۵۲۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آلودگی هوای تهران به زیر زمین رسید:

شیوع بیماری ریوی و پوستی در مترو

قطعات بی کیفیت چینی در مترو، باعث آلودگی هوای این وسیله نقلیه شده و برخی کارکنان مترو بیماری ریوی و پوستی گرفته اند

قطعات بی کیفیت چینی در مترو، باعث آلودگی هوای این وسیله نقلیه شده و برخی کارکنان مترو بیماری ریوی و پوستی گرفته اند

هوای متروی تهران آلوده است. در بعضی از بخشها این آلودگی به حدی است که کارکنان مترو به خاطر حضور طولانی مدت در آن شرایط، دچار مشکلات و بیماری شده اند.

به گفته یکی از اعضای شورای شهر تهران، هوای داخل مترو به دلیل نبود تهویه مناسب در بخش هایی آلوده است. پروین احمدی نژاد می گوید: "به دلیل پایین بودن کیفیت قطعاتی که از کشور چین خریداری می شود شاهد افزایش آلودگی هوای مترو هستیم."

مدتی است که کارکنان بخش هایی از متروی تهران از بیماری پوستی و ریوی رنج می برند و با توجه به اینکه بارها مشکلات خود را به مسوولان شهری اعلام کرده اند تاکنون تدبیری برای این افراد اندیشیده نشده است .

شیوع بیماری پوستی در میان کارگران وکارکنان مترو سبب نگرانی آنها وخانواده هایشان شده است البته این در حالی است که برای این افراد هیچ سختی کاری در میزان حقوقشان در نظر گرفته نشده است.

قطعات چینی و بیماری ایرانی
احمدی نژاد دلیل این آلودگی را قطعات چینی می داند و از سازمان حمل و نقل ریلی تهران به خاطر انعقاد قرارداد تامین قطعات با چین، انتقاد می کند. بنا به اظهارات این عضو شورای شهر، شهرداری تهران بارها به خودروسازانی که قطعات خود را از کشور چین می خرند انتقاد دارد که به دلیل استاندارد نبودن این قطعات آلودگی هوا تشدید می شود این در حالی است که شهرداری قراردادهای بسیاری با کشور چین دارد .

به گفته احمدی نژاد، یکی از بحث های اعضای شورای شهر تهیه تمامی قطعات مورد نیاز مترو از کشور چین است.عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگرچه محصولات این کشور درجه بندی دارد، توضیح می دهد: "همواره شاهد آنیم که شهرداری تهران برای تهیه تمامی قطعات و نیازهای حمل و نقل عمومی با کشور چین قرارداد امضا می کند. تعجب من از این است که چرا واگن های ما از چین خردیداری می شود؟"

این عضو شورا همچنین با انتقاد از سرعت احداث تونل در متروی تهران می گوید: " از آنجا که کار حفاری متروی تهران با سرعت زیاد انجام می شود از این رو شاهد ریزش در بخش هایی از تونل هستیم. به اعتقاد من اگر کاری، کارشناسی و علمی باشد در طول زمان مردم نسبت آن راضی تر خواهند شد اما کاری که با عجله باشد قطعا مشکلاتی خواهد داشت ونارضایتی مردم افزایش می یابد."

این، اولین بار است که موضوع آلودگی هوای مترو و بیمار شدن کارکنان آن، در رسانه ها مطرح می شود، در حالی که مسئولان نظام بهداشت و درمان کشور بارها هشدار داده بودند آلودگی هوای تهران در روی زمین، هزاران تن را به بیمارستانها کشانده و برخی از این افراد نیز فوت کرده اند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شیوع بیماری ریوی و پوستی در مترو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج