۵۲۵۵۵۹
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

مقام سعودی: نظام سرکش ایران، حامی تروریسم است!

وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای خلیج فارس در اظهاراتی بی اساس که بیانگر سیاست فرار رو به جلوی مقامات سعودی در قبال حمایت هایشان از تروریسم است، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای خلیج فارس در صفحه توییتر خود نوشت: نظام سرکش ایران در منطقه دست به ترور می زند. این نظام و حامیانش عواقب سیاست و نقشه هایشان را خواهند دید.

وی افزود دفاع از ملت مان و حفاظت از منافع آنها وظیفه ماست.

دو روز پیش نیز محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودیدر اظهاراتی مشابه گفت:ما از هدف اصلی ایران مطلع هستیم. بدون این که منتظر رسیدن جنگ به مرزهای عربستان سعودی شویم، برای اجرای آن در داخل ایران تلاش می کنیم.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات ستیزه جویانه جانشین ولیعهد عربستان در مصاحبه با یکی از رسانه های کشورش، سخنان وی را در خوش بینانه ترین حالت ناشی از فهم نادرست شرایط منطقه دانست و گفت: این اظهارات سند گویایی برای ترویج تروریسم و پیگیری سیاست های تنش ساز و مخرّب سعودی ها در منطقه و مسائل ایران است.

بهرام قاسمی با اشاره به اینکه شرایط کنونی منطقه مناسب طرح چنین تفکرات غیرسازنده ای نیست، افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته در کلام و عمل نشان داده، تلاش برای استفاده از نقاط مشترک جهت حصول به تفاهم و گشودن باب همکاری با تمام کشورهای منطقه بوده و این گونه اظهارات در حالیکه منطقه تنش آلود غرب آسیا بیش از هر منطقه دیگری به تفاهم و همکاری میان کشورها نیازمند است، دور از خرد سیاسی و گامی نادرست و خطایی راهبردی تلقی می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ادعاهای مطرح شده در سخنان این شاهزاده سعودی تأکید کرد: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد، وحدت جهان اسلام و همگرایی کشورها برای برون رفت از بحران های متعدد در این منطقه حساس است؛ بحران هایی که ریشه در مداخلات خارجی و زایش و رشد تفکرات افراطی و تروریسم تکفیری داشته و از سوی اندیشه های فرقه گرایانه وهابیت در عربستان سعودی تغذیه می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نطر من ایرا و عربستان صلح خواهند کزد

    • محمد

      با این قساوت ودشمنی چگونه میتوان ایرانیهارو به حاج برد خدا رحم کنه

    • شهرام

      تروریست پدرته

    • بدون نام

      به ماملت بدبخت چه

    • بدون نام

      سعودی ها جهان رو خر فرض کردن،داعش و القاعده و جیش العهد و ...رو خود این کره خرها بوجود آوردن

    • علی باقری

      با سلام..
      نمیدونم حاکمان ما چه نقطه ضعفی دارند.دربرابر عربستان..هرچی دلشون میخوان به ما میگن دولت ما هم همش میگه خویشتن داری..تا کی اگه شمامسلمون هستید.اونها هم مسلمون هستن...بخدا اسرائیلیها خیلی خیلی مارو دوست دارند تا این وهابیها اگه یک روز من رئیس میشودم اولین سخرانیم کاری میکردم که همه عربستانی‌ها برن اروپا..

    • بدون نام

      لعنت خدا برال سعودجنایتکار باد داعش از ریشه وهابیت بود امده

    • سلی

      حالا حجاج بفرستید تو دهن این گرگای گرسنه مسولین فقط به فکر جیب خودشون هستن نه عزت و جون ملت

    • بدون نام

      فراموش نکنید که ایران وعربستان مهمترین کشورهای صادرکننده نفت درجهان هستند بنابراین ایجاد تنش و درگیری بین دو کشوریا در هر یک از آنها میتواند براقتصاد بزرگترین کشورهای تولیدکننده مانند هندوچین و... تاثیر منفی گذاشته و بازار جهانی را برهم بزند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج