۵۲۵۳۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

صدا و سیما، انتخابات و چالش‌ ها

مجید فراهانی؛ عضو شورای عالی اصلاح طلبان در روزنامه آفتاب یزد نوشت: صدا و سیما به عنوان دستگاه رسانه‌ای تبلیغاتی حاکمیتی که هویت و ماهیتی فراجناحی دارد در نهادینه‌سازی و تقویت فرهنگ سیاسی جامعه نقش برجسته و تاثیرگذاری را برعهده دارد که خروج و عدم اهتمام به این رویکرد و راهبرد تاثیرگذاری و اثربخشی آن را خواهد کاست و همچنین پروسه و فرایند تقویت و ارتقای فرهنگ سیاسی و اطلاع‌رسانی صحیح را با اخلال مواجه خواهد ساخت.

مجید فراهانی؛ عضو شورای عالی اصلاح طلبان در روزنامه آفتاب یزد نوشت: صدا و سیما به عنوان دستگاه رسانه‌ای تبلیغاتی حاکمیتی که هویت و ماهیتی فراجناحی دارد در نهادینه‌سازی و تقویت فرهنگ سیاسی جامعه نقش برجسته و تاثیرگذاری را برعهده دارد که خروج و عدم اهتمام به این رویکرد و راهبرد تاثیرگذاری و اثربخشی آن را خواهد کاست و همچنین پروسه و فرایند تقویت و ارتقای فرهنگ سیاسی و اطلاع‌رسانی صحیح را با اخلال مواجه خواهد ساخت.
مسئولین و مدیران صدا و سیما با همسویی و همراهی و هم افزایی تشکل‌های مردم نهاد و غیردولتی و همچنین محافل دانشگاهی و علمی می توانند در راستای رسالت ملی و وظیفه حاکمیتی خویش گام بردارند، هر اندازه این همگرایی و همراهی تقویت و توسیع یابد به همان اندازه و نسبت اعتماد جامعه به نهاد رسانه‌ای حاکمیتی و ملی کشور تقویت خواهد شد. واقیعت این است که با توجه به گستردگی سازمانی صدا و سیما اهمیت و ضرورت این امر افزون‌تر خواهد بود که در صورت اتخاذ رویکردی صحیح و کلان نگرانه به دور از نگاه بخشی، گروهی و جناحی تغلیظ و تقویت ماهیت فراجناحی آن را به دنبال خواهد داشت که این امر ضرورت توجه و تنبه مسئولین و دست‌اندرکاران را پدیدار می‌سازد.
جامعه امروز با گسترش تکنولوژیکی ابزارها و محمل‌های اطلاع رسانی سرعت و گردش آزاد اطلاعاترا تجربه کرده است که تحدید آن امری ناممکن یا دست کم دشوار به نظر می‌رسد و اگر سازمان صدا و سیما بتواند با بهره جستن از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور راهبرد انسجام و وحدت ملی را که برخاسته و برکشیده از منافع ملی باشد، محور قرار دهد، رسالت و وظیفه خویش را به گونه و صورتی مطلوب انجام داده است.
در روزهای اخیر و در جریان برگزاری مناظره‌های معطوف به انتخابات ریاست جمهوری می‌توان نکات غیرسازنده‌ای را مشاهده کرد که مسلما در تعارض با وظایف و مشی ملی این رسانه گسترده و عریض و طویل تبیین می‌شود. از نقد کاندیداها به شیوه برگزاری تا مضمون و محتوای پرسش‌ها دامنه تحولات مناظره‌ها گسترده بود. طرح پرسش‌های غیرکارشناسی و مناقشه برانگیز که کمکی به تقویت وحدت و انسجام و همگرایی نخواهد کرد، مناظره را به مناقشه و منازعه تقلیل خواهد داد.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید با نگاهی کلان، جامع، ملی و رقابتی و همچنین پرهیز و اجتناب از یکسویه نگری که انحصار طلبی و عدم مشارکت تمامی سلایق و اندیشه‌های قانونی ملتزم و متعهد به ساختار حقوقی نظام را در کنه خود مستتر دارد به رونق، طراوت و مشارکت گسترده مردم و نیروهای سیاسی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم یاری رساندبا پرشور شدن فضای انتخاباتی کشور در عرصه شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری و همچنین ضرورت برگزاری باشکوه انتخابات مدیران صدا و سیما وظیفه‌ای سترگ و مهم برعهده دارند و باید از فرصت مناظره‌ها و برنامه‌های چالشی و کارشناسی خود برای مشارکت تمامی سلایق و دیدگاه‌های متفاوت نهایت بهره‌گیری را داشته باشند و در مراحل بعدی مناظره با برطرف ساختن موانع و کاستی ها در جهت هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات گام بردارند به یاد داشته باشیم که تقویت فرهنگ سیاسی، اطلاع‌رسانی شفاف و آزاد در کنار ایجاد بستر برای مشارکت نگاه‌ها و اندیشه‌های مختلف به ارتقا و تحکیم نهاد انتخابات خواهد انجامید.
نهادی که تقویت آن به مثابه پذیرش و به رسمیت شناختن افکار و آراء متضارب است و به گسترش مردم سالاری و دموکراسی ختم خواهد شد. پاسداشت و صیانت و حفاظت از این امر خطیر وظیفه‌ای اسلامی و ایرانی و ملی است، که از درون شعار و راهبرد محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برخاسته است. استقلال و تمامیت ارضی کشور، آزادی خواهی و حاکمیت مردم بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی خویش از درون نهاد انتخابات و گردش نخبگان متبلور خواهد شد و آثار مبارک مترتب به آن که از آن جمله بازدارندگی، عقلانیت سیاسی، تقویت جایگاه و قدرت کشور در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، ارتقای قدرت نرم به موازات قدرت سخت افزاری در سطوح ماکرو پلتیک است به تکامل و اعتلای امنیت ملی ایران منجر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج