۵۲۶۲۵۸
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

رفتار هوشمندانه دولت ایران در قبال شاه سعودی

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی در خصوص تهدیدها و اتهام زنی های محمد بن سلمان به ایران پرداخته است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی در خصوص تهدیدها و اتهام زنی های محمد بن سلمان به ایران پرداخته است.

ایران با اظهارات و تهدیدهای محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی با سیاستی هوشمندانه برخورد کرد که در عرصه بین المللی تهدید ها را به فرصتی برای برون رفت از این اتهام ها تبدیل می کند.

روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز (شنبه) خود به چرایی روی آوردن ایران به دیپلماسی و فرو خوردن خشم خود در مقابل تهدیدهای ضد ایرانی بن سلمان پرداخت و نوشت: سخنی نابجا نیست، اگر اظهارات اخیر شاهزاده «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی را تا حدودی زیادی هم در شق خارجی و هم در شق داخلی مهم و خطرناک توصیف کردیم، زیرا این گفت وگو به مثابه اعلام «اهداف» پادشاه آینده (عربستان) است و چگونگی پرداختن وی به پرونده های منطقه ای و بین المللی به ویژه جنگ کنونی در یمن و جنگی که بعید نیست با ایران راه بیفتد را مورد تأکید قرار می دهد.

تهدید مستقیم و صریح شاهزاده بن سلمان برای انتقال جنگ به عمق ایران به عنوان ضربه پیشگیرانه برای جلوگیری از رسیدن این کشور به عربستان سعودی واضح تر بود، زیرا توسط یک مسئول بلندپایه عربستانی از اعضای خاندان حاکم، به لحاظ مقام و نه به لحاظ سن، صادر می شود و این طبیعی است که واکنش هایی با همان قدرت توسط طرف ایرانی که مورد هدف قرار گرفته شده، البته به شیوه های مختلف رخ دهد.

این روزنامه ادامه می دهد، این مساله قابل توجه بود که دولت ایران خشم خود را فرو خورد و این تهدید شدید توسط «دشمن» سعودی مورد حمایت آمریکا و غرب را به نفع خود به کار گیرد و این رویکرد ایران نشان دهنده زیرکی سیاسی است و در دو مساله اساسی بازتاب پیدا کرد:

نخست: تأکید «غلامعلی خوشرو» نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر آمادگی کشورش برای آغاز گفت وگو با ریاض برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم و از بین بردن تنفر طایفه ای به رغم سخنان «غیرقانونی و تحریک آمیز» شاهزاده بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان.

دوم: ارسال نامه اعتراضی وزارت خارجه ایران به دبیر کل سازمان و رئیس شورای امنیت که در این نامه آمده است، سخنان شاهزاده بن سلمان درباره انتقال جنگ به داخل ایران ثابت می کند که نظام عربستان سعودی در عملیات تروریستی داخل ایران دست دارد و این کارش نقض میثاق سازمان ملل و اذعان به تبانی با گروه های تروریستی برای اجرای اقدامات مجرمانه است.

این روزنامه می افزاید، سخنان شاهزاده بن سلمان برای تأکید بر «داغ شدن» رویارویی یا جنگ سیاسی و دیپلماتیک با ایران و انتقال به مرحله رویارویی نظامی نیابتی به مانند آن چه اکنون در سوریه، یمن و چه بسا در عراق نیز رخ می دهد، زده شده است.

همچنین شاهزاده بن سلمان با تأکیدش بر انتقال جنگ به عمق ایران شروع کرده است به کوبیدن بر طبل جنگ اگر چه برخی از افراد نزدیک به وی این تفسیر از سخنانش را تکذیب کرده اند.

رای الیوم می نویسد، واکنش دیپلماتیک ایران به معنای آن نیست که گزینه های دیگر مانند معامله به مثل یعنی انتقال جنگ به عمق عربستان سعودی چه با شدت بخشیدن به جنگ در یمن و توسعه چارچوب آن در شمال یا «کمک به قیام» گروه های مذهبی هوادار ایران بعید می باشد، لیکن پر واضح است که برنامه کنونی ایران می خواهد که عربستان و نه ایران را در موضع شعله ور کننده فتیله این جنگ قرار دهد آن هم بنابر دلایل حقوقی در آینده و به دنبال آن است که ایران را در برابر همه جهان به ویژه جهان اسلام به عنوان بی گناه نشان دهد.

در پایان سرمقاله رای الیوم آمده است، منطقه اکنون در آستانه جنگی با ویژگی طایفه ای است که اگر شعله ور شود همه منطقه را می سوزاند و نقشه منطقه در دو شق جغرافیایی و دیموگرافی را تغییر می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حج و زیارت خیلی شتابزده عمل کرد.
      اصلاح کنید آقا . اگر چند سال هم مکه نرویم اتفاقی نمیافتد.همچنانکه صد ها سال رفتیم و چیزی نشد

    • بدون نام

      کجاش هوشمندانه است ما که چیزی غیر از تحقیر وذلت ندیدیم

    • علیرضا

      مردم ایران با پایبندی به دین مبین اسلام و دستورات سریع خداوند و قرآن مجید ، به جای رفتن به خانه خدا وتن دادن به ذلت ،خدا را در قلب خود جای دهند ، و از این طریق مشت محکمی به دهان ژریم آل سعود بزنند .

    • بدون نام

      دولت ضلت کار را به جایی رسانده که جوجه کلاغ هم برای ما غار غار میکند

    • ع

      این دولت بی تدبیر که با حرکت نسنجیده اش ملت ایران را در برابر ال خبیث سعودی هر روز سرافکنده می کند و فکر می کند مردم نفهم اند ما حج اینجوری را نمی خواهیم

    • بدون نام

      در سیاست خیلی ها خیلی حرف ها را می زنند ولی در عمل کاری از دستشان بر نمی اید.حرف بی منطق زدن خیلی راحت است ولی عمل کردن به ان خیلی سخت.ترامپ هم قبل از اینکه رئیس جمهور شود خیلی حرف ها را می زد ولی بعد از ابنکه رئیس جمهور شد متوجه شد که ان همه حرفهائیکه قبلا زده عملی نیست.اگر عاقلانه فکر کنیم متوجه می شویم که شا هزاده عربستان با ان حرف بی اساسی که زده چقدر از نظر سیاسی .حقوقی و غیره به ضرر کشور خود اقدام کرده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج