جاباما
۵۲۶۷۰۸
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

رئیسی: حجاب، فقط چادر نیست

رئیسی درباره لزوم توجه به مساله حجاب گفت: آنچه در شرع و قانون داریم، می گوید که حجاب شرعی باید وجود داشته باشد اما نه در قانون و نه در عرف نداریم که حجاب حتما چادر باشد. هر شهر و اقلیمی، پوشش خاص خود را دارد. برخی چادری هستند، برخی مانتویی و برخی هم لباس محلی.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع مردم اراک اظهار کرد: مردم را باید باور داشت؛ باید خدا باور و مردم باور و جوان باور باشیم. بسیاری از گره ها به دست جوانان برومند ما حل می شود. این باور امام(ره)، شهید بهشتی و بقیه بزرگان و امروز هم باور مقام معظم رهبری است. تا ملت را باور نکنیم، چشممان به گره گشایی خارجی ها خواهد بود.

وی افزود: بنا داریم تا در مدیریت آتی کشور، درها را به روی جوانان باز کنیم. ما دغدغه کارگران را داریم؛ چه کسانی که در کارگاه ها مشغول اند و چه آن هایی که کارگاهشان یکی پس از دیگری تعطیل میشود.

رییسی با اشاره به شهرک های صنعتی موجود در استان مرکزی گفت: تعطیلی این شهرک ها نگران کننده است؛ چرا باید چنین باشد؟ تا کجا می شود این وضعیت را تحمل کرد؟ آیا مشکل نقدینگی در کارخانه های ما قابل حل نیست؟ طبق امارها اگر نیمی از خلق پول در کشور در جهت تولید و اشتغال قرار می گرفت، امروز شاهد بحران بیکاری نبودیم.

نوبت حرف تمام شده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مساله آلودگی هوا در اراک گفت: ایا این موضوع قابل حل نیست. آمار برخی امراض در این منطقه بر کسی پوشیده نیست؟ آیا این آلودگی همچنان باید به جلسات و صورت جلسه و حل نشدن بگذرد؟ آیا راهکاری برای برون رفت از این مساله وجود ندارد؟

وی ادامه داد: نوبت حرف تمام شده است؛ باید در عمل مشکل آلودگی هوا نه تنها در اراک بلکه در بقیه شهرها که از آلاینده ها رنج می برند، حل شود. ما معتقدیم باید هر چه زودتر آلودگی هوا در اراک حل شود.

رییسی گفت: باید اقدام بسیار سریع و انقلابی برای حل مشکلات کارخانجات صنعتی جهت آوردن آن ها به مدار تولید، انجام شود. حداقل ۲۵ درصد از این کارخانه ها باید در مدار تولید قرار بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع یارانه ها گفت: برخی درآمدشان فقط از یارانه هاست. خانواده هایی که هیچ درآمدی ندارند، آیا می توانند با ۴۵ هزار تومان زندگی کنند؟ آیا دولت در این جا وظیفه ای ندارد؟

مشکل امروز کشور ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی است

رییسی ادامه داد: ما به عنوان دولت نمی توانیم نسبت به این مساله بی تفاوت باشیم. مشکل کشور، مشکل کمبود منابع نیست؛ مشکل امروز کشور ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی است. ما ظرفیت هایی داریم که اگر احیا شوند، می توانند اشتغال آفرین باشند.

وی در ادامه با اشاره به مساله حاشیه نشینی، گفت: حاشیه شهرها باید سامان پیدا کند؛ باید بهسازی مسکن انجام و تثبیت مالکیت آنجا برده شود؛ این مساله ضرورت قطعی اجتناب ناپذیر است.

رییسی درباره مشکلات فرهنگیان گفت: فرهنگیان، قشر آینده سازان ما را تربیت می کنند. این در سخنرانی و بخش نامه نمی گنجد. کسی که پول ندارد و صندوق هم دارد در عین حال می بیند که این صندوق کجا رفته است؟ باید مشکل این افراد حل شود.

نامزد انتخابات ادامه داد: فرزندی کار ندارد و پدرش هم بیکار شده است. این وضعیت می تواند تغییر کند. طبق قانون ششم توسعه می شود با مدیریت، چهره کریه فقر را از چهره زیبای جامعه زدود؛ به نحوی که دیگر بحران بیکاری نداشته باشیم. اگر نمی شود، پس بگذارید کسی که می تواند، انجام دهد.

رییسی در ادامه با اشاره به مساله محیط زیست گفت: آیا محیط زیست مردم مهم تر است یا درآمد کارخانه ها. اگر بشود کارخانه راه بیفتد و مشکلی هم برای محیط زیست پیش نیاید، خوب است. اگر نشود این دو را با هم داشت، حفظ محیط زیست الویت خواهد داشت.

نه در قانون و نه در عرف نداریم که حجاب حتما چادر باشد

وی درباره لزوم توجه به مساله حجاب گفت: آنچه در شرع و قانون داریم، می گوید که حجاب شرعی باید وجود داشته باشد اما نه در قانون و نه در عرف نداریم که حجاب حتما چادر باشد. هر شهر و اقلیمی، پوشش خاص خود را دارد. برخی چادری هستند، برخی مانتویی و برخی هم لباس محلی.

رییسی تصریح کرد: از همه این ها مهم تر، عفاف و پاکی است که هم برای زن و هم برای مرد ضرورت دارد. همه باید حیا داشته باشند که اصل مهم اخلاقی است. تربیت دینی ما به نحوی است که در نگاه جوانان حیا وجود دارد که می تواند بسیاری از مبانی اخلاقی جامعه را تبیین کند.

نامزد انتخابات در همین باره با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون حجاب و عفاف گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی درباره عفاف و حجاب تصویب شد که به جای انتقال به وزارت کشور باید به وزارت ارشاد منتقل می شد چراکه این بحث، فرهنگی است.

دولت توانایی نقدکردن برجام را ندارد

وی در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به برجام گفت: برجام اشکالات عمده ای داشت اما چون به سند تبدیل شده ما حتما به آن متعهد خواهیم بود. طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نیست و ما باید چک برجام را نقد کنیم. این دولت به دلیل روحیه و نگاه خود، توانایی نقد کردن چک برجام را ندارد و ما حتما با کمک مردم این چک را نقد خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت حرف دل من پسرو زدی سید. گاهی بعضی مانتویی ها از چادری ها باحجاب ترن.
      بقول شخصی از یک خارجی فقل کرد که خارجیه گفته بود تو ایران با این که حجاب هست ولی بیشتر تحریک میشم.

      پاسخ ها

      • محسن

        داری اشتباه میزنی داداچ.اون شخصی که این مطلب رو گفته بود درباره پوشیدن "ساپورت "بود که اونقدر که ساپورت تو ایران تحریک میکنه بی حجابی تو خارج نمیکنه.منظورش اینه بدحجابی خیلی بدتر از بی حجابی ست.

    • بدون نام

      دمت گرم رییسی

    • بدون نام

      نفستون ازجای گرم درمیادمردم نون ندارن بخورن شما هنوزنیومده دنبال چیزای دیگه ای؟؟؟امام علی فرمودن فقر که ازدر واردبشه ایمان هم ازپنجره بیرون میره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج