۵۲۶۷۳۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

در مستند انتخاباتی روحانی چه گذشت؟

پای کیهان به فیلم روحانی باز شد!

مستند تبلیغاتی حسن روحانی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد شروع شد و با جمله کلیدی «برخی مسیرهای سخت را باید شروع کنیم» به پایان رسید.

خبرآنلاین: مستند تبلیغاتی حسن روحانی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد شروع شد و با جمله کلیدی «برخی مسیرهای سخت را باید شروع کنیم» به پایان رسید.

اولین مستند انتخاباتی تحت عنوان «رئیس جمهور روحانی» با آخرین دیدار و جلسه او با دانشجویان در ۱۶ آذر سال گذشته آغاز شد. جلسه ای که در آن برخی دانشجویان نقدهای تند و تیزی به حسن روحانی خاصه برجام وارد کردند. مستند روحانی ورودی صریح به این نقدها داشت . هم شعار علیه روحانی مطرح شد هم زنده باد گفتن ها به روحانی به گوش می رسید. بعد از سخنان انتقادی برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی، سخنان نمایندگان دانشجویی که در دفاع از روحانی حرف زده بودند پخش شد. جلسه ای که کنایه زده شد به ۱۱ روز خانه نشینی احمدی نژاد و دفاع از ظریف. و البته یک جمله کلیدی نمایندگان یکی از تشکل های دانشجویی« فقط دیکتاتورها هستند که نظر غیر خودشان را برنمی تابند»

مشکل مشکل همه ماست....

در ادامه مستند صدای دانشجویان در حمایت از روحانی و درحالی‌که از سیدمحمد خاتمی نام می‌برند، سانسور شده است.

در بخش بعدی این مستند سخنان روحانی پخش شد که اشاره داشت به دوران دفاع مقدس، گردوغبار خوزستان و...« در 8 سال دفاع مقدس چه کسی از این سرزمین دفاع کرد، چه کسی از خوزستان دفاع کرد، چه کسی از هر سرزمینی که دشمن قصد طمع داشت دفاع کرد. در جنگ چه کسانی بودند که دفاع کردند.«همه»، «شک ندارم آن روزی که گردوغبار اهواز را فرا گرفت هیچ ایرانی نیست که نگران نباشد. مشکل مشکل چه کسی است؟ مشکل همه ماست و ما قادریم آن را حل کنیم،»

در ضمن سخنان روحانی تصاویری از حضور وزرا و معاونان روحانی در بین مردم خوزستان پخش شد. از نهاوندیان تا معصومه ابتکار. گفتگوی وزیر اطلاعات با مردم خوزستان به زبان عربی از دیگر دیدنی های مستند روحانی بود.

«اعتراف می کنیم که امکانات ما محدود است» جمله کلیدی روحانی که در ادامه مستند پخش شد« احیای سرزمین نماز و روزه نیست ولی جز معروف است. اگر با طبیعت جنگیدیم فکر می کنید سه روزه مشکلات حل می شود.» «باید حل کنیم باید دست به دست هم دهیم، باید معضلات را حل کنیم، یک عده ای ایراد گرفتند چرا سر دریاچه ارومیه انقدر سرمایه گذاری کردید، اگر دریاچه خشک شده بود با یک طوفان این دریاچه با 14 استان کشور چه می کرد؟ خدا شاهد است ما تمام این مدت دنبال هامون هم بودیم دنیال این بودیم که جازموریان و هورالعظیم و تالاب شادگان را احیا کنیم. نمی خواهیم با زندگی و ذهن مردم بازی کنیم شوخی که نداریم. با شعر و شعار کشور اداره نمی شود.»

پای ظریف به مستند روحانی باز شد

«تعامل سازنده با جهان» کلید واژه دیگری بود که همراه با تصاویری از تیم مذاکره کننده خصوصا ظریف پخش شد. در این قسمت از مستند بخشی از سخنان روحانی درباره روزهای سخت مذاکرات همراه با تصاویری از ظریف، عراقچی و تخت روانچی دیپلمات هسته ای کشور، دیدارهای مذاکره کنند گان با موگرینی و ... پخش شد که عنوان می کرد «دکتر ظریف را بعد از ریاست جمهوری صدا زدم و گفتم بیاید وزیرخارجه شوید، گفتم یک مساله بزرگ بر دوش شما می گذارم آن هم مساله هسته ای است.... یک روز اقایان ظریف، عراقچی و تخت روانچی آدند و گفتند نمی توانیم ادامه دهیم و نمی شود کاری کرد. گفتم من مطمئنم، من مطمئنم ما موفق می شویم.»

سخنان ظریف در روز پایانی مذاکرات و به سرانجام رسیدن برجام در ادامه این مستند پخش شد« امروز روز تاریخی است، برای ما افتخار بزرگی است که به یک توافق در موضوع هسته ای ایران رسیدیم...تلاش مشترک برای رسیدن به صلح.»

روزهای بعد از مذاکرات و تصاویری از دیدارهای پی در پی روحانی با مقامات بلند پایه دنیا از ولادیمیر پوتین تا سلطان قابوس، پاپ، اولاند و ... در ادامه این مستند پخش شد.

سهم کیهان و وطن امروز در مستند روحانی

مستند روحانی آنجا که به انتقادات از دولت ورود کرد، تصاویری از صفحه اول برخی رسانه های منتقد را هم پشت سر هم رد می کرد، از کیهان تا وطن امروز، جوان و خبرگزاری فارس. حتی توئیت حمید رسایی چهره تندرویی که علیه دولت بارها هجمه کرده بود هم در مستند انتخاباتی روحانی پخش شد.و در نهایت این جمله کنایه ای و ضرب دار روحانی« از رئیس جمهور انتقاد کنید، از بقیه قوا هم از نظر من انتقاد کنید اشکالی ندارد «خنده روحانی و حضار»

کنایه به رسانه ملی

پخش تصاویری از سفر استانی روحانی به نقاط مختلف با این جمله او همراه شد «چرا باید هر استانی می رویم با دنیایی از مشکلات روبه رو باشیم؟ مگر در چشم انداز بیست ساله رهبر انقلاب اسلامی نفرمودند ظرف ۲۰ سال باید از کشورهای منطقه جلو باشیم».
مستند تلویزیون حسن روحانی کنایه ای هم به صدا و سیما داشت با این جمله «رسانه ملی (خنده)...الحمدالله»

بخش دیگری از این مستند درباره لزوم حفظ امید جامعه بود، آنجا که روحانی گفت «مردم را مأیوس نکنید بگذارید، مردم نشاط داشته باشند، چرا هرچه گریه کنیم حلال است اما خنده کنیم حرام است. هیچ چیز به اندازه امید مهم نیست».اشاره این بخش از مستند روحانی که با تصویری از شادی و نشاط مردم همراه شده بود را می توان به لغو کنسرت ها مرتبط دانست.

اشاره به افتخارآفرینی های ورزشکاران ایرانی در عرصه های مهم جهانی، المپیک و پارالمپیک هم در این مستند تلویزیون مورد اشاره قرار گرفت و در حالیکه این جمله از رئیس جمهور پخش می شد که «مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک در گذشته مردانه بود اما دیگر این طوری نیست. از کیمیا تا زهرا و ساره چه نشاطی را در جامعه بوجود آوردند.» در حین سخنان روحانی تصاویری از افتخارآفرینی های ساره جوانمرد، زهرا نعمتی و کیمیا علیزاده و دیگر ورزشکاران چون کیانوش رستمی پخش شد.

انتقاد از نگاه های محدودگرایانه به زن ها، قومیت ها، ادیان، مذاهب و جنسیت ها از دیگر موضوعات این مستند تلویزیونی بود.

روحانی درباره محدودیت جنستی این طور گفت «مگر می شود کشوری پیشرفت کند و نیمی مردم در خانه بماند، این چه تفکری است که اخلاق و امنیت زن در داخل خانه تأمین می شود، آن هم خانه ای که درش دو قفله باشد. زن، قومیت و جنسیت مشکل نیست.»

درباره قومیت ها نیز معتقد بود «قبل از قومیت همه ایرانی هستیم. اگر ادبیات کردی در دانشگاه کردستان تدریس می شود یعنی ما در راستای اجرای قانون اساسی حرکت کردیم. کرد، ترک، بلوچ، لر، آذری و اینها نقاط امنیتی ایران نیستند اینها نقاط توفق و عظمت ایران هستند.» و در جمع بندی مربوط به این بخش از مستند خود این طور گفت «من اصرار بر حقوق شهروندی دارم. در حقوق شهروندی همه در کنار هم هستیم. نه تفاوتی بین مرد و زن و نه در میان مذاهب و ادیان و اقوام مختلف وجود دارد».

دولت قبل با پول ملت چه کرد...خنده - کنایه های روحانی

موضوع دیگر این مستند درباره دفاع دولت یازدهم از حقوق ملت ایران بود آنجا که روحانی به کنایه بیان کرد «ما باید از حقوق ملت دفاع کنیم چرا ۲ میلیارد دلار پول ملت را به آمریکایی ها دادند. می گویند چرا ما به آمریکایی ها لبخند می زنیم. شما پولها را به آمریکایی ها دادید. ما که از آمریکا شکایت کردیم می گویند غیرانقلابی اما کسانی که پول مردم ایران را به ایرانی ها دادند می شوند انقلابی. انقلابی کسی است که از حقوق و حیثیت مردم دفاع می کند. در تعامل سازنده ما حقمان را می خواهیم. در تعامل سازنده زندگی و رفاه مردم را می خواهیم.»

مستند روحانی در نقد شعاری کردن برخی با موضوعات اقتصادی نیز به یک مصداق اشاره کرد که همزمان با پخش تصاویر میدان های نفتی روحانی می گفت «عراق شرکت های خارجی را آورده از منابع غرب کارون دارد این منبع را استفاده می کند، وقتی دولت را تحویل گرفتیم ۴۵ هزار بشکه از منبع غرب کارون برداشت می کردیم ما برنمی داشتیم عراق برداشت می کرد. بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در نفت و گاز سرمایه می خواهیم. با شعر و شعار کشور اداره نمی شود. نمی توانیم از دنیا جدا باشیم باید خودمان را با شرایط جهانی تطبیق دهیم.»

تصویری از رهبری در روز درختکاری در فضای مجازی

در این مستند تلویزیونی وقتی تصاویری از توئیتر و شبکه های مجازی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نشان می داد، تصویری از درختکاری رهبری در اینستاگرام سایت رهبری، از دیگر تصاویر بود که همزمان این جمله از حسن روحانی پخش می شد که «آیا می توانیم بگوییم فضای مجازی ممنوع و فیلتر می کنیم؟ با فیلتر و ممنوعیت می توانیم زندگی کنیم شدنی است؟ »

در بخش دیگری از این مستند روحانی نسبت به ناکارآمد نبودن نهادهای فرهنگی که از بودجه دولت استفاده می کنند اشاره ای کرد و گفت: امروز 10 ها نهاد تحت عنوان دغدغه فرهنگی از دولت پول می گیرند آن اعتبارات را باید در آموزش و پرورش خرج کنیم.

جای خالی آیت الله صبور...

مستند روحانی این بخش از فیلم را گریز داده بود به آیت الله هاشمی و سخنان روحانی در توصیف صبر آیت الله هاشمی « بنده آیت الله هاشمی را یکی از صبورترین افراد یافتم. وقتی بحث نظام در پیش بود تحمل می کرد، خیلی ادم با تحملی بود و خیلی گذشت داشت.»

در ادامه تصاویری از دیدارهای صمیمی روحانی و ایت الله هاشمی بدون عمامه، در مجلس خبرگان، دوران جنگ و ...پخش شد.و یک خاطره روحانی از گفتگویش با آیت الله هاشمی« یک روز به من گفت، از صبر تو تحمل می کنم، گفتم آقای هاشمی شما؟ گفتم شما در بین همه ما از همه صبورتر بودید؟ گفت بله ولی وقتی به دولت تو و تخریب ها نگاه می کنم و اینکه صحبتی نمی کنید می بینیم که من تاکنون نمی دانستم در این حد صبر داری...»

روحانی در ادامه می گوید «یکی از افتخارات ودولت یازدهم این بود که منتقدان هرچه خواست گفتند، برخی تشویق هم شدند ولی مردم ما الحق و الانصفا خوب در صحنه بودند. اگر خرداد ۹۲ رای می دادیدن و کنار می رفتید دولت نمی توانست این راه را ادامه دهد.» «ما راهی را با هم شروع کنیم نیمه راه را آمدیم برخی برنامه های ما تکمیل شده اکثر برنامه های ما بین راه است و نیمه کاره است.» و جمله پایانی روحانی« برخی مسیرهای سخت باید شروع شود»

روز تلخ پلاسکو و گریه های آتش نشان...

بخش پایانی این مستند تصاویری از هوادارن و حامیان دولت، همراهی سیدحسن خمینی با رئیس جمهور، دیدار روحانی با آتش نشانان در محل حادثه پلاسکو و در آغوش گرفتن آتش نشان، لحظه ثبت نام روحانی برای حضور در دومین دوره انتخابات و ...را پخش کرد.

سانسور تصویر رییس دولت اصلاحات که در صفحه موبایل یکی از هوادارن بود از جمله حاشیه های این مستند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali irani

      زنده باد روحانی

    • بدون نام

      مصداق کاملی از ورشکستگی و و قبول شکست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج