۵۲۵۸۶۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پژو ۲۰۰۸، گام اول در ارتقای صنعت خودروی ایران

همیشه توصیه کردیم جای خودرو، خودروساز وارد کنیم تا بتوانیم صنعت خودرو را ارتقا بدهیم. تولید پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر برای صنعت خودروسازی ما به‌صرفه‌تر است و البته گام اول در تحقق قراردادهای خارجی است.

خبرآنلاین: همیشه توصیه کردیم جای خودرو، خودروساز وارد کنیم تا بتوانیم صنعت خودرو را ارتقا بدهیم. تولید پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر برای صنعت خودروسازی ما به‌صرفه‌تر است و البته گام اول در تحقق قراردادهای خارجی است.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران مطرح کرد:خط تولید خودروی پژو 2008 در هفته گذشته در کارخانه ایران‌خودرو راه‌اندازی شد. خودرویی که بنا بر بعضی پیش‌بینی‌ها قیمتی بین 80 تا 100 میلیون تومان دارد. تولید این خودرو در یک خودروسازی ایرانی با توجه به بیش از ده سال قطع ارتباط خودروسازان کشورمان با شرکت‌های معتبر خارجی گامی بزرگ در راستای تحقق اهداف برجام است. محمدرضا نجفی منش، از فعالان صنعت قطعه‌سازی و عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره پژو 2008 گفت: قرار است شرکت خارجی با شرط 20 درصد ساخت داخل کار را آغاز کند و این میزان را در سال جاری به 40 درصد برساند و درنهایت این رقم به 70 درصد می‌رسد.

اولین خودروی خارجی ساخت داخل چقدر از نیاز بازار را تامین می کند؟ نجفی منش در پاسخ به این سؤال گفت: راه‌اندازی خط تولید پژو ۲۰۰۸ قدم بزرگی در صنعت خودروسازی است. هرچند خودروهایی باقیمت بالا ۵ درصد از بازار خودرو نیست اما ازنظر ارزشی ۳۰ درصد از ارزش معاملات بازار خودرو را به خود اختصاص داده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: همیشه توصیه کردیم جای خودرو، خودروساز وارد کنیم تا بتوانیم صنعت خودرو را ارتقا بدهیم. تولید پژو 2008 در حال حاضر برای صنعت خودروسازی ما به‌صرفه‌تر است و البته گام اول در تحقق قراردادهای خارجی است. خودروسازان ایران به همین بسنده نمی‌کنند. تولید خودروهای دیگر را در برنامه داریم که قیمت‌های کمتر و بیشتری از پژو 2008 دارند.

نجفی منش گفت: تلاش می‌کنیم در تولید پژو ۲۰۰۸ عمق ساخت داخل را بالا ببریم. این به نفع صنعت است و به نیاز بخشی از بازار هم که مشتاق خرید خودروهای مدرن و لوکس است هم پاسخ می‌دهیم.

محمدرضا نجفی منش هم‌چنین درباره تهیه گزارش‌های کیفیت خودرو در ایران و شائبه دخالت خودروسازان در آن گفت: طرح دخالت خودروسازان در گزارش‌های کیفی خودرو مثل این است که بگوییم کسی می‌رود در آزمایشگاه و اگر قند خونش بالاست می‌گوید آن را پایین اعلام کنید.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: گزارش کیفی خودروها تحت نظر وزارت صنعت تهیه می‌شود و گزارش‌ها مستقیماً برای وزارت خانه ارسال‌شده و برای مردم هم اعلام می‌شود. این گزارش‌ها بر اساس مستندات تهیه‌شده است و در سطوح بالایی تصمیم‌گیری به آن استناد می‌شود درنتیجه دستخوش چنین بازی‌هایی نخواهد شد. گزارش‌های کیفی خودروها بر اساس شاخص‌های بین‌المللی تهیه می‌شود و خودروسازان در تهیه آن دخالتی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من آخرش نفهمیدم که ما میتوانیم. یا نمیتوانیم

    • بدون نام

      دوتا خودروساز ما نمیتونن درشکه و ارابه بسازن چه برسه به خودرو،همون بهتر که مثل آدم کنار بکشن تا فرانسویها براشون بسازن وبنام تولید ملی بزنن بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج