۵۲۶۱۲۹
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

قاليباف،‌ محل سكونتش را با مردم در ميان بگذارد

آقای قالیباف در اظهاراتش، شعارها و برنامه‌هایی را مطرح كرد که به نظر می‌رسد تا حدودی از دیدگاه‌های کارشناسی و محاسباتی به دور است كه در ادامه به بخشي از آن اشاره‌مي‌كنيم.

مجید منایی در قانون نوشت: آقای قالیباف در اظهاراتش، شعارها و برنامه‌هایی را مطرح كرد که به نظر می‌رسد تا حدودی از دیدگاه‌های کارشناسی و محاسباتی به دور است كه در ادامه به بخشي از آن اشاره‌مي‌كنيم.

۱- آقای قالیباف می‌گويد که قادر است سالانه ۵ میلیون شغل ایجاد كند. با یک محاسبه ساده به این برادر عزیز باید عرض کنيم تحقق چنین آرزویی مستلزم رشد اقتصادی در حدود ۲۵ درصد یا بیشتر بوده، ضمن اینکه حجم دولت نیز دست‌كم بايد به ۵ برابر آنچه در حال حاضر است، افزایش یابد. حال بماند اینکه وظیفه دولت، ایجاد شغل نبوده بلكه ایجاد بسترها و زیرساخت‌های فرصت‌های شغلی به عهده‌اش است. علاوه بر اینکه شرایط اشتغالزایی دولت در حال حاضر جوابگوی ۱ تا ۲/۱ میلیون نفر در سال است.حتي اگر بپذیریم چنین امری ( به فرض محال) دست‌یافتنی باشد، در صورتی که ایجاد هر فرصت شغلی حداقل به ۴۰میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشد( در بهترین حالت) متوجه خواهید شد که ایجاد ۵ میلیون شغل نیازمند اعتباری معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

۲- شهردار تهران مي‌گويد که حداقل سالانه ۵ میلیون ازدواج نيز در برنامه‌هايش گنجانده شده است. اگر میزان وام ازدواج را برای همین تعداد ازدواج ۲۰ میلیون تومان وام در نظر بگیریم، ، برای ۵ میلیون ازدواج سرجمع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۳- قاليباف در ادامه وعده‌هايش در زمینه ایجاد مسکن نيز برای همین تعداد ازدواج، احداث واحدهای مسکونی را برنامه ریزی كرده که اگر برای این‌گونه واحدها، قیمت تمام‌شده را در هر متر مربع ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم ( با فرض محال و در پایین‌ترین قیمت) باز هم برای واحدهای ۴۰ متری(در پایین‌ترین متراژ) در مجموع، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

در خوش بینانه‌ترین حالت در مجموع سه مورد فوق ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بسیار شایسته است قاليباف، راهکارهای تامین این مبلغ را نیز در برنامه هایش اعلام كرده و بگوید که این رقم، چند درصد از بودجه سالانه کشور را در برگرفته و تکلیف ساير طرح‌ها و پروژه های این کشور چه خواهد شد؟ این در حالی است كه ما افزایش میزان یارانه‌ها را که از وعده های انتخاباتی قاليباف است ، جدی نمی‌گیریم، زیرا کارشناسان اقتصادی و مردم آگاهند که این افزایش چه مشکلاتی را به ويژه در بعد هزینه های زندگی برای آنان ایجاد می كند.

۴- اين نامزد انتخابات می‌گويد که مبارزه با فساد و رانت جزو اولویت‌های برنامه‌های اوست. سوال این است که آیا او در عمر ۱۲ ساله خود در شهرداری تهران به واقع و خارج از شعار، توانسته است که با این دو معضل اقتصادی و اجتماعی برخورد اصولی كرده و آن‌را ریشه‌كن كند؟ آیا کسی سراغ دارد که حتی برای یک‌بار نيز که شده، در مراجعه با شهرداری‌ها با پدیده زشت رشوه برخورد نکرده باشد؟ پس به نظر می‌رسد که مبارزه با فساد تنها با شعار و آن هم فقط در انتخابات ریاست جمهوری نباید عملیاتی شود و این وظیفه همیشگی یک مسلمان واقعی است. پیشنهاد مي‌دهيم که شهردار محترم به صورت نامحسوس این موضوع را رصد كرده تا به صحت و سقم آن آگاه شوند.

در مبارزه با رانت، آیا شما می‌دانید که رانت و رانت‌خوار کیست؟ رانت در تمام طول تاریخ در حیطه قدرتمندان بوده و در این مسیر به دلیل منافع بی حد و اندازه آنان، به هیچ‌کس اجازه ورود و سرشاخ شدن را نمی‌دهند و مطمئن هستم که جنابعالی نیزبا ادبیات رانت و رانت خواری آشنا بوده و می‌دانید که امکان رويارويي با آنان وجود ندارد، چون در غیر این صورت با هرکس که باشد آنچنان برخورد می شود که شخص را از کرده خودش پشیمان می کنند.

چه خوب بود که آقای قالیباف نيز فیش حقوقی و محل سکونت خود را در انظار عموم می‌گذاشت تا مردم عزیزی که او دايم از خدمت به آنان دم می‌زند متوجه شوند که قاليباف چه وضعیتی دارد.

اگر رفع مسائل و مشکلات کشور به همین سهل و آسانی بود که قاليباف مي‌گويد ، دولت‌های قبل نيز که به نوعی مشابه این شعارها در برنامه‌های‌شان قرار داشت، درمورد آن اقدام می‌کردند. پس چرا در اجرا و عمل موفق نبودند؟ شايد بگوييد آنان اراده این کار را نداشته و مدیریت جهادی فقط مختص شما و شهرداری تهران است ولي نشستن کنار گود و لنگ کردن مشکلات، راحت‌ترین کاریست که می‌شود کرد. به نظر می رسد که قول‌های عوام‌فریبانه و پوپولیستی، دیگر کارکردهای خودش را از دست داده است. به امید روزی که همگان به معنی واقعی کلمه، دلسوز کشور و مردم باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سال ۸۴ موقع تبلیغات کاندیدا دقیقا یادمه قالیباف درباره استخر منزلش حرف میزد.حالا اومده هی میگه ۴ درصد ۹۶ درصد.

    • بدون نام

      یکی ازاین نامزدهای اصولگرا که داعیه دار حمایت از محرومان است در خانه ۵۰ میلیاردی توشمال شهر زندگی می‌کنند

    • بی نام

      5 میلیون ازدواج در یک روزاتفاق نمی افتد مطمن باش منابع اش است اکرجلوی ریخت و به پاشها و رانتها گرفته شود

    • بدون نام

      آقایی که ادعا داری حساب سرت میشه شما لطف کن به این سوال ساده جواب بده ...قرار بود یارانه رو از بابت افزایش حاملهای انرژی پرداخت بکنند که قیما حاملهای انرژی از قبیل برق و گاز آب تقریبا بیش از5برابر شده درحالیکه مبلغ یارانه45500تومانی تو هر ماه سنگی میشه و میوفته تو سر دولت بی تدبیر و نا امید شما چرا نمی پرسی این پول که از محل افزایش حاملهای انرژی است به جیب چه کسی میره ?آیا نمیشه با این پولها همان کارها رو برای مردم انجام داد?میشه ولی اون موقع ذخایر نظام آقایون نمبتوانند حقوق های نجومی بگیرند و .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج