جاباما
۵۲۶۲۸۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

یک دکترای افتخاری دیگر برای «یوسا»

«ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات از سوی دانشگاهی در کالیفرنیا مدرک دکترای افتخاری رشته هنر را دریافت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات از سوی دانشگاهی در کالیفرنیا مدرک دکترای افتخاری رشته هنر را دریافت می‌کند.
یک دکترای افتخاری دیگر برای «یوسا»

سایت دانشگاه «چپمن» نوشت: «ماریو بارگاس یوسا» رمان‌نویس مشهور برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۰ روز نوزدهم می در دانشگاه «چپمن» کالفرنیا حضور می‌یابد و ضمن دریافت مدرک دکترای افتخاری رشته هنر، در جلسه پرسش و پاسخ و کتاب‌خوانی هم شرکت می‌کند.

این نشست که بیستمین و آخرین جلسه آن به افتخار «یوسا» برگزار می‌شود، ۲۰ سال است با عنوان «مرکز ادبیات خلاق» برپا می‌شود و طی آن چهره‌های شاخص ادبیات از سرتاسر جهان درباره داستان‌گویی و فنون نویسندگی صحبت می‌کنند.

»ماریو بارگاس یوسا» متولد ۱۹۳۶، از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به‌شمار می‌رود. او در پنج دهه گذشته، آثاری را مانند «سور بز،« »خانه سبز»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» خلق کرده است. این نویسنده در عرصه‌ سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. شهرت «یوسا» با نخستین رمانش - «زندگی سگی» - آغاز شد.

این رمان‌نویس پرویی در هفتم اکتبر سال ۲۰۱۰ برنده جایزه‌ نوبل ادبیات شد. حدود ۲۰۰ سال نام او جزو کاندیداهای این جایزه بود. این نخستین‌بار از سال ۱۹۸۲۲ بود که یک نویسنده از آمریکای لاتین توانست برنده جایزه‌ نوبل ادبی شود. «یوسا» در سال ۱۹۹۴ به عنوان عضو آکادمی اسپانیا برگزیده شد و در سال‌های گذشته در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا تدریس کرده است .این نویسندده توانست در سال ۱۹۹۵ جایزه «سروانتس»، مهم‌ترین جایزه ادبی نویسندگان اسپانیولی‌زبان، را از آن خود کند و همچنین در سال ۱۹۹۶ برنده جایزه صلح آلمان شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج