۵۲۵۳۰۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

معدن یورت متعلق به بخش خصوصی است

وزیر صنعت با بیان اینکه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر متعلق به بخش خصوصی بوده است، بیان کرد: سهامداران این شرکت علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان هستند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر صنعت با بیان اینکه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر متعلق به بخش خصوصی بوده است، بیان کرد: سهامداران این شرکت علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان هستند.

محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه به عیادت از مصدومان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر در دو بیمارستان شهید مطهری و خاتم الانبیاء گنبدکاووس رفت و در جمع خبرنگاران گفت: حادثه انفجار معدن و مصدوم و جان باختن جمعی از کارگران بسیار غم انگیز است. علت این حادثه در دست بررسی کارشناسان است و باتوجه به نقل قول های مختلف در خصوص دلائل حادثه از جمله بردن باتری و اتصال برق که مطرح می شود، موضوع باید دقیق تر بررسی شود.

نعمت زاده، همچنین بیان کرد: پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله به اتفاق وزیر کار ازسوی دولت مامور آمدن به گلستان و محل حادثه برای بررسی موضوع شدیم.

وی سپس به خانواده جانباختگان حادثه انفجار معدن آزادشهر، تسلیت گفته و اظهار کرد: برای امداد رسانی بهتر به مصدومان و محبوسان، کارشناسان خبره درحوزه معدن از استان های سمنان، مازندران، خراسان جنوبی و کرمان به محل اعزام شدند.

او بیان کرد: نشر گاز متان از برخی حفره‌های معادن وجود دارد و برای جلوگیری از حوادث ناشی از این گازها، دولت دستگاه‌های گاز سنج زیادی خریداری و در اختیار معادن کشور قرار داده است. معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که توسط بخش خصوصی اداره می شود، حداقل ۶۶ دستگاه گاز سنج داشته که البته به گفته برخی کارگران، تعدادی از آنها دچار نقص فنی بوده است که باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: در عیادت از مصدومان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر برخی کارگران مشکلات و مطالبات حقوقی و سختی کار را بیان کردند که پیگیری می‌شود.

نعمت زاده همچنین بیان کرد: معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر یک شرکت خصوصی بوده که سهامداران آن علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان هستند. هم اکنون تیم های مجهز درحال انجام عملیات امداد رسانی به محبوسان باقی مانده در معدن هستند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در شرق استان گلستان دیروز چهارشنبه بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد. اخبار موجود حاکی از آن است که در پی این حادثه ۳۵ تن در تونل معدن زمستان یورت آزادشهر محبوس شده اند که تاکنون پیکر ۲۲۲ تن منتقل و یا در حال انتقال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر معدن به بخش خصوصی واگذار شده، آیا وزارت صنعت و معدن نباید نظارت کند؟!!!
      مسئولیت متوجه وزارت است و باید پاسخگو باشد..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا هیچی تقصیر این دولت نبست
        کلا............

    • رضا

      چرا باید یه ایرانی با این همه ثروت و نفت باید تو معدن کار کنند ,اگه پول نفت مون به خودمون میدادید این همه دزدی ظلم نمیشد مگه کشورهای دیگه نفت دارند که شما فقط با پول نفت میتونید با این وضع کشور را ادره کنید تو معدن باید کارگرهای بنگلادشی و هندی و... بیاند کار کنند نه ایرانی ثروتمند مثل امارات و قطر و عربستان

    • بدون نام

      همه اش تقصیر نا کارایی دولت هست اخرش هم هیچ کاری نمیکنند
      اسلا چرا رییس جمهور محترم قوم رنجه نفرمود که بازرسی کند و به عزا داران تسلی دهد
      ایا این هم مانند زلزله و سیل و تصادف قطار و دیگر جیرهاست

    • محمد

      بخش خصوصی یعنی مال پسر کدام وزیره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج