۵۲۵۱۶۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

تعامل قالیباف با ۴ درصدی‌ ها

واکنش‌ها به اظهارات یک نامزد انتخاباتی که جامعه را به دو گروه چهار‌درصدی و ۹۶‌درصدی تقسیم کرده و ادعا می‌کند او حامی گروه ۹۶‌درصدی خواهد بود، ادامه دارد. روز گذشته در ادامه واکنش‌ها به اظهارات قالیباف، یک عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری با همان چهار‌درصد مدنظر قالیباف تعامل می‌کند.

روزنامه آرمان- زهرا سلیمانی: واکنش‌ها به اظهارات یک نامزد انتخاباتی که جامعه را به دو گروه چهار‌درصدی و ۹۶‌درصدی تقسیم کرده و ادعا می‌کند او حامی گروه ۹۶‌درصدی خواهد بود، ادامه دارد. روز گذشته در ادامه واکنش‌ها به اظهارات قالیباف، یک عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری با همان چهار‌درصد مدنظر قالیباف تعامل می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به عملکرد قالیباف عنوان کرد: مردم را زمانی مخاطب قرار می‌دهند که نیاز به رای آنها دارند. نیم قرن است تاریخ مصرف معابر دو طبقه در دنیا منقضی شده و ساخت پروژه‌ای که سال‌های سال است در دنیا به بایگانی سپرده شده، نشان‌دهنده نوع نگاه سنتی حاکم بر مدیریت شهری است. جالب اینجاست که شهردار تهران ادعای تبدیل تهران به شهر انسان‌محور را دارد، اما با اقداماتی همچون احداث صدر، در مسیر تبدیل تهران به شهر خودرومحور گام برداشته شده است.
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با طرح این پرسش که ساخت پل طبقاتی صدر برای اکثریت ۹۶درصدی یا اقلیت چهار‌درصدی ساخته شده است، گفت: پل «صدر» نماد شهر خودرومحور است. محمد حقانی افزود: پل صدر آزمون دقیقی برای راستی‌آزمایی افرادی است که ادعای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را دارند، اما در عمل و با پول مالیات و عوارض مردم برای دارندگان خودروهای شخصی به ویژه مالکان خودروهای لوکس شمال شهر «فرش قرمز» پهن می‌کنند.
ساخت معابر دوطبقه در دنیا منسوخ شده
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۵/۳ سال از افتتاح صدر هنوز هیچ‌گونه آمار و اطلاعاتی درباره هزینه‌های ساخت این پروژه به شورای شهر تهران ارائه نشده است، گفت: قدر مسلم پل صدر پروژه پر هزینه‌ای است که بنابر اظهارات متفاوت و بعضا متناقض مسئولان مربوطه با احتساب تونل نیایش، برای مردم تهران چهار‌هزار‌میلیارد تومان معادل یک‌میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. او با تاکید بر اینکه بنابر اعلام مسئولان مربوطه برای احداث پروژه صدر و تونل نیایش حداقل چهار‌هزار‌میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این به معنای آن است که برای این پروژه از جیب هر شهروند تهرانی بالغ بر نیم‌میلیون تومان هزینه شده که برابر ۱۱ ماه یارانه‌ای است که به آنها پرداخت می‌شود.
دغدغه انتخاباتی شهرداری برای حاشیه‌نشین‌ها
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: طی سال‌های اخیر جبهه‌گیری شهرداری‌های تهران و مشهد باعث کند شدن بهسازی و نوسازی در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده شده که نشان می‌دهد خیلی درگیر موضوعات مرتبط با مردم نیستند، بلکه مردم را زمانی مخاطب قرار می‌دهند که نیاز به رای آنها دارند. محمد سعید ایزدی افزود: برخی دوستان از این اقدام ضروری جنبه‌های تبلیغاتی خود را به مردم اعلام کنند که به شدت نکوهیده است. به جای آمار غیرواقعی و غیرکارشناسی، بهتر است به شکل واقعی در تمام طول سال به فکر کیفیت زندگی مردمی باشیم که در مناطق ناکارآمد زندگی می‌کنند، نه اینکه حالا در آستانه انتخابات یادمان بیفتد افراد شریفی هستند که باید برایشان برنامه‌ریزی کنیم. او تاکید کرد: خوشحالم که اولین سوال مناظره اول به موضوع حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده پرداخت، اما اینکه از این امر توسط برخی کاندیداها استفاده ابزاری شد بسیار ناخشنودم. امیدوارم این توجه از سوی شهرداری نه فقط در بحبوحه انتخابات، بلکه در تمام طول دوران فعالیت همچنان ادامه داشته باشند.
عدد۱۶میلیون برای حاشیه‌نشین‌ها اشتباه است
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری درباره ارقام ۱۱‌میلیون یا ۱۶‌میلیون نفر حاشیه‌نشین که از سوی برخی کاندیداها در مناظره اول ارائه شد، گفت: یکی از کاندیداها تعداد حاشیه‌نشین‌ها را ۱۱‌میلیون و دیگری ۱۶‌میلیون اعلام کرد که همین تناقض نشان از عدم مطالعه کافی این افراد دارد. او افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در ۱۱۰ شهر که بارها اعلام کرده‌ایم، جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۱‌میلیون نفر برآورد شده است.
وجود ۱۹‌میلیون بدمسکن در ایران
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۹‌میلیون بدمسکن در ایران وجود دارد، گفت: این ۱۹‌میلیون شامل سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه‌نشین، بافت‌های فرسوده میانی و بافت‌های تاریخی است. بنابراین عدد ۱۶‌میلیون اعلام شده از تعداد حاشیه نشینان اغراق‌آمیز است.
گسترش مطالعات بازآفرینی در دولت یازدهم
ایزدی بر گسترش سطح مطالعات در ۱۱۰ شهر تاکید و تصریح کرد: مطالعات ما در دیگر شهرهای آمارهای بزرگ‌تری را نشان می‌دهد، زیرا مطالعات ابتدا در ۹۱ شهر بود و هم اکنون ۱۱۰ شهر است که نشان از افزایش حاشیه‌نشین‌ها نیست، بلکه نشان از تعریف برنامه‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی است.
شهرداری با ۴درصد مدنظر قالیباف تعامل می‌کند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره طبقه‌بندی جامعه به چهار‌درصد و ۹۶‌درصد توسط یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: تعاملات عمده شهرداری در این سال‌ها با همان چهار‌درصد انجام شده است. هم اکنون چه اتفاقی افتاده که امروز این چهار‌درصد بد شده و ۹۶‌درصد خوب شده است. رحمت‌ا... حافظی درباره کاشت درخت در اطراف تهران که در مناظره اول از سوی قالیباف بر آن تاکید شد، گفت: کاشت این تعداد درخت که آقای شهردار به آن اشاره کرده است، درست بوده، اما مشکل اینجاست که درخت ۵۰‌ساله شهر را قلع و قمع می‌کنید و چند هکتار نهال یکساله می‌کارید؛ آیا ارزش زیست‌محیطی این درختان برابر است؟
از محل قلع و قمع باغات درآمد کسب می‌کنند و به دنبال آن درخت یکساله می‌‎کارند. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش حسابرسی شهرداری تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه آنکه طی این سال‌ها به شورای شهر ارائه شده است، عمدتا مشروط، مردود و غیرقابل اظهار نظر بوده که برای وزارت کشور نیز ارسال شده است گفت: چرا در طول این سال‌ها وزارت کشور جمعبندی گزارشات حسابرسی شهرداری تهران و سایر کلانشهرهای کشور را تهیه و برای مقامات و سران سه قوه ارسال نکرده است؟ چرا در وزارت کشور شورای عالی حسابرسی ایجاد نکرده‌اید؟ باید عملکرد هر دوره شهرداری مرور می‌شد و انحرافات رصد و مداخله می‌شد؛ چرا تاکنون این امر محقق نشده است؟ حافظی ادامه داد: هیچ‌فردی در مدیریت شهری در برابر تصمیم و عملش پاسخگو نیست. آقایان از بالا زنگ می‌زنند که به این موضوع رای بدهید یا رای ندهید.
شعارهای پوپولیستی در کسب‌آرا تاثیر گذار نیست

رئیس انجمن مددکاری ایرانی درباره استفاده ابزاری از مردم برای اخذ رای و تبعات آن به «آرمان» می‌گوید: وقتی یک فرد نامزد انتخابات می‌شود، یکی از محورها و برنامه‌هایش جلب نظر مردم برای کسب آرای بیشتر است. طبیعتا در این شرایط انتخاباتی نامزدها سعی می‌کنند تا از این رویکرد استراتژیک بیشترین بهره‌مندی را داشته باشند. سید حسن موسوی چلک می‌افزاید: اغلب نامزدهای انتخاباتی با برجسته کردن نیازهای مردم خواستار هدایت افکار عمومی و کسب آرای آنها هستند. به گفته او مردم این مرز و بوم با تجربه انتخابات متعدد بر این امر واقفند که شعارهای انتخاباتی نه تنها اساس و مبنای صحیح ندارد، بلکه به نوعی در پی هدایت افکار عمومی است. این در حالی است که با بررسی کارنامه عملکرد این نامزدها در مسندهای مختلف می‌توان بر کارایی و عملکردشان پی برد، در غیر این صورت سخنرانی‌های آنها فقط نمایش انتخاباتی محسوب می‌شود. دیگر برای همگان این مقوله جا افتاده است که شعارهای پوپولیستی به هیچ‌عنوان کارآیی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونوقت این مردم زود باور شهرسنانی گول حرفهای بی پایه و اساس قالی باف رو میخورن!!یکم دیدتون رو باز کنید

    • بدون نام

      خراب کردی قالی,,درود بر روحانی

    • بدون نام

      برترینها خجالت بکش تریبون روزنامه های اصلاحات نشو,البته تو هم تهرانی هستی اما بدون ایران تهران نیست و تهران ونک به اونور نیست وعده ما 29 ام

    • بدون نام

      اقای قالیباف هیچ کس به شما رای نمیده مردم میدونه به کی رای بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج