۵۲۶۴۴۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تفکیک نظام حقوقی معلمان از سایر کارکنان

وزیرآموزش و پرورش با بیان این که زیر بنای توسعه، توجه به سرمایه انسانی، اجتماعی و فرهنگی آن جامعه است ما گفت: آموزش و پرورش، زیربنای توسعه همه جانبه کشور را فراهم می کند.

خبرگزاری ایسنا: وزیرآموزش و پرورش با بیان این که زیر بنای توسعه، توجه به سرمایه انسانی، اجتماعی و فرهنگی آن جامعه است ما گفت: آموزش و پرورش، زیربنای توسعه همه جانبه کشور را فراهم می کند.

پیش از ظهر امروز فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در مراسم دیدار با نمایندگان معلمان استان های سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با تبریک هفته هفته معلم و اعیاد شعبانیه،‌اظهارکرد: مسئله توسعه درهر کشور یکی از مهمترین مسائلی است که پرداختن به مسائل اقتصادی و مالی یکی از ابعاد آن را تشکیل می دهد .

وی سرمایه انسانی را اولین شاخص توسعه یافتگی هر کشور عنوان کرد و افزود: توجه به کیفیت زندگی انسان ها، رویکرد اصلی توسعه یافتگی در هرکشوری محسوب می شود که این موضوع ارتباط مستقیمی با امکانات فیزیکی و منابع مادی آن کشورها ندارد؛ بلکه به ارتباطات فرهنگی و هویتی میان ارزش های دینی، اجتماعی و ملی جوامع وابسته است .

عضوکابینه تدبیرو امید تصریح کرد: توجه به سه سرمایه «انسانی» ، «اجتماعی» و «فرهنگی» لازمه توسعه یافتگی هرجامعه و کشوری است که زمینه آن سرمایه گذاری در نظام آموزشی آن کشور خواهد بود .

دانش آشتیانی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تحقق سرمایه های انسانی، اجتماعی و فرهنگی در توسعه یافتگی کشور، خاطر نشان کرد: مدارس باید علاوه بر انتقال دانش به نسل آینده ما بتوانند شایستگی ها و مهارت های مختلف زندگی را به دانش آموزان بیاموزند و از این طریق جامعه را در مسیر توسعه یافتگی قرار دهند.

وی ادامه داد: واگذاری اختیارات از ستاد به استان ها و مناطق، فارغ کردن معلمان از انجام بروکراسی های اداری، حمایت از پژوهش محوری معلمان و تجهیز ملعمان به دانش روز و کارآمد بخشی از اقدامات آموزش و پرورش در طول ۴ سال فعالیت دولت یازدهم است.

عضوکابینه تدبیر وامید گفت: «تربیت» یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش است که معلم عهده دارآن می باشد و لازم است تا برای تحقق تربیت در دانش آموز و آموزش مهارت های لازم برای توسعه پایدار، شیوه های آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین و روش های کارآمد و اثر بخش را جایگزین آن کند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به مباحث مطروحه توسط نمایندگان معلمان سراسر کشور، اظهارکرد: ارتقای منزلت، شان و معیشت فرهنگیان از برنامه های جدی وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم است که با دو روش«مدیریت بهینه منابع» و«روش های تامین منابع» در دستورکار قرار دارد و امید داریم با حمایت نهادهای بیرون آموزش و پرورش مانند دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: براساس یکی از احکام این برنامه، نظام حقوقی معلمان ازسایرکارکنان اداری آموزش و پرورش جدا می شود که پیش نویس این قانون در حال تدوین است و براساس این قانون تمامی اقدامات علمی، آموزشی و اداری معلمان که منجر به ارتقای کیفیت درآموزش و پرورش می شود، لحاظ شده است.

شایان ذکر است؛ قبل از صحبت های وزیرآموزش و پرورش، تعدادی از نمایندگان معلمان شاغل و بازنشسته، از مدارس دولتی، غیردولتی، استثنایی و دانشجو معلمان دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان دغدغه های معلمین استان خودرا با وزیرآموزش و پرورش در میان گذاشتند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم دکتر دانش آشتیانی وزیرآموزش و پرورش از نمایندگان معلمان استان های سراسرکشور با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آورد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف قشنگ بدون عمل

    • بدون نام

      چه حرفهای قشنگی زد

    • بدون نام

      فقط سکوت.همین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج