۵۲۶۰۹۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

آیا آقای قالیباف معنای اعداد را می‌دانند؟

جنجال درباره وعده دو نامزد ریاست‌جمهوری برای افزایش یارانه‌ها همچنان ادامه دارد. سؤال مشخص منتقدان این وعده انتخاباتی این است که منابع مورد نیاز برای افزایش یارانه‌ها تا سطح ١٥٠ هزار تومان بنا بر وعده آقای قالیباف یا ٢٥٠ هزار تومان مطابق با نظر آقای رئیسی از کجا تأمین می‌شود؟

شرق نوشت: جنجال درباره وعده دو نامزد ریاست‌جمهوری برای افزایش یارانه‌ها همچنان ادامه دارد. سؤال مشخص منتقدان این وعده انتخاباتی این است که منابع مورد نیاز برای افزایش یارانه‌ها تا سطح ١٥٠ هزار تومان بنا بر وعده آقای قالیباف یا ٢٥٠ هزار تومان مطابق با نظر آقای رئیسی از کجا تأمین می‌شود؟ نگارنده تلاش دارد تا با مروری بر قیمت حامل‌های انرژی، نشان دهد حتی با افزایش چند‌صد‌درصدی قیمت‌ها تا سطح قیمت منطقه‌ای نیز نمی‌توان نقدینگی لازم برای عملی‌کردن این وعده‌ها را محقق كرد.
فرض کنید قرار است مطابق با نظر آقای قالیباف تنها به ٩٦ درصد جمعیت کشور یارانه پرداخت شود و چهار درصد دیگر که به تعبیر ایشان زالوصفت هستند، از یارانه‌ها نیز محروم شوند. جمعیت کشور ٧٩ميليون‌و ٩٢٦هزارو ٢٧٠ نفر تا پایان سال ٩٥ است. از نظر آقای قالیباف چهار درصد آنها معادل سه‌ميليون‌و ١٩٧هزارو ٥٠ نفر زالوصفت هستند که نباید یارانه دریافت کنند (به عقیده نگارنده همه مردم محترم هستند؛ هرچند شایسته دریافت یارانه نباشند)؛ این یعنی آقای قالیباف باید به ٧٦ميليون‌و ٧٢٩هزارو ٢١٩ نفر یارانه‌ای به میزان هر نفر ١٥٠ هزار تومان پرداخت کنند؛ یعنی مبلغی معادل ١٣٨ هزار میلیارد تومان در سال.
در سال ٩٥ و مطابق با گزارش مجلس درآمد حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی شامل ٢١,٨ هزار میلیارد تومان از شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، هشت هزار میلیارد تومان از شرکت ملی گاز و هزارو ٥٠٠ میلیارد تومان از شرکت برق است که البته شرکت برق در واقع درآمدی از اصلاح قیمت برق ندارد و با وجود فروش برق با سوبسید به مصرف‌کنندگان این مبلغ را پرداخت می‌کند. در مجموع درآمد دولت از اصلاح قیمت‌ها بیشتر از ٣١ هزار میلیارد تومان نیست؛ یعنی آقای قالیباف برای اجرای طرح خود با کسری ١٠٧ هزار میلیارد تومانی مواجه است. آقای رئیسی نیز برای پرداخت ٢٥٠ هزار تومان به سه دهک و با فرض افزایش‌نیافتن یارانه سایر افراد، به اعتباری معادل ١٠٢ هزار میلیارد تومان در سال نیاز دارد و ایشان نیز با کسری معادل ٧١ هزار میلیارد تومانی مواجه هستند.
سه منبع را می‌توان برای این کسری پیش‌بینی كرد. ممکن است این دو مدعی شوند که قیمت نفت پایین است، وی می‌توان با افزایش قیمت نفت تا دو برابر این بودجه را تأمین كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه فقط شما میدونید که جیبتون رو با اختلاس پر کردین

    • بدون نام

      آره معنی اعداد رو خیلی بهتر از آقای روحانی با وعده صد روزه اش میدونه

    • بدون نام

      به راحتی میشه پرداخت کرد .مدیران نوجومی بگیر و پاداشهای میلیاردی حذف بشه حله

    • بدون نام

      از دستخط قشنگش مشخصه.

    • بدون نام

      بخدا وعده بعضی کانداها اصلأ عملی نیست دروغ محض اگر از خدا نمی‌ترسند حداقل بگذارید مردم درست فکر کنند دولت چندین میلیارد بدهکار است از کجا بیارد آخه چرا اینقدر دروغ می‌گوید حیف عنوانهای که شما دارید از خون شهدا سرمایه نگذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج