۵۲۶۵۹۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین اخبار از انفجار معدن و کشته شدگان صاعقه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آواربرداری در معدن یورت آزاد‌شهر با جدیت ادامه دارد، گفت: پیکر ۲۲ تن از معدن‌ کاران از درون معدن خارج شده و جست‌وجو برای یافتن ۱۳ معدن کار دیگر که احتمال زنده بودن آنها اندک است، ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم: اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار درباره آخرین جزئیات حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر استان گلستان اظهار کرد: به محض وقوع این حادثه تلخ، معدن‌کاران استانهای کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران و آذربایجان عازم محل حادثه شدند و به آواربرداری و نجات حادثه‌دیدگان پرداختند.

وی ادامه داد: سه نقطه از تونل معدن باید مورد آواربرداری قرار بگیرد که‌ آواربرداری از بخش نخست آن به پایان رسیده و مرحله دوم آواربرداری نیز با جدیت و تلاش معدن‌کاران و کارشناسان در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نامناسب بودن وضعیت تونل معدن یورت آزادشهر علیرغم وجود تجهیزات و نیروی کارآمد، فعالیت به صورت کند پیش می‌رود.

نجار با بیان اینکه تاکنون ۲۲ پیکر معدن‌کاران حادثه‌دیده از معدن یورت کشف و خارج شده است، گفت: پیکر بیست و دومین نفر نیز شامگاه گذشته و بعد از آواربرداری مرحله دوم کشف شد.

وی افزود: بنابر اطلاعات به دست آمده ۱۳ نفر از معدن‌کاران دیگر نیز در معدن یورت محبوس هستند و عملیات نجات آنها که بعید می‌دانیم زنده باشند با قوت و جدیت در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: احتمال زنده بودن ۱۳ معدن‌کار محبوس شده حادثه دیده معدن یورت ضعیف به نظر می‌رسد که در هر حال ما نیز امیدوار هستیم و تلاشها ادامه دارد.

نجار با بیان اینکه علت اصلی وقوع حادثه در معدن یورت توسط متخصصین معدن بررسی خواهد شد، گفت: در حال حاضر امداد و نجات معدن‌کاران و خروج پیکرهای آنها مورد توجه است و سپس بررسیهای این حادثه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد گاز متان زیادی در معدن یورت وجود داشته و در اثر حادثه‌ای که هنوز مشخص نیست انفجاری رخ داده و این واقعه تلخ به‌وقوع پیوسته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: دلیل جرقه و انفجار می‌تواند هر مسئله‌ای باشد اما کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و بعد از پایان عملیات آواربرداری این مرحله نیز آغاز خواهد شد.

نجار از مردم و ساکنان اطراف معدن یورت نیز درخواست کرد تا به جای حضور در محل حادثه آرامش را در محدوده حادثه برقرار کنند تا علمیات آواربرداری و کشف پیکرهای معدن‌کاران با جدیت بیشتری انجام بگیرد.

وی درباره اینکه چه زمانی عملیات آواربرداری و کشف سایر معدن‌کاران پایان می‌پذیرد، گفت: پیشروی کار آواربرداری بسیار محدود است و نمی‌توان زمان دقیقی را برای پایان عملیات اعلام کرد؛ در حال حاضر معدن‌کاران و امدادگران به صورت شیفتی و بدون هرگونه تعطیلی مشغول آواربرداری و یافتن حادثه‌دیدگان هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مسئولان دستگاههای ذیربط و کارفرمایان نیز خواست تا به مسائل ایمنی معادن و حتی محلهای کار کارگران توجه بیشتری داشته باشند تا جلوی چنین حوادث تلخی گرفته شود.

نجار تصریح کرد: از مردم نیز می‌خواهیم تا در محل‌هایی که بحران‌زا هستند یا امکان خطر جانی برای آنها وجود دارد خودداری کنند و به ایمنی خود و سلامت محل زندگی و کار بیشتر بیندیشند.

تلفات صاعقه در قم و کهگیلویه و بویراحمد

وی درباره غرش رعد و برق و صاعقه روز گذشته و تلفات آن در کشور اظهار کرد: متاسفانه صاعقه در استانهای قم، کهگیلویه و بویر احمد تلفاتی را ایجاد کرد و چهار نفر بر اثر رعد و برق جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ۱۰ نفر نیز در حوادث ایجاد شده غرش رعد و برق و صاعقه روز گذشته مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

گفتنی است، معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت دچار حادثه شد که به‌موجب آن بیش از ۸۰ کارگر دچار سانحه شدند که تاکنون پیکر ۲۲ نفر از کارگران که برای نجات همکاران خود به داخل معدن رفته بودند پیدا شده و عملیات آواربرداری برای نجات کارگرفتار در معدن ، همچنان ادامه دارد.

معدن زمستان یورت در ۹۰ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد و در این معدن حدود ۵۰۰ کارگر کار می‌کنند.
خانواده متوفیان حادثه معدن، شکایت کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: خانواده متوفیان معدن زمستان یورت جهت طرح شکایت خود ‌به دادسرای آزادشهر مراجعه کنند.
قول همتی برای پرداخت بیمه جان باختگان معدن
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: جانباختگان حادثه معدن یورت گلستان تحت پوشش بیمه مسئولیت بودند و خسارت آنها پرداخت خواهد شد.
عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: با توجه به پوشش بیمه مسئولیت معدن یورت گلستان توسط شرکت سهامی بیمه آسیا در حد 210 میلیون تومان برای هر نفر، شرکت مذکور مبلغ خسارت را به بازماندگان جانباختگان حادثه در اسرع وقت پس از طی مراحل قانونی پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت ومعدن گلستان: امکان ریزش همچنان در تونل معدن وجود دارد/ تا فردا به محبوس‌شدگان می‌رسیم‌

حسینقلی قوانلو عصر امروز در بازدید از محل حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگار در آزادشهر اظهار داشت: امروز در راستای افزایش سرعت امدادرسانی تجهیزات جدید ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افرود: همچنین از تونل فرعی نیز فعالیت‎هایی در حال انجام است تا بتوانیم با رسیدن به تونل اصلی تا فردا خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

قوانلو تاکید کرد: امکان ریزش هنوز در معدن وجود دارد و باید طوری عمل کنیم که این ریزش‎ها به حداقل برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پلاسکویی دیگر,,,خدایا تا کی زجر بکشیم?

    • یک ایرانی

      چرا این همه بلا؟؟ خرافاتی نیستم ولی نمیشه گفت اینها نشانه هایی از غضب خدا به وجود این همه فساد (در همه ی زمینه ها) تو کشورمونه...؟

    • محمد

      خدایا چرا 96 درصدیها رو میزنی چرا با 4 درصدیها کاری نداری نکند نان تو رو هم انها میدهند

    • بدون نام

      ببخشید اون 4درصد عامل همه بدبختی های این مملکت هستن و اون 96درصد رو میزنن

    • ایرانی

      خسارت آنها پرداخت خواهد شد......؟..؟؟؟
      قیمت یک پدر ! یک فرزند ! یک همسر چند است ؟
      آخرین مظنه بازار چند است ؟
      البته چون ایرانی بودند و البته محلی گران تمام نخواهد شد
      مسئولان نگران نباشند چیزی که در این کشور ارزان است جان آدمیزاد می باشد

    • اریوبرزن

      امیدوارم برای بعضی ازاین مسئولین بی کفایت هم همچین اتفاقاتی بیفته وخونواده هاشون برن ازبیمه دیه دریافت بکنن!!!!اقایون کمی وجدان داشته باشیدچرااخه بچه های مردم رو راحت به کشتن میدید؟ داغ نبودن اونا برای فرزندان وپدرومادرهاشون باپرداخت چندرغازجبران نمیشه

    • غریبه تنها

      کافرهمه را ب خویش خود پندارد *هرچی میکشیم از این اعتقادات ضعیفمونه ب خدا و اهل بیت داریم

    • بدون نام

      عجب سالی بود95عجب سا لی شد96

    • فرید

      بمیرم الهی ..خدابه خانوادهاشون صبر بده ...اخه اون نگاه منتظر وغمگین اون مادر وپدر ی که منتظر پشت معدن اندبا هیچ مبلغی قابل جبران نیست ...که حالا 200میلیونم بدن !!!!!!

    • zizi

      تو گزارش چند روز پیش که فرموده بودن تجهیزاتمون کامل هست. الان میگن تجهیزات نداریم!!! چرا باید نداشته باشیم؟؟ تا یه عده زنده به گورنشن مملکت تجهیز نمیشه !!! پس پول نفت کجاست؟؟ تو هر دولتی یه چی گم میشه ،بعضا دکل،بعضا بار شمش طلا، بعضا بار بنزین و یا پول نقد!! اینا همون پولهایی هستن که باید هزینه مردم بشن هزینه تجهیزات ولی ................. اول صبح اعصابم خراب شد

    • یکی از اهالی استان گلستان

      با سلام.دوستان
      غم انگیزترین جای این داستان پدری است پیر که در این حادثه پسر فوت شده و پسر دیگرش و دامادش داخل تونل معدن هستند.خدا به داد دل این پدر پیر برسد.چند با بیهوش شد.دوستان همه دعا کنید بقیه گرفتار شدگان معدن زنده باشند.

    • محمد

      اگر برای پیمانکارای معدن جرایم بسیار سنگین مالی و حبس در نظر گرفته بشه دیگه این حوادث تکرار نمیشه. باید جرایم به حدی سنگین باشه که پیمانکاران بیمه کردن معدنچی ها رو با صرفه تر ببینند

    • بدون نام

      اگر تا بحال فیلم 33 رو ندیدید، توصیه میکنم حتما ببینید.
      حادثه ی مشابه بر اساس داستان واقعی در اون فیلم به تصویر کشیده در کشوری کاملا جهان سومی مثل ما اما نوع مواجهه و سرنوشت معدنچیان گیر افتاده در اون معدن شکل دیگه ای داره

    • بینام

      ما چوب خصوصی سازی را میخوریم اگر معدن وبعضی کارهای دیگر از خصوصی سازی بیرون بیادو4در صدی دستشان کوتاه شود نه چنین اتفاقی میافتد ونه جوانان ما بیکار میمانند خدا یا مارا از دست 4در صدی خودت نجات بده

    • بدون نام

      یابد منتظر اتفاقات بدتر بود

    • خانم

      خدا رحمتشون کنه،چه مظلومانه دنیارو ترک کردن،دل آدم به درد میاد،برادران زحمتکش و بی ادعا،آقای مدیر معدن که این بندگان خدارو به یه کپسول اکسیژن ناقابل مجهز نکردی، اینم عاقبت کار......
      ربا، ثروت اندوزی، رشوه، فسادهای اخلاقی، فسادهای مالی، دروغ، ریا، طلاق، زنا، موجودات پلیدی هستن که در هر سرزمینی باشن با جون ملت بیگناه و مظلوم بازی میکنن،تر و خشک با هم میسوزن، به امید ایرانی همدل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج