۵۲۶۱۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روانبخش:ساخت مسکن مهر کرامت، شدنی است

ساخت مسکن کرامت امری میسر است. به‌نظر من کاری که در مسکن مهر انجام شد، موفق بود. اگر برگشتی به دوران قبل از دولت نهم داشته باشیم، متوجه می‌شوید وضع مسکن، وضع اسفناکی بود و برای بسیاری از خانواده‌ها داشتن مسکن میسر نبود.

قاسم روانبخش- اصولگرا و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در شهروند نوشت: در میان وعده‌های مختلف کاندیداهای انتخاباتی از طرحی سخن به میان آمده که قرار است در کنار رفع مسأله مسکن در اشتغالزایی نیز نقش‌آفرینی کند.
قاسم‌ روانبخش، شاگرد آیت‌الله‌محمدتقی مصباح‌یزدی و عضو حزب جبهه پایداری در مورد موفق‌بودن یا نبودن چنین طرحی می‌گوید: ساخت مسکن کرامت امری میسر است. به‌نظر من کاری که در مسکن مهر انجام شد، موفق بود. اگر برگشتی به دوران قبل از دولت نهم داشته باشیم، متوجه می‌شوید وضع مسکن، وضع اسفناکی بود و برای بسیاری از خانواده‌ها داشتن مسکن میسر نبود.
درواقع صاحبخانه‌شدن برای‌شان رویا بود. گرچه مسکن مهر در متراژ‌های کوچک عرضه شد، اما باید توجه داشت که برای خانوارهای کم‌درآمد همین مسکن‌ هم مناسب بود و این درحالی بود که برای گروهی این متراژ قابل تصور برای زندگی نبود. البته ما طرحی به نام مسکن اجتماعی را نیز در دولت یازدهم داشتیم که متراژ‌های پایین‌تری از مسکن مهر داشت، البته طرحی ناموفق بود و اجرایی نشد. روانبخش معتقد است مسکن مهر برای رفع دغدغه مردم کم‌درآمد بوده است و ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات مردم در تهیه مسکن تامین زمین است. دولت نهم از زمین‌های در اختیار خود در اطراف شهر بهره برد و طرح مسکن‌مهر را استارت زد و متقاضیان بخشی از هزینه‌ را به شکل اقساط پرداخت می‌کنند. قسط‌هایی که تاکنون پرداخت شده‌اند، نه همانند وام‌های کلانی که خبری از بازپرداخت‌شان نیست. در ابتدا قرار بر این بود وامی در اختیار مردم قرار بگیرد تا صاحب مسکن شوند، اما تهیه زمین برای ساخت مسکن یکی از مشکلات بود که مسکن مهر آن را مرتفع کرد.
شاید انتقاداتی در زمینه امکانات به این طرح وارد باشد، البته ایرادی است که می‌توان آن را رفع کرد. به‌نظر من مسکن مهر موفق بوده و رئیسی نیز می‌تواند آن را تکرار کند. درحال‌حاضر در آستان قدس طی یک‌سال ٧٠٠مسکن ساخته‌شده و در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد قرار گرفته است. این فعال سیاسی معتقد است مسکن حوزه‌ای است که می‌تواند منجر به اشتغالزایی شود؛ مسأله‌ای که در جوامع مختلف شاهد آن هستیم.
مسکن حوزه‌ای است که ٤٠-٣٠شغل در ارتباط با آن هستند و با از رکود خارج شدن مسکن این مشاغل نیز رونق می‌گیرند؛ بنایی، گچ‌کاری، لوله‌کشی و... یکی از انتقادات وارده به مسکن مهر رشد نقدینگی و در نتیجه تورم بود که روانبخش چنین نقدی را ردمی‌کند و ادامه می‌دهد: چنین چیزی نیست، چون در دولت یازدهم که مسکن مهر تعطیل شد، رشد نقدینگی سه‌برابر شد.‌ درصدی که به مسکن اختصاص می‌یابد، بازپرداخت دارد و این‌گونه نیست که سرمایه‌گذاری آن برگشت نداشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج