۵۲۵۷۰۹
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

وضعیت بانک‌های ایرانی مقابل نفوذ هکرها

آنطور که مقام بانک مرکزی اعلام کرده است، با وجود تلاش هایی که همواره برای نفوذ به شبکه بانکی وجود دارد تاکنون هیچ آسیبی به اطلاعات مشتریان نرسیده و سطح امنیت بانکهای ایرانی در قیاس با دنیا رضایت بخش است.

خبرگزاری ایسنا: آنطور که مقام بانک مرکزی اعلام کرده است، با وجود تلاش هایی که همواره برای نفوذ به شبکه بانکی وجود دارد تاکنون هیچ آسیبی به اطلاعات مشتریان نرسیده و سطح امنیت بانکهای ایرانی در قیاس با دنیا رضایت بخش است.

گاها انتشار خبرهایی در رابطه با نفوذ هکرها به بانک‌ها، مشتریان آنها را نگران کرده و اعتماد به مجموع شبکه بانکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این شرایط و با هر بار به جریان افتادن موضوع نفوذ هکرها به سیستم بانکی، میزان امنیت بانک‌های ایرانی و مقاومت آنها در مقابل هک اطلاعات بین عموم مورد توجه قرار گرفته و اغلب از امنیت نه چندان بالای بانکها در برابر چنین تهاجم هایی سخن گفته می شود.

با این حال حکیمی - مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی- در توضیحی که به ایسنا اعلام کرده وجود هکرها را رد نکرده و عنوان می‌کند که با وجود تلاش‌هایی که همواره برای نفوذ هکرها وجود دارد میزان مقاومت بانک‌ها به حدی است که تاکنون هیچ آسیبی به اطلاعات مشتریان نرسیده است.

وی البته در رابطه با میزان امنیت بانک‌های ایرانی در قیاس با همتایان خارجی خود نیز تاکید دارد که به هر حال احتمال نفوذ هکرها بین دو تا سه درصد وجود دارد، اما باید گفت که این در ایران حتی کمتر نیز است.

مدیر کل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی، وجود تراکنش‌های رمزدار را دلیل اصلی امنیت بالای شبکه بانکی در مقابل نفوذ هکرها عنوان کرد.

رد هک حساب‌های یک بانک

اما در حالی چندی پیش ماجرای هک شدن حساب‌های یکی از بانک‌ها مطرح شد که حکیمی آن را نیز رد کرده و اعلام کرد که موضوع هک شدن نبود و خطای نرم افزاری بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم که از خیر اینترنت و بانکداری اینترنتی بگذریم و به همان شیوه دستی قبلی به برداشت و انتقال وجوه بپردازیم. تنها در این صورت میتوان مطمئن شد که از هیچ حسابی توسط هکرها برداشت نخواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج