۵۲۶۵۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ابزاری جدید برای محاسبه سرعت و تعداد قدم‌ها

اخیراً محققان دانشگاه MIT موفق به طراحی نوعی دستگاه برای اندازه گیری میزان سرعت قدم های فرد با استفاده از امواج وایرلس شده اند که می تواند برای تعیین میزان سلامت فرد بسیار کاربردی باشد.

وب سایت کلیک: اخیراً محققان دانشگاه MIT موفق به طراحی نوعی دستگاه برای اندازه گیری میزان سرعت قدم های فرد با استفاده از امواج وایرلس شده اند که می تواند برای تعیین میزان سلامت فرد بسیار کاربردی باشد.
ابزاری جدید برای محاسبه سرعت و تعداد قدم‌ها

دانشمندان دانشگاه MIT موفق به طراحی و ساخت ابزاری نوین برای اندازه گیری سرعت و تعداد قدم زدن افراد شده اند. این ابزار که با سیگنال های وایرلس کار می کند توانایی محاسبه سرعت و تعداد قدم های چندین فرد به صورت هم زمان را دارد. گفته می شود دقت این دستگاه تا ۹۹ درصد است.

این دستگاه که WiGait نام دارد سرعت و تعداد قدم های فرد را بدون نیاز به اینکه فرد آن به لباس خود و یا بخشی از بدن خود متصل کند محاسبه می نماید.

از طرفی این دستگاه قادر به کنترل و بررسی مسائل بهداشت و سلامت فرد از جمله میزان زوال در قدرت شناخت و درک فرد و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در فرد را تشخیص دهد.

مطالعات گذشته در این زمینه نشان داده اند که هر چه قدر فرد سریع تر راه برود، ریتم ضربان قلب در فرد منظم تر می شود و از طرفی نه تنها احتمال بیماری های قلبی عروقی در فرد کاهش می یابد بلکه قدرت درک و شناخت در فرد نیز افزایش می یابد و کاهش توانایی قلب و اختلال در عملکرد قلب در این فرد به طور چشم گیری کاهش می یابد.

روش کار کردن این دستگاه به این صورت است که سیگنال های وایرلس اطراف فرد و همچنین انعکاس آن ها از بدن فرد توسط این دستگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

الگوریتم استفاده شده در این سیستم توانایی تمایز قائل شدن بین راه رفتن و سایر حرکات فرد از قبیل تمیز کردن آشپزخانه وی ا مسواک زدن و غیره را دارد.

به گفته دینا کتابی عوض موسسه تکنولوژی ماساچوست در آمریکا، بسیاری از بیماری های قلبی که منجر به بستری شدن بیمار در بیمارستان می شوند و یا بیماری هایی که منجر به خفگی، افتادن و انسداد ریه در افراد مختلف می شوند قابل پیشگیری هستند.

محققان این پروژه امیدوارند تا این دستگاه را به گونه ای با داده های مربوط به راه رفتن افراد دچار اختلال در راه رفتن مانند افراد مبتلا به پارکینسون، آلزایمر و یا ام اس آموزش دهند تا بتوانند از آن برای کمک به پزشکان این بیماران و همچنین بررسی میزان پیشرفت بیماری و تنظیم میزان داروی مصرفی این بیماران استفاده نمایند.

به گفته ایپسیت واهیا از دانشگاه هاروارد آمریکا، نکته مهم و قابل توجه در این دستگاه قدر این دستگاه برای شناسایی معیارهای عمده بهداشتی و سلامت در افراد مختلف به ویژه شناسایی اختلالات حرکتی بدون نیاز به اتصال به لباس و یا بدن فرد است.

به گفته واهیا، این ابزار می تواند شاخص های بسیار مهمی در خصوص وضعیت بالینی فرد از جمله الگوی خواب، تنفس و دیگر رفتارهای فرد را در اختیار فرد و متخصصان قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج