جاباما
۵۲۶۳۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راه‌های جذب مشتری وفادار در عصر ارتباطات

در هر کسب و کاری و در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که نیازهای مشتری پس از گذشت زمان دچار تغییراتی می‌شود.

وب‌سایت آی بازاریابی: در هر کسب و کاری و در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که نیازهای مشتری پس از گذشت زمان دچار تغییراتی می‌شود. از این رو کسب و کارها برای جذب مشتری وفادار باید از روش‌های جدید بازاریابی و طراحی محصول بهره گیرند. تا از این طریق بتوانند به جایگاه مناسبی در بین مشتریان خود دست یابند. اگر شما هم در جذب مشتری وفادار برای کسب و کار دچار مشکل هستید در ادامه با ما همراه باشید. تا راه‌کارهایی را که می‌توانند سبب جذب مشتری وفادار شوند را با هم بررسی کنیم.
راه‌های جذب مشتری وفادار در عصر ارتباطات

فعال نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی کسب و کار

همانگونه که می‌دانید امروزه شبکه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها و جذب مشتری دارند. با پیدایش گوشی‌های هوشمند نیز مردم ساعت‌ها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. از این رو فعال نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی کسب و کارها، باعث می‌شود تا مردم از اخبار جدید برند محبوب خود باخبر باشند. این کار باعث جذب مشتری وفادار می‌شود. از سوی دیگر از آنجایی که امکان برقراری ارتباط و تعامل با مشتری در شبکه‌های اجتماعی ساده‌تر است. امکان پیش‌بینی نیازهای مشتری نیز بیشتر می‌شود.

مشتری وفادار

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند مردم ساعتها از وقت خود را صرف فعالیت در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. از این رو به روز نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی تاثیر به سزایی در جذب مشتری وفادار برای برندها دارد.

برقراری ارتباط با مشتری برای یادآوری

برقراری ارتباط با مشتریان به شکل‌های مختلفی می‌تواند انجام گیرد. از آنجایی که اطلاعات تماس با مشتری هر کسب و کاری در CRM آن موجود است. برقراری تماس تلفنی، ایمیلی، تلگرامی و … با مشتریان سبب ایجاد حس مثبتی نسبت به آن کسب و کار در مشتریان می‌شود. هر کسب و کاری باید به کمک استراتژی مناسبی بتواند با برقراری ارتباط سازنده اطلاعاتی را در مورد نیازهای جدید مشتری کسب کند. این اطلاعات می‌تواند در پیش‌بینی بازار و نیازهای مشتری کمک بزرگی برای کسب و کارها باشد.

تهیه هدیه کوچکی برای مشتریان وفادار

در هر کسب و کاری که فعالیت کنید مطمئنا می‌دانید که دریافت هدیه‌ی کوچکی در کنار محصول مورد نظر کمک به سزایی در ایجاد ذهنیت مثبت در مشتری و جذب مشتری دارد. این هدیه در کسب و کارها به عنوان اشانتیون نیز شناخته می‌شود. هر چه هدیه‌ همراه محصول به نوع محصولات کسب و کار نزدیک‌تر باشد تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. این هدیه باعث می‌شود که پس از گذشت زمان مشخصی از خرید محصول نیز نام برند در ذهن مشتری باقی بماند از این رو تعداد مشتری وفادار به برند افزایش می‌یابد.

ارائه تخفیف ویژه فصلی

در هر کسب و کاری که فعالیت داشته باشید مطمئنا امکان ارائه‌ی تخفیف فصلی خواهید داشت. به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی در زمینه مراسم عروسی دارید می‌توانید در فصل زمستان که تعداد مراسم عروسی برگزار شده نسبت به تابستان کمتر است، تخفیف ویژه فصل به مشتریان خود ارائه دهید. تخفیف فصلی و کاهش قیمت تاثیر به سزایی در ایجاد ذهنیت مثبت در مشتری و جذب مشتری وفادار خواهد داشت.

امکان پرداخت مبلغ سفارش به شکل اینترنتی

متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی قبل از گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی امکان پرداخت اینترنتی مبلغ سفارش را ندارند. اما جالب است بدانید که این امر باعث دلسرد شدن مشتری از خرید می‌شود. زیرا پرداخت الکترونیکی پایه و اساس یک فروشگاه اینترنتی است. بنابراین اگر این امکان برای مشتری فراهم نشود در حقیقت به نیاز مشتری توجه نشده است. بنابراین برای جذب مشتری وفادار در فروشگاه اینترنتی در صورتی که امکان راه‌اندازی درگاه پرداخت الکترونیکی هم ندارید می‌توانید از درگاه پرداخت زرین پال استفاده کنید.
راه‌های جذب مشتری وفادار در عصر ارتباطات
پرداخت الکترونیکی پایه و اساس یک فروشگاه اینترنتی است.

دلیلی برای جذب مشتری وفادار ایجاد کنید

ایجاد ارتباط عاطفی و احساسی با مشتریان یکی از اصول جذب مشتری وفادار در عصر ارتباطات است. از آنجایی که در عصر ارتباطات تمام مراحل بازاریابی به سمت دیجیتالیزه شدن میل می‌کند. از این رو برقراری ارتباط احساسی و همدلی با مشتری تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی و جذب مشتری وفادار دارد. زیرا عواطف و احساسات بخش بزرگی از تصمیم‌گیری‌های انسان در خرید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

در عصر بازاریابی دیجیتال جذب مشتری وفادار و یا به عبارت بهتر مشتری مداری هنر و علمی است که شالوده‌ی سال‌ها تجربه است. امروزه مشتری‌ها در کنار کیفیت بالای محصولات به دنبال همدلی و خرید اینترنتی ساده و برقراری ارتباط دوستانه با برند محبوب خود هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج