نقش سانتانا در قداره را در «کشتار قداره» و نانسی کالاهان را در «شهر گناه: بانویی که به خاطرش می کشم» تکرار کرد. در سال 2016، آلبا در فیلم ترسناک فراطبیعی «پرده» و تریلر اکشن «مکانیک: رستاخیز» ظاهر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
آلبا در سال ۲۰۰۴، زمان بازی در فیلم چهار شگفت انگیز، کَش وارن پسر مایکل وارن بازیگر را ملاقات کرد. آنها در سال ۲۰۰۸ ازدواج کردند و دو دختر به نام های آنر و هیون دارند. دارایی خالص جسیکا آلبا ۴۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

پنه‌لوپه کروز ۴۳ ساله شد
پنه‌لوپه کروز سانچز (Penélope Cruz) بازیگر و مدل اسپانیایی زادۀ ۲۸ آوریل ۱۹۷۴ است. او اولین کار تلویزیونی خود را در ۱۶ سالگی و اولین کار سینمایی اش رادر ۱۷ سالگی، فیلم «خامون» (۱۹۹۲) بازی کرد. فیلم های بعدی او در دو دهۀ ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ عبارتند از «چشمانت را باز کن» (۱۹۹۷)، «سرزمین پر فراز و نشیب» (۱۹۹۹)، «دختر رویاهای تو» (۲۰۰۰)، «زن در بالا» (۲۰۰۰). کروز با بازی در نقش اصلی فیلم های «آسمان وانیلی»، «همۀ اسب های زیبا»، «ماندولین کاپیتان کورلی» و «کوکائین» در سال ۲۰۰۱ به شهرت رسید.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
پس از آن، در فیلم هایی با ژانر های گوناگون ظاهر شد، از جمله کمدی «بیدار شدن در رنو» (2002)، تریلر «گوتیکا» (2003)، فیلم کریسمسی «نوئل» (2004) و اکشن ماجراجویانۀ «صحرا» (2005). او برای ایفای نقش در «بازگشت» (2006)، و «نُه» (2009) تحسین شد و نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب و اسکار شد. او در سال 2008، برای بازی در نقش ماریا النای نقاش در «ویکی کریستینا بارسلونا» به کارگردانی وودی آلن اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد. او اولین بازیگر زن اسپانیایی تاریخ بود که جایزۀ اسکار و نیز یک ستاره در پیاده روی شهرت هالیوود دریافت کرد. کروز در سال 2017 دو فیلم بر روی پرده خواهد داشت: «اسکوبار» و «قتل در قطار سریع السیر شرق».
کروز برای مانگو، رالف لورن و لورئال کار مدلینگ انجام داده است. او و خواهر کوچکترش مونیکا کروز برای برند مانگو لباس طراحی کرده اند. او یک هفته به همراه مادر ترزا در هند و اوگاندا به سر برد و کارهای داوطلبانه انجام داد؛ کروز دستمزد فیلم «سرزمین پر فراز و نشیب» را به عنوان سرمایه به مادر ترزا بخشید تا در این مأموریت هزینه کند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «امبر هرد» تا «آل پاچینو»
کروز با بازیگر اسپانیایی، خاویر باردم، ازدواج کرده است. باردم در فیلمهای «خامون، خامون» و «ویکی کریستی بارسلونا» و «مشاور» (۲۰۱۳) هم بازی کروز بوده است. آنها یک پسر و یک دختر دارند. کروز از زمان تولد کودکانش حامی تغذیه با شیر مادر شده است. کروز و باردم هر دو تنها اسپانیایی هایی هستند که برندۀ اسکار شده اند. دارایی خالص پنه‌لوپه کروز ۵۶ میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      جالبه آمریکایی ها هیچ اعتقادی به ازدواج ندارن و همینجوری بچه دار میشن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا ازدواج در آمریکا خیلی زیاده ،اونجا که اعتقاد به ازدواج ندارن اروپاست نه امریکا،این دو تا با هم فرق دارن.
        الان تو همین لیست چنینگ تتوم،جسیکا آلبا، پنه لوپه کروز سالهاست که ازدواج کردند(البته پنه لوپه اسپانیایه)

    • بدون نام

      مریضی هاشیموتی چیه اصن؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج