۵۲۶۱۶۵
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

امانی: مردم را از حضور در ستاد روحانی می ترسانند

برخی‌ها پرونده‌سازی برای ما نکنند، زیرا ما چیز پنهانی نداریم و زیر آسمان خدا داریم صحبت می‌کنیم. چند روز پیش که ستادی را در تهران افتتاح می‌کردیم برخی خانواده‌ها دغدغه داشتند که اگر فرزندانشان در ستادهای روحانی فعالیت داشته باشند آیا در آینده دچار مشکل نخواهند شد؟

آفتاب یزد نوشت: شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در دوره‌های پنجم و ششم نماینده مردم ارومیه بوده است هم‌اکنون به عنوان مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در امور زنان و خانواده و فعال سیاسی اصلاح‌طلب فعالیت می‌کند. در حالی که زمان کوتاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باقی مانده است آفتاب‌یزد با این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با عملکرد دولت یازدهم در حوزه حقوق زنان گفتگو کرده است. در ادامه مشروح این گفتگو را می‌خوانید:

نخستین مناظره صدا و سیما چه مطالبی را درون خود مستور داشت؟ آیا شعارهای آقای قالیباف ادامه شعائر پوپولیستی دولت‌های نهم و دهم نبود؟
آقای قالیباف در مناظره اول نشان داد که تمایل زیادی دارد که سبد آرای اصولگرایان را به سوی خود روانه سازد. قالیباف در زمان استراحت میان مناظره، با گرفتن کاغذ در دستش و تاکید بر ۹۶ درصد و ۴ درصد که معلوم هم نیست چگونه و با چه خط‌کشی مردم ایران را به این دو بخش تقسیم کرده؛ پاسخ این سوال را نیز نمی‌تواند بدهد که آیا برای چه کسانی رانت ایجاد کرده است؟
تقریبا از دهه ۸۰ رقبای اصلاح‌طلبان با شیوه‌های پوپولیستی، دوگانه‌سازی فقیر و غنی را به‌عنوان راهکاری برای مواجهه با ما در نظر داشته‌اند. آقای قالیباف سعی کرد در شرایط مناظره به‌نوعی به جامعه و طرفداران دولت نشان دهد که من در مقابل دولت حاضر نماینده شما هستم. آقای قالیباف اصلا نگفت در مسیر بادهای غالب تهران که بر اساس برنامه مصوب نباید اجازه بلندمرتبه‌سازی را می‌داد به چه بخشی از جامعه مجوز می‌داد؟ در خیابان‌های ۱۲ متری بلندمرتبه‌سازی را به چه کسانی مجوز داده است؟ آیا این افراد جزء آن ۹۶ درصد هستند؟ آقای قالیباف باید بگوید وقتی در شهرداری شورای شهر را نادیده می‌گیرد، چگونه شهر اداره می‌شود؟
آقای قالیباف در منطقه دو تهران ۳۵ درصد برای زیرزمین مجوز ساخت داده است، باید پاسخ بدهد که چرا مهم‌ترین قنات طبیعی تهران را دارد از بین می‌برد. قالیباف باید بگوید که چرا در طول ۱۲ سال شهرسازی کرده است و نه شهرداری؟
قالیباف که روحانی را متهم به دریافت کمک از زنجانی کرد، باید خود پاسخگوی تامین منابع چهار دوره هزینه‌های هنگفت کاندیداتوری ریاست‌جمهوری‌اش باشد.
قالیباف باید به مردم پاسخ بدهد اطلس‌مال چه شد. در سال ۹۱ مجلس، قانونی را در زمینه پسماند شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر تصویب کرده است. شهردار تهران باید بگوید ۴۰۰ میلیارد تومان باید درآمد کسب کند، نه اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان بابت امحای زباله هزینه کند. در پایتخت تنها ۵ درصد زباله بازیافت می‌شود.
عملکرد دولت یازدهم در باب حقوق زنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
عملکرد دولت یازدهم قابل قبول است و دولت نمره قبولی می‌گیرد؛ لازم بوده، ولی کافی نیست ما می‌گوییم وقتی دولت روحانی تلاش کرده دروغ از جامعه رخت بربندد به شکل مطلق نبوده است، زیرا این خود یک دروغ است. اکنون تا نیمه‌راه آمده‌ایم و باید تا پایان با دولت همراه باشیم و دستاوردهای نهایی دولت دوازدهم روحانی را ارزیابی کنیم. به باور و اعتقاد من، اقدامات شخص رئیس‌جمهور در حوزه حقوق زنان مناسب و متناسب با اوضاع جامعه بوده است، اما عملکرد حوزه ریاست‌جمهوری، بدنه دولت و وزرا را نسبت به شخص ایشان ضعیف‌تر ارزیابی می‌کنم.

و به‌عنوان مطلب پایانی؟
برخی‌ها پرونده‌سازی برای ما نکنند، زیرا ما چیز پنهانی نداریم و زیر آسمان خدا داریم صحبت می‌کنیم. چند روز پیش که ستادی را در تهران افتتاح می‌کردیم برخی خانواده‌ها دغدغه داشتند که اگر فرزندانشان در ستادهای روحانی فعالیت داشته باشند آیا در آینده دچار مشکل نخواهند شد؟ من می‌خواهم به مسئولان و متولیان توصیه کنم که شرایطی را ایجاد کنند تا با عزم و اراه ملی، مردم برای مشارکت پای صندوق‌های رای بیایند و نه اینکه هراس را در جامعه اشاعه دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانم این دری ورییها تاریخ مصرفش گذشته

    • بدون نام

      از رای دادن به روحانی که نمی ترسیم

    • مهران

      من این به جرات میگویم اقای قالیباف هیچ موقع آرزوی ریاست جمهوری اش براورد نمی شودومن هم دلم میسوزد براش کاش میذاشت دوره بعدی که آقای روحانی نبود ثبت نام میکرد بخدا من این را حقیقت میگم وما همه رای به ایشان میدادیم چون اگر به نوبت همه بود دیگر نوبت ایشان بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج