۵۲۶۶۳۲
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

وعده‌های قالیباف؛ خارج از اختیارات ریاست جمهوری

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد:‌ وعده‌های قالیباف خارج از اختیارات ریاست جمهوری است در واقع او می‌خواهد با این وعده‌ها قشر نیازمند را فریب دهد و حتی سامانه‌ای درست کرده و به نظر می‌رسد این تخلف است

خبرگزاری ایلنا: علی شکوری‌راد در نشست خبری خود در خصوص مناظره شب گذشته گفت: سه مناظره قرار است برگزار شود و تمام کاندیداها برنامه‌ریزی کرده اند به طور مشخص روند پاسخگویی روحانی نسبت به مناظره اول بهتر بود و طرفداران ایشان رضایت داشتند و انتظار می‌رود در مناظره سوم این روند بهتر شود.

دبیر کل اتحاد ملت ادامه داد: این حرکت یک استراتژی است هر چند روند برگزاری مناظره مطلوب نبوده و شرکت‌کنندگان بدون توجه به سوالات حرف‌های خودشان را می‌زدند و آغازگر این روند قالیباف بود که در همان ابتدا به جای پاسخگویی به سوال حرف‌های خودش را زد. نکته بارزی که در این مناظره مشهود بود این بود که تمام افراد سعی داشتند از گفتمان اصلاح‌طلبی استفاده کنند که این را می‌توان از دستاوردهای اصلاح‌طلبی دانست که اگر رای مردم را می‌خواهند باید از گفتمان اصلاح‌طلبی استفاده کنند.

شکوری‌راد تاکید کرد: در مورد قالیباف ایشان دو دوره کاندید بوده و سقف رای او مشخص است و سعی دارد با وعده‌هایی که می‌دهد رای قشر محروم را جذب کند از طرفی هر کسی که دستی بر آتش داشته باشد می‌داند که این وعده‌ها خالی است و حتی رییس مجلس هم بر این امر صحه گذاشته است وعده‌های ایشان خارج از اختیارات ریاست جمهوری است در واقع او می‌خواهد با این وعده‌ها قشر نیازمند را فریب دهد و حتی سامانه‌ای درست کرده و به نظر می‌رسد این تخلف است و دستگاه قضایی باید ورود کند اگر واقعا می‌خواهد بی‌طرفی خود را ثابت کند.

او با بیان اینکه همانطور که روحانی اشاره کرد ورود قالیباف در مناظره غیراخلاقی بود، گفت: آقای رئیسی فعال‌تر بود اما اگر ایشان در وسط میدان قرار بگیرد معلوم می‌شود که چیزی برای عرضه ندارد ایشان نه اندیشه‌ای دارد که بگوید این کارها را انجام داده نه مجموعه‌ای با ایشان کار کرده که شناخته شده باشند. از نظر دانش سیاسی ایشان چیزی ارائه نکردند به نظر من در مناظره سوم شرایط حساس‌تر خواهد شد و مشخص می‌شود هر کسی چه چیزی در چنته دارد.

شکوری راد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص نامزدی رییسی و اینکه آیا شعار او مبنی بر نه بازگشت به گذشته و نه حفظ وضع موجود با پیشینه او قایل جمع است، گفت: رییسی در چارچوب گفتمان اصولگرایی حرکت کرده و هیچ رویکرد فردی نداشته است. تا سال گذشته که تولیت استان قدس بود به مخیله کسی خطور نمیکرد رییسی حتی برای یک وزارت مطرح شود چه برسد به ریاست جمهوری. به نظر می‌رسد رییسی پیشینه اختصاصی ندارد.

او ادامه داد: این اولین بار است که رییسی به سوالات جواب می‌دهد. این که او در چارچوب اصلاح‌طلبانه جواب می‌دهد به این دلیل است که پاسخی برای عرضه ندارد و از این جهت این پاسخ‌ها بیشترین منطق را از نظر او دارد . نه قالیباف نه رییسی هیچ کدام در مناظره‌ها پاسخگو نبودند. رییسی دنبال معافیت مالیاتی استان قدس بوده است.

شکوری راد در پاسخ به سوالی که در خصوص پیشنهاد رییسی مبنی بر انجام مناظره بین روحانی و احمدی‌نژاد، گفت: این یک فرار رو به جلو از سوی آقای رییسی است که در زمان احمدی‌نژاد سرکار بودند. احمدی‌نژاد فقط یک فرد نبود بلکه بخشی از یک تفکر بود و یک قشر فکری آن را به ریاست جمهوری رساند و از او حمایت کرد. این یک نوع فرار از مسئولیت است. رییسی باید نسبت خود را با احمدی‌نژاد مشخص کند. او الان سعی می‌کند که پا جای احمدی‌نژاد بگذارد و قالیباف نیز همین مسیر را در پیش گرفته آنها فقط می‌خواهند از زیر اسم احمدی‌نژاد خارج شوند.

دبیر حزب اتحاد ملت در خصوص کاندیدای نهایی جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان گفت: این که برخی می‌گویند جهانگیری کاندیدای اصلاح‌طلبان است بحثی است که اصولگرها آن را مطرح کرده‌اند و به دنبال ایجاد یک چالش بین حامیان روحانی هستند همانطور که آقای خاتمی گفتند حامیان روحانی در کنار جهانگیری به روحانی رای خواهند داد و این بحث کاملا فرعی است و از سوی مخالفان آقای روحانی بیان شده است.

شکوری راد در پاسخ به این سوال که روحانی تا به امروز چه سابقه مدیریتی داشته و آیا پاسخگو بوده گفت: روحانی سمت‌های جنگی و نظامی در دوران دفاع مقدس داشت و همانطور که در مورد قالیباف گفتم انتظار پاسخگویی از او وجود ندارد اما ایشان نایب رییس مجلس بوده‌اند و پنج دوره در معرض انتخاب مردم بوده و از آنها رای گرفته است کسی که پاسخگو نباشد و عملکرد شفاف نداشته باشد نمی‌تواند پنچ بار نماینده مردم شود. اما رییسی و قالیباف هیچ‌گاه در معرض رای مردم نبودند هرچند رییسی در مجلس خبرگان بدون آنکه هیچ رغیبی داشته باشد انتخاب شده است.

وی ادامه داد: روحانی نزدیک به ۱۰ سال رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده که در آن مهمترین مسائل کشور مورد بررسی می‌گیرد و کاملا به امور کشور آشنا بوده وقتی ایشان در سال ۹۲ کاندید شد توانست در مناظره‌ها برنده شود و در این چهارسال مشکلات زیادی را حل کرده روحانی امروز با فردی که در ۲۳ تیرماه سال ۷۸ که در نماز جمعه سخنرانی کرد تفاوت کرده و امروز رویکرد خود را نسبت به آزادی بیان شفافیت و قانون گرایی نشان داده و مورد قبول اصلاح‌طلب ها و اصولگرایان است.

وی ادامه داد: بدیهی است که روحانی قبلی پیشینیه‌ای داشته که مورد حمایت اصلاح‌طلب‌ها قرار نمی گرفت اما امروز این روحانی کاملا با رییسی و قالیباف متفاوت است .

شکوری راد در خصوص اهمیت مناظره سوم گفت: بدون شک این مناظره از اهمیت بسزایی برخوردار است . قالیباف هرچه داشت در این دو مناظره رو کرد و دیگر برای مناظره سوم چیزی ندارد و ممکن است فقط به دنبال شلوغ کاری و ایجاد چالش باشد و موضوعاتی خلاف اخلاق بیان کند اما به طور حتم چیزی به رای او اضافه نخواهد شد و من فکر می‌کنم سقف رای قالیباف دیگر تا امروز مشخص شده است.

شکوری راد تصریح کرد: رییسی در این دو مناظره سعی کرد از چالش‌ها فاصله بگیرد و خود را فراجناحی نشان دهد اما سرانجام در مناظره سوم مشخص خواهد شد که اگر کشور به وی سپرده شود چه وضعیتی خواهیم داشت. هنگامی که رییسی در آخر مناظره دوم روحانی و جهانگیری را متهم به رقیب هراسی کرد چهره او کاملا مشخص شد و سرانجام مردم تصمیم خواهند گرفت که آیا کشور در آرامش و صلح بماند یا اینکه درگیر دعوا در سیاست خارجی و چالش‌های داخلی شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین روحانی و رییسی باشد هر چند حوادثی که در آینده رخ خواهد داد تکلیف ماندن یا نماندن رییسی را مشخص خواهد کرد. قالیباف تاکنون دو بار در انتخابات شرکت کرده و می‌داند که دیگر بار چهارمی نخواهد بود و تمام توان خود را برای این انتخابات بکار خواهد گرفت.

دبیر کل حزب اتحاد ملت ادامه داد: رییسی با پنهان کردن رویکرد اصلی خود سعی کرده چهره موجهی از خود نشان بدهد و برای خود رای جلب کند اما اگر احساس کند که در این کارزار بازنده است در رقابت نخواهد ماند تا به عنوان بازنده اعلام شود و به احتمال زیاد کنار خواهد کشید. ما هنوز نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که با سونامی رای برای روحانی مواجه خواهیم شد یا اینکه این رقابت به دور دوم خواهد کشید. تمام تلاش رییسی و قالیباف این است که انتخابات را به دور دوم بکشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه میدانند ،اون کتاب یا رساله دولت کار و کرامت که تو مناظره نشون داده شد بر همین منوال است.دلم میخواست اون کتاب باز میشدو نوشته ها و نمودارهای خنده دارو همه میدیدند .نشستن تو خانه و نوشتن جملات زیبا کار خاصی نداره،ولی در عمل بیایید ثابت کنید .

    • بدون نام

      قلیباف,خالیبافی میکنه بعضی مردم ساده هم فکر میکنند راست میگه

    • بدون نام

      وعده های دروغ خریدار نداره
      مردم متوجه این جناب سرهنگ هستند که وعده های توخالی میده
      دو بار رای نیاورد این بار سومه که انشاالله مردم مردودش می کنند

    • بدون نام

      جناب قالیباف شما یه سر برو پلاسکو ببین آخرش آتیش خاموش شد عایا ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

    • علی

      خواستن توانستن است اگه خدا بخواد

    • بدون نام

      درود بر دولت قالیباف

    • کسری

      منم میگم قالیباف

    • بی نام

      میشه بپرسم معیار صلاحیت رئیس جمهور چیه؟ آقای قالیباف حداقل به خاطر قضیه پلاسکو که به خاطر بی امکانات بودن اون همه آتش نشان کشته شدن باید همون موقع استعفا میداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج