۵۲۶۰۷۰
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

مناظره دوم و موقعیت روحانی

اگرچه مناظره هنوز به خوبی نتوانسته تنور انتخابات را گرم کرده و شور و هیجان مورد انتظار را در جامعه ایجاد کند اما به هر رو در یک جمعبندی کلی باید اذعان داشت حسن روحانی و اسحاق جهانگیری وضعیت بسیار خوبی داشتند و سید مصطفی هاشمی‌طبا نیز در مناظره دیروز به خوبی ظاهر شد.

غلامعباس توسلی در آرمان نوشت: اگرچه مناظره هنوز به خوبی نتوانسته تنور انتخابات را گرم کرده و شور و هیجان مورد انتظار را در جامعه ایجاد کند اما به هر رو در یک جمعبندی کلی باید اذعان داشت حسن روحانی و اسحاق جهانگیری وضعیت بسیار خوبی داشتند و سید مصطفی هاشمی‌طبا نیز در مناظره دیروز به خوبی ظاهر شد.
در کل نتیجه دومین مناظره انتخاباتی نیز مانند دور اول به نفع سه نامزد طرفدار دولت رقم خورد. روحانی و جهانگیری برخلاف نخستین مناظره کمتر روحیه تدافعی داشتند اما این دو نماینده اصلاحات روز گذشته به جای مقابله به مثل و پاسخ به هجمه‌های نامزدهای اصولگرا سعی کردند که از فرصت خود به نحو معقولی برای دفاع از دستاوردهای دولت یازدهم به جای تخریب بهره ببرند و به جای سخنان حاشیه‌ای و پاسخگویی به سخنان تخریبی سه نامزد اصولگرا هوشمندانه برخورد کردند. سه کاندیدی اصولگرا با نقدهای غیر منصفانه از دولت و ارائه آمارهای غیر واقعی مانند نخستین مناظره همچنان در جلب آرای حداکثری به ویژه رای و اعتماد اقشار خاکستری از سایر کاندیداها عقب هستند.
سیدابراهیم رئیسی همچنان برای تصدی‌گری این پست آماده نیست و اطلاعات او نسبت به مسائل کلان کشور بسیار کلی و محدود است و محمدباقر قالیباف هم با تخریب دولت در تلاش است که برای خود رای بخرد. البته مناظره روز گذشته و نظرسنجی‌ها بیانگر آن است که تلاش‌های شهردار کنونی تهران نه تنها بیهوده بوده بلکه با آمارهای غیر واقعی و سخنان غیر معقول بیشتر به لشکر مخالفان خود و لیست ناراضی‌ها می‌افزاید. بنابراین سه کاندیدای اصولگرا سعی می‌کنند تا از همه توان و ظرفیت خود برای معکوس جلوه دادن اقدامات مطلوب روحانی و وضع موجود بهره ببرند.
در حالی که مردم ایران اقدامات مطلوب دولت یازدهم را از جمله برجام، ایران هراسی، رفع تحریم‌ها، احقاق حقوق مردم، کاهش تورم، طرح تحول سلامت، خودکفایی گندم، گازوئیل، بهبود نسبی وضعیت احزاب و مطبوعات فراموش نکرده و نیک می‌دانند که در دولت قبل کشور در چه وضعیتی قرار داشت و امروز در چه شرایطی قرار دارد.
بنابراین تخریب دولت در مناظره‌ها و عوامفریبی هیچ دردی از دردهای موجود درمان نمی‌کند. همان‌طور که جهانگیری در برنامه دومین مناظره اذعان کرد جایگاه ریاست جمهوری، جایگاه کارآموزان نیست. براین اساس مردم ایران باید به صحنه بیایند و با انتخاب درست خود یک بار دیگر فرصت خدمت در تصدی ریاست جمهوری برای تحقق مطالبات بر زمین مانده کارگران و فرهنگیان، تداوم راه برجام و رفع رکود را بدهد.
بنابراین جدا کردن بخشی از جامعه از بخشی دیگر جز آنکه به نفاق در کشور دامن بزند رای برای کاندیدا در بر نخواهد داشت. دو کاندیدای دیگر اسحاق جهانگیری و هاشمی‌طبا تا این لحظه موفق عمل کردند، اما دو کاندیدای مذکور قبل ازاینکه زمان از دست برود باید قواعد بازی را رعایت کنند و به نفع روحانی کنار بروند، در این صورت انتخاب برای مردم ساده‌تر خواهد شد. زیرا یک انتخاب مناسب می‌تواند سلامت روان جامعه و کشور را به دنبال داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر مسخره تفسیر کرد

    • منم

      والا منکه برتری از روحانی تویه مناظره ندیدم.تابلویه که نویسنده مطلب طرفدار دولته.بهتره سعی کنیم بیطرف باشیم تویه نوشته هامون

    • کزل

      دو کلام از مادر شوهر یا مادر زن ...راستی آقای توسلی شما کدومشونی از این دوتا که اسم بردم هستی . این دروغهایی که شمردی و به خورد ملت میدی دیروز هم رئیست و هم حزبی هات تو مناظره که بیان کردن.. برو کشکتو بساب تا به موقعش

    • اقبال

      شما و امثال شما ها و کسانی که در دولت یازدهم جلوس کردن چرا اینقدر آشفته شدین از انتقاد کردن . شما که همش دارین دولت نهم و دهم را به باد انتقاد و هجمه های ناجوانمردانه قرار میدین. الان که کسانی پیدا شدن و از دولت یازدهم انتقاد میکنند به خود میلرزید و میترسید از رو شدن دستتان در باند بازیها و رانت خواری هاتون.. پس یه مقداری هم نقد پذیر باشید نقد ها را به دروغ تشبیه نکنید چون مسائلی را که بیان کردین فقط اسمشون زیباست ولی در عمل هیچکدوم برای ملت نان و آب وشغل و درآمد نمیشه

    • reza

      خداییش مردم رو نابینا و ناشنوا فرض کردی!اصولگرا ها کلا نابود بودند و روحانی دوستان خفن بودند دیروز! بچه هم حرفهای شما رو قبول نمیکنه.

    • بدون نام

      خخخخ چقدر چرت گفتی

    • بدون نام

      روحانی ۱۴۰۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج