۵۲۵۴۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قرار نبود کاترین اشتون جواب ایران را بدهد

عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران شهادت تعدادی از هموطنان و زائرین عتبات عالیات در حادثه انفجار نزدیک سامرا را به خانواده آنها و ملت ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: ما انفجارات را محکوم می کنیم و به طور جدی خواهان این هستیم که دولت و نیروهای انتظامی در عراق امنیت زائران را تامین و در این امر کوشا باشند.

خبرگزاری مهر: عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران شهادت تعدادی از هموطنان و زائرین عتبات عالیات در حادثه انفجار نزدیک سامرا را به خانواده آنها و ملت ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: ما انفجارات را محکوم می کنیم و به طور جدی خواهان این هستیم که دولت و نیروهای انتظامی در عراق امنیت زائران را تامین و در این امر کوشا باشند.

وی افزود: این انفجارات مسلماً به دست عوامل خارجی رخ داده است و این در حالی است که صحنه سوریه به سمت پیروزهای دولت سوریه پیش می رود و عوامل تروریستی در حال شکست هستند و این انفجارات نیز در همان راستا است. از سوی دیگر انفجارات به دنبال اختلافات شیعه و سنی و طایفه گری در عراق است که امیدواریم هرچه زودتر خاتمه یابد.

اهم اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی را بخوانید:

* سفر محمود احمدی نژاد به اتیوپی به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه آفریقا است. جمهوری اسلامی ایران عضو ناظر این اتحادیه است و معمولاً در اجلاس های وزرا و سران به تناسب شرکت می کند.

مذاکرات ایران و آژانس از نظر ما شکست خورده نیست

* مذاکرات۲۵ اردیبهشت ماه بین جلیلی و اشتون مذاکرات بین ایران و ۱+۵ نبود. در گفت و گوی بین جلیلی و اشتون ابعاد مذاکرات آلماتی و پاسخ خانم اشتون مطرح شد که قرار بود نتیجه پیشنهادات آلماتی را ظرف یک هفته ارائه دهند که این یک هفته تا ۴۰ روز به تاخیر افتاد.

* دو طرف اذعان داشتند که مذاکرات مفید بوده است و زمان دور بعدی مذاکرات در گفت و گوهای آتی مشخص خواهد شد. اگر ۱+۵ ترجیح می دهد مذاکرات را بعد از انتخابات دنبال کند مشکل خودشان است چرا که مواضع کشورمان مواضع اصولی ما قبل و بعد از انتخابات تغییری نخواهد کرد.

*مذاکرات بین ایران و آژانس تا به حال به نتیجه نرسیده ما امیدواریم در دوره های بعدی به نتیجه برسد اما به هر حال مذاکرات از نظر ما شکست خورده نیست.

سومین نشست دوستان سوریه در تهران

* اجلاس بین المللی که قرار است ۸ خرداد ماه در تهران برگزار شود، در خصوص راه حل های سیاسی برای حل بحران سوریه است. تا به حال دو نشست در تهران برگزار شده که این سومین نشست است شعار این نشست راه حل سیاسی برای ثبات منطقه است که ما به آن اعتقاد داریم.هدف این جلسه کمک به رویکردهای سیاسی است که هر روز برای بحران سوریه هرچه بیشتر شکل می گیرد.

*درباره بازداشت میکائیل کاظمی تبعه ایرانی در آذربایجان، رفت و آمدهای سیاسی گسترده بین ایران و آذربایجان برای گسترش همکاری ها وجود دارد. نیروهای امنیتی کشور ما چندی پیش دو تبعه آذربایجانی را که در تماس با نیروهای بیگانه در داخل ایران بودند دستگیر کردند که ما مراتب را به دولت آذربایجان اعلام کردیم و پس از پایان بازپرسی ها بر اساس حسن نیت آنها را به دولت آذربایجان عودت دادیم. میکائیل کاظمی نیز از کارمندان استانداری اردبیل است که همراه یک هیات ایرانی به آذربایجان رفته بود و به دلیل برخی سوء تفاهم ها دستگیر شده است ما این موضوع را از مراتب قانونی پیگیری کردیم و امیدواریم سوء تفاهم ها هرچه سریعتر رفع شود.

اعتقاد به راهکار سیاسی برای سوریه در مواضع ترکیه پررنگ تر شده اس ت

* در خصوص مواضع ترکیه نسبت به سوریه پس از سفر آقای اردوغان شاهد بودیم که توجه و اعتقاد به راهکار سیاسی برای سوریه در مواضع ترکیه پررنگ تر شده است. این حرفی است که ما و بسیاری دیگر از ابتدای بحران در سوریه گفته ایم.

درخواست بازرسی از پارچین خارج از تعهدات ایران است

*درباره درخواست بازدید از پارچین از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی هم، اگر آژانس تقاضایی فراتر از تعهدات بر اساس ان پی و پادمان دارد که بازرسی از پارچین نیز در همین رابطه است باید یک چهارچوب و ساختاری داشته باشد.این همان چیزی است که در وین و تهران در حال مذاکره با آژانس هستیم و تا زمانی که چارچوب ها و ما به ازای آن مشخص نشود طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران فراتر از تعهدات عمل نخواهد کرد.

کنفرانس ژنو ۲ فراگیر باشد

*کنفرانس ژنو در حقیقت اثبات ایده ها و راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای سوریه بوده است. ما از هر گونه راه حل در این رابطه استقبال می کنیم و انتظار ما از ژنو ۲ رسیدن به راهکار مورد پذیرش مردم سوریه است و البته لازمه موفق بودن اجلاس فراگیر بودن آن است که همه کسانی که در سوریه تاثیرگذار هستند باید در آن حضور داشته باشند.

*جمهوری اسلامی ایران در همه ابتکارات منطقه ای از جمله عراق و افغانستان همواره مشارکت سازنده و مفیدی داشته و نتایج مثبتی به بار آورده است. در ژنو نیز اگر از ایران دعوت شود حتماً با نظر مثبت حضور خود را بررسی خواهد کرد.

مذاکرات ایران و ۱+۵ برای تعیین زمان بعدی ادامه دارد

*{در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات اشتون را با آقای جلیلی سازنده می داند}: خانم اشتون قرار بود که نتیجه گفتگوها و مشورت ها را ارایه دهد و قرار شد مذاکرات برای تعیین زمان بعدی ادامه پیدا کند.

قرار نبود اشتون نتیجه پیشنهادات را بدهد

*قرار نبوده است در این مذاکرات خانم اشتون جواب پیشنهادات را بدهد بلکه قرار بود نتیجه نظر شش کشور را به ایران ارایه دهد. جواب اصلی در مذاکرات داده خواهد شد اما توضیحات خانم اشتون مفید بود و می تواند زمینه را برای مذاکرات فراهم کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج