جاباما
۵۲۶۳۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چگونه در جست‌وجو های صوتی رنک بگیریم؟

موضوع موتورهای جست‌وجوی صوتی یکی از جذاب‌ترین مفاهیمی است که در چند سال اخیر ذهن متخصصان فناوری اطلاعات را به خود معطوف کرده و نوید خبرهای شگفت‌انگیزی، برای تحولی تازه در زندگی فناورانه بشر را به همراه داشته است.

وب‌سایت شنبه: موضوع موتورهای جست‌وجوی صوتی یکی از جذاب‌ترین مفاهیمی است که در چند سال اخیر ذهن متخصصان فناوری اطلاعات را به خود معطوف کرده و نوید خبرهای شگفت‌انگیزی، برای تحولی تازه در زندگی فناورانه بشر را به همراه داشته است. اخیرا مری میکر یکی از تحلیلگران سابق وال استریت و یکی از ۷۷ زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۴، گزارش سالانه تجارت اینترنتی را منتشر کرد؛ گزارشی که حول موضوعاتی همچون سئوی موتورهای جست‌وجوگر صوتی با تیتر «به تصویر کشیدن صوت، پارادایم جدید تعامل انسان و کامپیوتر»، بحث کرده است.
اینگونه به نظر می‌رسد که دستیاران صوتی، جست‌وجوهای صوتی و فروش دستگاه‌هایی نظیر بلندگوهای هوشمند که قابلیت‌ پخش کتاب‌های صوتی، اعلام وضعیت‌های آب و هوایی یا ترافیکی آنلاین و کنترل چندین دستگاه هوشمند دیگر خانه را دارند، تصویری نسبتا دقیق از سیر تحولات «صدا»، به عنوان یک رابط تعاملی میان انسان و کامپیوتر‌ را ترسیم می‌کند. سرعت رشد جست‌وجوهای صوتی این حقیقت را روشن ساخته است که در سال‌های آینده تایپ‌کردن و نوشتن سوالات برای دستیابی به پاسخ‌های مورد نظر، بسیار ابتدایی به نظر خواهد رسید.
چگونه در جست‌وجو های صوتی رنک بگیریم؟
پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد سرچ در کل دنیا به صورت صوتی اتفاق خواهد افتاد و در سال ۲۰۱۹ برای صنعت بازشناسی ساختار محتوای صوتی یک بازار ۶۰۰میلیون دلاری وجود خواهد داشت. دلیل استقبال مردم دنیا از جست‌وجوهای صوتی، بسیار ساده است چرا که همه ما دوست‌داریم که حرف بزنیم و حرف‌زدن را به دیگر رو‌ش‌های ارتباطی ترجیح می‌دهیم. ما به طور متوسط در هر دقیقه ۱۵۰ کلمه صحبت می‌کنیم و این در حالی است که در هر دقیقه تنها ۴۰ کلمه تایپ می‌کنیم. همین دلیل ساده باعث خواهد شد تا عموم مردم با آغوش باز از این فناوری استقبال کنند.

وب‌سایت خود را برای جست‌وجوهای صوتی بهینه کنید؟

با شناخت نسبت به آینده جست‌وجوهای صوتی، کسب‌وکارهای اینترنتی باید وب‌سایت‌های خود را برای موتورهای جست‌وجوی صوتی نیز بهینه کنند. برای بهینه‌سازی صوتی و دریافت رنک بهتر، نیاز است که ابتدا ویژگی‌های درخواست‌های صوتی را بشناسیم:

پرسش‌محور‌بودن درخواست‌ها: اکثر جست‌وجوکنندگان به دنبال رسیدن به پاسخ سوالات خود هستند. به این معنی که درخواست خود را به صورت پرسش‌های کامل مطرح می‌کنند. برای مثال می‌گویند «ارز کشور رومانی چیست؟» نه اینکه بگویند «ارز کشور رومانی».

دقیق: برخی اوقات نوشتن درخواست‌ها توسط کاربران می‌تواند ابهام ایجاد کند، اما برخلاف نوشتن، جست‌وجوی صوتی کاملا هدف را نشانه می‌رود. دلیل آن هم این است که به دلیل سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات از طریق صحبت‌کردن، افراد نیاز و درخواست خود را واضح‌تر و دقیق‌تر بیان خواهند کرد.

مبتنی بر موقعیت مکانی: بیش از ۸۶ درصد از جست‌وجوهای صوتی، از طریق تلفن‌های هوشمند انجام می‌گیرد که با توجه به این موضوع که ۵۵ درصد از جست‌وجوهای صوتی در ماشین و یا در حال راه رفتن اتفاق می‌افتد، اکثر افراد در مورد یک محل خاص سوال می‌پرسند.

پاسخ‌های سریع: اکثر افرادی که از درخواست‌های صوتی استفاده می‌کنند به دنبال دریافت پاسخ‌های سریع و کوتاه هستند. این مورد بیشترین ارتباط را با دستیاران صوتی و ربات‌هایی دارد.

مبتنی بر تلفن‌های همراه و تبلت‌ها: خیلی کم پیش می‌آید که افراد برای جست‌وجوی صوتی انجام می‌دهند از طریق لپ‌تاپ اقدام به انجام درخواست‌های صوتی کنند.

چک‌‌لیست سئو برای جست‌وجوهای صوتی: برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جست‌وجوی صوتی بهینه کنید، بهتر است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

محتوایی به عنوان پاسخ سؤال: زمانی که محتوای مناسبی برای موتورهای جست‌وجو صوتی تولید می‌کنید، یادتان باشد که نخستین گام تولید آن محتوا در فرم پرسش و پاسخ است. این اقدام سئوی شما را بهینه و رابط کاربری شما را تقویت می‌کند.

داده‌های ساختاریافته: داده‌های ساختاریافته سئو شما را روزانه بهبود می‌بخشد، زیرا به گوگل کمک می‌کند صفحه شما را بهتر درک و تفسیر کند.

ثبت‌نام کسب‌وکارتان در گوگل: این کار می‌تواند اطلاعات کسب‌وکار شما را در زمان جست‌وجوی کلیدواژه‌های برندتان به مخاطبان نشان دهد. همچنین در مکان‌یابی کسب‌وکار شما برای مخاطبان بسیار مؤثر است.

تمرکز بر شبه‌جمله‌های طولانی‌تر به جای کلید‌واژه: جست‌وجوهای صوتی طولانی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین توجه به شبه‌جمله‌ها و سؤالاتی که احتمال دارد مخاطبان آن را سرچ کنند، تأثیری بیشتر بر سئوخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج