جاباما
۵۲۶۷۵۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سفر رئیس جمهور برای کاهش آلام معدنکاران

انفجار معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر و محبوس شدن ۳۵ نفر از معدنکاران در پشت خروارها آوار؛ سخت و زیان آور بودن کار در معدن را عینیت بخشید و مردم گلستان را سوگوار معدنکاران سختکوش زمستان یورت کرد.

خبرگزاری ایرنا: انفجار معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر و محبوس شدن ۳۵ نفر از معدنکاران در پشت خروارها آوار؛ سخت و زیان آور بودن کار در معدن را عینیت بخشید و مردم گلستان را سوگوار معدنکاران سختکوش زمستان یورت کرد.

مقارن ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت امسال انفجاری در یکی از تونل های این معدن روی داد که که مردم و مسئولان ایران و گلستان را غم زده و دهها خانواده معدنچیان را برای همیشه سوگوار کرد.

خانواده هایی که برخی از آنها هنوز در اطراف معدن سرگردان بوده تا شاید خبری از زنده بودن 13 معدنکار محبوس در معدن بشنوند.

در این حادثه ۷۳ نفر مصدوم شدند که بیشتر آنان به صورت سرپایی و یا در مراکز درمانی مداوا شدند و چند تن هنوز در بیمارستان های شرق گلستان بستری هستند.

از سوی دیگر تاکنون پیکر 22 تن از معدنکاران محبوس در این معدن با کمک نیروهای امداد ونجات به خارج از معدن منتقل و 21 نفر احراز هویت شده و به خانواده ها تحویل شده اند.

پس از این حادثه نیروهای امداد و نجات از نقاط مختلف گلستان و در همان چند ساعت اول وزرای صنعت، معدن وتجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستور رئیس جمهوری برای رسیدگی به این حادثه و نظارت بر عملیات امداد و نجات معدنکاران محبوس در معدن و ملاقات با مصدومان این حادثه به شهرستان آزادشهر سفر کردند.

پیگیری مطالبات و خواسته های کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر و خانواده جانباختگان و محبوس شدگان این حادثه همچنین مورد تاکید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و بسیاری از مقامات محلی و کشوری که درمحل حادثه حضور یافتند، بود.

از سوی دیگر براساس اعلام معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان؛ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری فردا یکشنبه جهت بازدید از محل حادثه، عیادت از مصدومان و دلجویی از خانواده جانباختگان و کاهش آلام آنان به آزادشهر سفر می کند که این توجه رئیس جمهوری و دولت؛ خانواده ها و معدنکاران را به تلاش مسئولان جهت پیگیری مطالبات آنان بیش از پیش امیدوار می کند.

در این ارتباط برخی از کارگران و خانواده جانباختگان و کارگران محبوس شده در معدن نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خواستار پیگیری پرداخت حقوق های معوقه کارگران و بیمه آنان، افزایش امکانات برای تسریع در روند امداد و نجات برای کمک به دیگر محبوس شدگان در معدن و نیز برخورد با مقصران حادثه شدند.

یکی از کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گفت: بسیاری از کارگران این معدن از هشت تا ۱۸ ماه حقوق از پیمانکار طلب دارند که بایستی پیگیری و به کارگران پرداخت شود.

وی که خود را جاهد معرفی کرد، افزود: حقوق برخی از کارگران این معدن که از مشاغل سخت است حدود 8 میلیون ریال است که ناچیز بوده و آن نیز به موقع پرداخت نمی شود.

این معدنکار اضافه کرد: کارگران محبوس شده در این معدن با کمترین امکانات ایمنی و خدمات رفاهی در تونلی با طول بالای ۱۵۰۰ متری مشغول فعالیت بودند که دچار حادثه شدند.

عضو یکی از خانواده های کارگران حادثه دیده نیز خواستار بکار گیری امکانات بیشتری برای نجات افراد محبوس در معدن شد و گفت: باید با امکانات بیشتر و مجهزتر عملیات امداد رسانی انجام تا سرنوشت کارگران محبوس شده هرچه سریعتر مشخص شود.

علی شهمرادی با ابراز گله از صدا و سیمای استان به خاطر پخش نکردن عملیات امدادرسانی در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر، افزود: در حادثه پلاسکو تهران عملیات آوار برداری از ابتدا تا پایان کار به صورت مستقیم پخش شد اما در این حادثه فقط روز اول این کار انجام شد.

وی اضافه کرد: پخش نشدن عملیات آوار برداری سبب شده تا بسیاری از خانواده ها برای مشخص شدن وضعیت کارگران محبوس شده به محل معدن بیایند.

برادر یکی از معدنکاران نیز گفت: پیمانکار معدن نه تنها حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی کرد، بلکه در ارسال لیست بیمه آنان نیز کوتاهی و روزهای کاری آنان را کمتر درج می کرد.

کمالی از مسئولان خواست با جدیت حقوق معوقه و بیمه ای کارگران زحمتکش معدن زمستان یورت آزادشهر را پیگیری و با متخلفان برخورد کنند.

به گفته وی؛ پیگیری تخلف مقصر یا مقصران حادثه از دیگر خواسته های کارگران معدن زغال سنگ و خانواده های چشم انتظار در بیرون معدن زمستان یورت آزادشهر است.

معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر در 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان واقع است، ظرفیت سالانه استخراج از این معدن 100هزار تن اعلام شده است..
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج