۵۲۵۶۳۶
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

حاجی دلیگانی: لاریجانی باید پاسخگوی ملت باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه لاریجانی باید پاسخگوی عملکرد خود در پیشگاه ملت باشد، گفت: این موضع‌گیری از رئیس مجلس بعید است که بگوید اعتبار لازم برای پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات رئیس مجلس در خصوص نبود منابع کافی برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، گفت: تعجب از برخی اشخاص، نهادها که باید در شرایط فعلی بی‌طرفی لازم را داشته باشند که از جمله این اشخاص می‌توان به آقای لاریجانی رئیس مجلس اشاره کرد که بعید است چنین صحبت‌هایی را در بحث هدفمندی یارانه‌ها داشته باشد.

وی افزود: آقای لاریجانی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به طور خاص در مواقع حساسی که نمایندگان می‌خواستند از حق و حقوق ملت دفاع کنند، شاهد بودیم که رئیس مجلس با ظرافت خاصی و اشکال و انحای مختلف مانع از اعمال حق ملت توسط نمایندگان می‌شد.

عضو کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به عنوان نمونه، آقای لاریجانی در مورد استیضاح‌ها مدت زیادی یک استیضاح را به تأخیر می‌اندازد و یا در بحث سؤال‌ها، علی‌رغم اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص که ظرف چه مدت زمانی باید پروسه سؤال طی شود، ورود آقای لاریجانی ملموس بوده و هست و همچنین در بحث تصویب برجام و سایر موارد این‌چنینی این اقدام مسبوق به سابقه بوده و هست.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه آقای لاریجانی باید در پیشگاه ملت پاسخگوی اینگونه رفتارهای جانبدارانه باشد خاطرنشان کرد: اگر آقای لاریجانی گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را قبول داشته باشد و یا اینکه گزارش دیوان محاسبات که خود وی در تأییدشان نقش داشته را قبول داشته باشد، خواهد دید که از محل هدفمندسازی یارانه‌ها یعنی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان دولت در طول سال درآمد داشته و دارد.

وی افزود: این عدد از زمانی به این مقدار رسیده که بنزین لیتری ۴۰۰ تومانی به یک هزار تومان افزایش پیدا کرد و علاوه بر بنزین، سایر حامل‌های انرژی نیز در این مدت افزایش قیمت داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همه دستگاه‌های ذیربط و حتی برخی دستگاه‌های تحت اداره رئیس‌جمهور و دولت این مسئله را تأیید می‌کنند که میزان درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال است و این در حالی است که متأسفانه حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان از این مقدار در برنامه‌ریزی بودجه‌ای دولت محاسبه می‌شود و در چند سال گذشته عددی بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در محاسبات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها نیامده است.

حاجی دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما مناظره‌هایی را در خصوص هدفمندی یارانه‌ها برگزار کند و ما آمادگی لازم را برای مناظره هم با رئیس مجلس و هم با رئیس‌جمهور و هر کس دیگری که مدعی است که دولت بودجه لازم برای پرداخت یارانه نقدی ندارد را داریم و به آنها اثبات کنیم که اینگونه نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت برچنین نماینده ای خدا حفظت کند

    • بدون نام

      یعنی واقعا اون شیری که خوردی حلالت باشه به این میگن نماینده نه نماینده ی شعر ما شهریاری رو میگم نماینده باید طرف مردم باشه نه دولت

    • بدون نام

      تابلوئه که از کدوم کاندیدا حمایت میکنی !
      مرد حسابی !
      یارانه فاتحه اقتصاد کشور رو خوند!
      چرا دست از سر ما برنمیدارین!
      یارانه نمیخوابم
      ثبات و رشد اقتصادی میخوایم

    • علیرضا

      ضعف ملت دستشون اومده ، از یارانه برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می شود.

    • بیژن شکری از مشهد

      واقعا گاهی اوقات انسان متعجب میشه از اظهارنظرهای سطحی و کلی و عوام فریبانه برخی افراد که لقب نمایندگی مجلس رو هم یدک میکشند!!
      یا واقعا از اقتصاد چیزی متوجه نیستن یا خودشون رو به اون راه میزنن؟؟
      این مبحث یارانه ها شاید هر کسی با هر سنی و هر درجه فهم و درکی میدونه که چه بلایی بود که بر سر این مملکت اورد اصل داستانش هم چیز دیگه ایی بود باید به افرادی که در بهزیستی و کمیته بودن و پرونده داشتن و واقعا مستحق بودن بخشی پرداخت میشد و مابقی میرفت برای تولید و کشاورزی و... که منجر به اشتغالزایی و رشد اقتصادی میشد منتهی در جهت عوام فریبی و رای جمع کنی در دولت قبل اومدنو بین همه پخش کردن اونم به شکلی کاذب یعنی از یک جیب برداشتند (افزایش قیمت بنزین و قبوض و متناظر اون ایجاد تورم و در مقابل مبلغ اندکی رو اون جیب دیگه گذاشتن ) و کلا به بیراهه رفت .هر ریالی که بخواد یارانه بره بالا باید متناظر اون درآمد ایجاد شه حالا اگه این درآمد از مسیر کاذب باشه به ازای همون یک ریال یک ریال تورم میره بالا الان با این شرایط که قیمت نفت حداکثر تا 50دلار هست و یک مبلغ هم مالیات عوارض و گمرکی و.. دولت درامد داره از اونورم کلی هزینه حقوق کارمندان و طرحهای عمرانی و ....
      خب از کجا باید این یارانه و کارانه 250تومنی پرداخت بشه چرا یک کلمه نگفتن از کجا میخان تامین کنند فقط و فقط حرف قشنگ زدن که هنر نیست.

    • بدون نام

      الان این طرف مردمو گرفته !؟ خخخخ

    • بدون نام

      من یارانه میخوام چون ایرانی هستم کشورم ایرانه سومالی که نیست تمام دنیاحسرت کشورمارا میخورند بله ایران علاوه براقتدار بسیار ثروتمندهم هست متاسفانه مدیرکارامدو نیروی جوان را به گودخود راه نمیدهند چراش را برید ازپارلمان بپرسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج