۵۲۵۰۹۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پاکستان: صدمه به ایران، صدمه به ماست

نخست وزیر پاکستان عصر چهارشنبه در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز تاسف عمیق دولت و ملت کشورش نسبت به بروز حادثه تروریستی در مرز ایران، تاکید کرد: بدانید که هرگونه صدمه به ایران، به معنای صدمه به پاکستان است.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر پاکستان عصر چهارشنبه در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز تاسف عمیق دولت و ملت کشورش نسبت به بروز حادثه تروریستی در مرز ایران، تاکید کرد: بدانید که هرگونه صدمه به ایران، به معنای صدمه به پاکستان است.

محمدنواز شریف اظهار داشت که حفظ حُسن مناسبات با همسایه خوب پاکستان، یعنی ایران، یکی از اصول و رویکردهای اساسی پاکستان است.

'عمیقا از بروز حادثه تروریستی در مرز ایران و پاکستان که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران شد، متاسفیم و تمامی مساعی خود را برای همکاری نهادهای ذیربط دو کشور به منظور بررسی حادثه تروریستی مذکور بکار گرفته و همچنین ارتباطات قوی تر فیمابین مسئولین ذیربط دو کشور را مثبت ارزیابی می کنیم.'

پس از رخداد این حادثه تروریستی دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به 'نواز شریف' نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.

نواز شریف ادامه سخنانش در ملاقات محمد جواد ظریف افزود: امیدوارم که با تقویت و استمرار روند همکاری ها، حفظ حسن مناسبات و تعامل بیش از پیش مسئولین و دستگاه های ذیربط، شاهد عرصه جدیدی از همکاری ها باشیم و در آینده نیز چنین حوادث تلخی را در منطقه مرزی بین دو کشور شاهد نباشیم.

محمدجواد ظریف نیز در این ملاقات با تاکید بر اینکه هدف از این سفر رسیدگی به حادثه تاسف بار حمله تروریستی به مرزبانان ایران است، اظهار داشت که اهمیت مناسبات فیمابین و حسن مناسبات دو کشور ایجاب می کند تا با حضور قوی تر نیروهای پاکستانی در مناطق مرزی، توجه بیشتری به امور مرزی بین ایران و پاکستان بشود چرا که متاسفانه هر از گاهی شاهد تحرکات مذبوحانه و اقدامات تروریستی گروهک ها در این منطقه هستیم.

وزیرخارجه کشورمان افزود با توجه به اینکه سال گذشته شاهد گسترش روابط فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی تجاری و اقتصادی بوده ایم، با تعاملات و توافقات جدید انتظار می رود روابط تهران - اسلام آباد وارد عرصه جدیدی شود.

ظریف گفت: حادثه تروریستی و غیرانسانی اخیر علیه مرزبانان ایران با تبعات تاثر برانگیز آن نشان از نارضایتی برخی طرف های خارجی از روند رو به رشد تعاملات ایران و پاکستان است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین بر لزوم همکاری مسئولین و دستگاه های ذیربط طرفین درخصوص بررسی عاجل این حادثه تروریستی و نجات سرباز مجروح ایران از اسارت تروریست ها و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب جهت اجتناب از تکرار این گونه حوادث در آینده تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه نظامی، انتظامی، سیاسی و امنتی متشکل از سردار 'غلامرضا محرابی' معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سردار 'قاسم رضایی' فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، 'محمد حسین ذوالفقاری' معاون امنیتی وزارت کشور و 'علی اوسط هاشمی' استاندار سیستان و بلوچستان به پاکستان سفر کرد.

وی در این سفر یک روزه با پنج نفر از عالی ترین مقامات سیاسی و نظامی پاکستان از جمله محمد نواز شریف نخست وزیر، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش، چودری نثار عالی خان وزیر کشور، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی و ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان ملاقات کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غلط زیادی نکن
      شماها پول عربستان چشمهایتان را کور وگوشهایتان را کر کرده
      وانسانیت و آدم بودن را از شماها گرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج