جاباما
۵۲۶۳۶۴
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از دعوت مردم به ثبت نام در «سامانه کارانه»

یک حقوقدان راه‌اندازی سامانه ملی کارانه را عملی متقلبانه برای جذب رای دانست و گفت: طبق مبانی حقوقی هر عملی که مانور متقلبانه انجام شود جرم است. اینکه شما با موهومات مردم را فریب دهید و خود را صاحب اختیارات نشان دهید تا مردم به شما اعتماد کنند و رای دهند، جرم است.

خبرگزاری ایلنا: یک حقوقدان راه‌اندازی سامانه ملی کارانه را عملی متقلبانه برای جذب رای دانست و گفت: طبق مبانی حقوقی هر عملی که مانور متقلبانه انجام شود جرم است. اینکه شما با موهومات مردم را فریب دهید و خود را صاحب اختیارات نشان دهید تا مردم به شما اعتماد کنند و رای دهند، جرم است.

نعمت احمدی در مورد اقدام قالیباف در راه‌اندازی سامانه ملی کارانه که اطلاعات شخصی مردم را جمع‌آوری می‌کند، گفت:‌ این قضیه را باید از نظر کیفری نگاه کرد به لحاظ اینکه این عمل مانور متقلبانه‌ای برای جذب رای به سمت خود و نوعی خرید رای است. طبق مبانی حقوقی ما به هر عملی که مانور متقلبانه انجام شود جرم است. اینکه شما با موهومات مردم را فریب دهید و خود را صاحب اختیارات نشان دهید تا مردم به شما اعتماد کنند و رای دهند جرم است.

این حقوقدان خاطر نشان کرد: رییس جمهور رییس قوه مجریه است بدین معنا که اجرا کننده است و باید قانون را اجرا کند. همانطور که رییس مجلس هم گفت افزایش یارانه اختیار رییس جمهور نیست و باید به وسیله مجلس تصویب شود و مجلس اگر محل اعتبارات طرحی را مشخص نکرده باشند تصویب نمی‌کند زیرا مخالف قانون اساسی است.

او تاکید کرد: فعلا قالیباف در مرحله وعده‌دادن است و خیال‌بافی می‌کند. در حال حاضر خود رییس جمهور مستقر هم نمی‌تواند بدون تصویب مجلس یارانه را کم یا زیاد کند و این عمل یعنی ثبت نام کارانه وصف کیفری دارد و مانور متقلبانه است.

این وکیل دادگستری بیان داشت: اصلا صرف نظر از خرید رای بحث مانور متقلبانه‌ای است که برای فریب مردم می‌دهند تا آرای مردم را به سمت خود سوق دهند و به نوعی باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود زیرا مردم را طلبکار از دولت می‌کند و فرقی نمی‌کند قالیباف رییس جمهور شود یا نشود، مردم خود را طلبکار می دانند.

او افزود: اگر اطلاعات مردم که از طریق این سامانه تجمیع شده است هک شود مردم می‌توانند از قالیباف شکایت کنند. ستاد نظارت به انتخابات در اینجا وظیفه ذاتی دارد که در مقابل این اقدام متقلبانه موضع بگیرد و دادستان نیز باید به قضیه ورود پیدا کند.

او تصریح کرد: اگر این عمل را اصلاح‌طلبان انجام داده بودند قطعا با آن برخورد می‌شد ولی اکنون با این عمل قالیباف برخورد نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار دادن به مردمی که در اون مملکت دختران و پسران وزیر و وزرا و صاحب منصبان هر کار خلافی که دوست دارن انجام بدن باید هم جرم باشه آقای حقوقدان ....

    • کریمی

      قالیباف. ...کارانه از کجا میاره. ما با یارانه مشکل داریم..چه برسه به کارانه...خیلی قشنگ حرفهارا غلف بلف میکند..

    • ایران من

      واقعا جای کمی فکر دارد. چطور کسی که هنوز جایگاه ریاست قوه مجریه را ندارد چنین کاری انجام میدهد؟ با کدام قانون و مجوز؟
      پس اگر اینطور باشد هر کسی از فردا یک سایت میزند و همه را با وعده و وعید دعوت به ثبت اطلاعات شخصیشان می کند!!
      جالبه که هیچ نهاد رسمی با این اقدامات غیر قانونی برخورد نمیکند؟

    • بدون نام

      این چه مسخره بازیه،باید جلوشون گرفته بشود

    • اسد

      باز عوام فریبی وپوپولیستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج