۵۲۶۰۵۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

یک مناظره و ۶ نفر در دو صف، مقابل يكديگر

مناظره دوم برگزار شدو به باورمن،مهم‌ترین بخش این مناظره آنجا بودکه روحانی ازنمایش«شهرهای‌زیرزمینی»و«نوشتن شعارروی موشک»برای برهم زدن برجام سخن گفت.این سخنان حتماباواکنش‌هایی درداخل وخارج همراه خواهد بود.

داود حشمتی در قانون نوشت: مناظره دوم برگزار شدو به باورمن،مهم‌ترین بخش این مناظره آنجا بودکه روحانی ازنمایش«شهرهای‌زیرزمینی»و«نوشتن شعارروی موشک»برای برهم زدن برجام سخن گفت.این سخنان حتماباواکنش‌هایی درداخل وخارج همراه خواهد بود.

در این مناظره، قالیباف امابازهم تعجیل کرد. همان‌گونه که دردفعات قبل نیز عمل کرد.اونشان داد مهم ترین خصوصیت یک سیاست‌مدار که هماناصبراست،دردفترافکارش وجود ندارد.برای همین درهمان اولین سوال واولین وقت،مستقیم به سراغ مساله دختر وزیرآموزش وپرورش رفت.اومانند دفعه قبل که دربرنامه گفت وگوی خبری با سناریونویسان این ماجرا همگام بودو سریع به آن واکنش نشان داد،این بارهم خودش را دخیل دراین موضوع کردوپاسخ نیز گرفت.
اما سوال ازاواین است: شما که مدعی هستید تنها کاری که می‌کنند«مدرسه داری»است ،چرااز مدرسه فرزندتان حرف نزدید؟این مدرسه درکدام زمین ودرکدام محله قرار دارد؟ارزش زمین آن چقدر است؟ مالک آن کیست؟ قبلا که بوده وبا چه قیمتی خریداری شده است؟

قالیباف یک‌بار دیگر هم دست به کپی کاری زد.او فیلم مجیدمجیدی را دیده بود که در آن خواهروبرادری کفش‌های‌شان راصبح وبعدازظهر یکدیگر عوض می‌کنندوآن راکپی کردوهنرپیشه‌ها را در ذهنش عوض کرد.به جای کتانی هم ازچادر استفاده کرد.فقط یک سوال ساده؛ آقای قالیباف این خواهران را به رسانه‌ها معرفی کند. تا ببینیم این کدام دو خواهری هستند که هر دو شغل دارند،اما تنهایک چادر دارندوآقای قالیباف هم با آنکه می‌دانست اما به آن‌ها کمک نکرده تا ازآن وضعیت خارج شوند.اگرهم کمک کرده چرا برای رسیدن به پست ومقام ازحیثیت دیگران سودمی‌برد؟
آیاآن دوخواهرراضی هستند؟یاآن‌هارانشان دهدویاایمان بیاوردکه مردم ایران«دروغ»رامی فهمند و به آن‌ها که به دوربین نگاه می‌کنندودروغ می‌گویندهمان جوابی رامی‌دهند که به دروغگوی قبلی دادند.روحانی هم به خوبی به کپی‌برداری‌های اواشاره کرد اما اوهیچ پاسخی نداد. روحانی در مورد برجام نیزازرئیسی وقالیباف انتقاد کرد که هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.او به رئیسی گفت درمورد مسائل هسته ای چه می دانید؟
قالیباف هم درمورد کارهای تخریبی سیستم تحت امرش در مذاکرات ودراختیار قراردادن بیلبوردهای کل شهرتهران به مخالفان مذاکرات،سکوت محض ناشی ازبی پاسخی درمقابل مخاطبان را تجربه کرد.ازسوی دیگردرحالی که سال‌هاست اطرافیان قالیباف سعی می‌کنند اورامصداق «مدیر جهادی» که از سوی رهبری اعلام شده بود معرفی کنند، جهانگیری با اعلام این موضوع که «من مدیر جهادی»هستم و«رهبری در جلسه‌‌ای اخیرا از من تعریف کرد» ضربه بزرگی به قالیباف زد. بی‌شک قالیباف سعی می‌کند این موضوع را درمناظره آینده جبران کند.اشاره جهانگیری به سابقه حضورش در وزارت جهادوسازندگی است.

رئیسی درمناظره اشاره کرد اگرآن آقایان(منظور نمایندگان مجلس است)ازما سوال می‌کردندمامنابع وعده ها رابه آن‌ها اعلام می‌کردیم.این درحالی است که او بلافاصله بعد از تایید صلاحیت به دیدارنمایندگان مجلس رفت وبا آن‌ها دوساعت گفت‌وگو کردکه به صورت زنده از ایسنتاگرام خودشان پخش شدوقابل انکار نیست.اگر آقای رئیسی برنامه‌ای داشت چرادر آن جلسه با نمایندگان مجلس آن رامطرح نکرد؟در ارزیابی شعارهاووعده‌های قالیباف فقط کافی است به اولین سوالی که بعد ازوقت استراحت از اوطرح شد، بپردازیم.

ازشهردار ۱۲ ساله تهران سوال شد که برنامه‌اش برای تقویت مهارت های دانش‌آموزان ودانشجویان بعد از پایان دوره تحصیلی و ورود به بازار کار چیست؟ به پاسخ او یک بار دیگر با دقت توجه کنید.اوهیچ برنامه‌ای برای تقویت دانش‌آموزان وآموزش مهارت به آن‌ها نداردودرعوض باردیگراز«تقسیم پول میان بیکاران»و«اقشار محروم» حرف می زند.این، نشان ازدومدل تفکر مشخص است. قالیباف، مردم و جوانان را صدقه بگیر می‌خواهد تا بتواند با استناد به صدقه‌ای که دریافت می‌کنند،آن‌ها را سرکوب کند. این مدل مشخص و اثبات‌شده‌ای است.این نوع دولت‌ها «توانمند»شدن مردم و جوانان را نمی خواهند.تمایلی ندارند که جوان‌ها باپایانی دوران تحصیل مهارت بیاموزند.تمایل‌شان این است که پولی را به عنوان یک«لطف و صدقه»به آن‌ها بدهندوبعد آن‌ها را در موقعیت ضعف قرار دهند که مبادا در مقابلش انتقاد کنند.

مجموعادراین مناظره، روحانی نشان داد به بازی برگشته است.اودیگر قصد نداشت سکوت کند وتنها به حملات پاسخ دهد.جهانگیری نیز کمی آرام تر ازدفعه قبل ظاهر شد.درعوض، هاشمی‌طبا به کمک دولت آمدومیرسلیم به کمک قالیباف.ئیسی همچنین در آخرین بخش، حمله مهمی به دولت کردوگفت: دست از رقیب هراسی بردارد.

اما درمجموع، مناظره را باید برهمان روال هفته قبل دید و دانست كه رشدچندانی نیز وجود نداشت. در این میان تنها دو کاندیدای اصولگرا یعنی ابراهیم رئیسی و مصطفی میرسلیم سعی کردند به بازی بازگردند وکمی تندتر حرف بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mary

      عالی بودمتن،،عوام فریبی دیگه تاثیری نداره آقا قالیباف، مردم آگاه تر از اون چیزی هستند که شما فکر میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج