۵۲۶۸۳۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

ولوو XC۶۰ T۶ ۲۰۱۸؛ شاهزاده‌ای از دیار وایکینگ‌ها

مدل کوچکتر XC۶۰ ولوو که مدلی پر فروش نیز محسوب می شود، در قالب مدل ۲۰۱۸ و لوکس در تمامی رده های کامپکت لوکس/SUV/ کراس اوور در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می شود و پیش بینی می شود با عرضه آن، یکی از جذاب ترین خودروهای ولوو را در خیابان ها ببینیم.

برترین ها: سارسترومینگ نام یک ماهی است که در هر کجای سوئد که بروید، مردم با آن آشنا هستند؛ این ماهی اغلب به شکل کنسرو شده در سوئد مصرف می شود؛ سوئدی ها به خاطر مزه تندی که این ماهی دارد، عاشق این ماهی هستند. از طرفی میتوان برخی محصولات کمپانی سوئدی ولوو مثل XC۹۰ و یا سدان S۹۰ و واگن V۹۰ را با این ماهی مقایسه کرد. چرا که با وجود حس بویایی قوی معروف سوئدی ها، وقتی این ماشین ها را در خیابان ها می بینیم، حس خوشایندی به افراد دست می دهد که این احساس به طور خاص در مورد خودروهای ولوو در سوئد بسیار بیشتر وجود دارد.
ولوو XC60 T6 2018؛ شاهزاده‌ای از دیار وایکینگ‌ها
مدل کوچکتر XC۶۰ ولوو که مدلی پر فروش نیز محسوب می شود، در قالب مدل ۲۰۱۸ و لوکس در تمامی رده های کامپکت لوکس/SUV/ کراس اوور در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می شود و پیش بینی می شود با عرضه آن، یکی از جذاب ترین خودروهای ولوو را در خیابان ها ببینیم.

به نظر می رسد عرضه XC60 مدل 2018 مانند عرضه پر سر و صدای مدل Xc90 در سال 2015 باشد که بسیاری از علاقه مندان به خودرو را تحت تاثیر خود قرار داد. پس از یک دور آزمایشی که ما با خودروی XC60 مدل 2018 در پیست اختصاصی هالرد ولوو در سوئد داشتیم، به دلایلی متوجه شدیم که شاید این خودرو آن ستاره ای که همه منتظرش هستند نباشد.

خبری از شاه ماهی قرمز سوئدی نیست!

از لحاظ ابعاد می توان گفت که XC۶۰ جدید ولوو با فاصله ۱۱۲.۸ اینچی بین چرخ ها تقریباً ۴.۷ اینچ کوتاه تر از XC۹۰ و ۳.۶ اینچ بلندتر از مدل های قدیمی تر آن است؛ با این حال فضای مناسبی در قسمت عقب ماشین برای سرنشینان دیده شده است. به واسطه اینکه باری همراه ما نبود فرصت زیادی برای ارزیابی فضای سرنشینان در قسمت های مختلف این ماشین داشتیم. در صندلی کنار راننده اکنون شاهد این هستیم که به سادگی دو فرد بالغ می توانند بنشینند و فضای مناسبی برای پاها و سر و زانوها در این ماشین دیده شده است. البته صندلی های جلو تا حدی بالا تعبیه شده اند و تا حدی پاها را اذیت می کنند. از نظر طراحی بیرونی، Xc۶۰، بزرگتر از مدل های قبلی به نظر می رسد و این حس به واسطه کاپوت و کابین بزرگتر آن به بیننده القا می شود.
ولوو XC60 T6 2018؛ شاهزاده‌ای از دیار وایکینگ‌ها

مدل XC۶۰ با توجه به طراحی جدید ولوو بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد که این موضوع نیز به خاطر الهام گیری از طراحی کناری ماشین تور هامر و چراغ جلوهای T شکل LED و گلگیرهای موج دار و طراحی پیچیده چراغ های عقب آن است. به عقیده کارشناسان ما، این ماشین یکی از جذاب ترین ماشین های موجود در بازار در این کلاس به شمار می رود که به سادگی می تواند بر جگوار F-pace غلبه کند. طراحی داخلی این ماشین جدید ولوو نیز بسیار لوکس و باکلاس است و به طور کلی می توان گفت الهام گرفته شده از مدل Xc۹۰ می باشد؛ چرا که از همان صفحه لمسی عمودی و یک نمایشگر افقی برای نمایش کنترل های راننده و چهار تهویه HVAC برای سرنشینان در آن استفاده شده است.
البته در جزئیات داشبورد تغییرات زیادی نسبت به مدل XC۹۰ دیده نمی شود؛ با این حال می توان گفت از مواد مرغوب تری در ساخت آن استفاده شده و همین مسئله به لوکس شدن این قسمت افزوده است. با نشستن در صندلی جلوی این ماشین در قسمت شاگرد، سیستم پیام رسانی، و یک مبدل برق ۱۰ پورتی قابل تنظیم را دیدم که به راحتی سرنشینان کمک شایانی می کند این در حالی است که در قسمت عقب ماشین نیز امکانات گرمایشی و بالشت سر راحتی قرار داده شده بود که به ارزش این مدل می افزود.
ولوو XC60 T6 2018؛ شاهزاده‌ای از دیار وایکینگ‌ها

معماری به کار رفته در ولوو همان معماری جذاب اسکاندیناوی است که در پلتفرم های دیگر ولوو مثل XC90،S90،V90 می توان دید. سیستم تعلیق به کار رفته در این ماشین تا حدی در این کلاس، نامرسوم به نظر می رسد این سیتم با کنترل کمک فنرهای جلو و تنظیماتی در قسمت عقب کار می کند.فنرهای مارپیچی و کمک فنرهای به کار رفته در این ماشین،برای پشتیبانی از محور جلوی ماشین مناسب به نظر می رسند و این در حالی است که در قسمت عقب از کمک فنرهای معمولی و فنرهای ترکیبی شبیه به آنچه در Xc90 استفاده شده بود، به کار رفته است.

استفاده از فنرها هوایی و کمک فنرهای الکترونیکی قابل تنظیم در این ماشین اختیاری است که البته در ماشینی که ما آن را تست کردیم این امکانات وجود داشت.

ورود به طوفان سوئدی

برای تولید مدل جدید XC۶۰ نسبت به مدل قدیمی آن که هشت سال پیش تولید شده بود، ولوو تصمیم به تغییر خط تولید آن گرفت.در پیست اختصاصی ولوو در هالرد، این کمپانی یک راننده در اختیار ما قرار داد و ما را در پیست رها کرد و ما در تمامی قسمت ها اعم از آف رود، سرعت، استقامت، رانندگی در سطوح مختلف و حتی شبیه سازی رانندگی در اتوبان های انگلیس یا لس آنجلس نیز آن را امتحان کردیم.

در ابتدا باید اشاره کنیم که ما با XC60 T6 دور آزمایشی داشتیم که به عنوان برترین تریم این رده و دومین موتور قدرتمند این خط تولید به شمار می رود. موتور این ماشین 4 سیلندر سوپرشارژ با پیشرانه 2 لیتری است و قدرتی معادل 316 اسب بخار تولید می کند.یک مومنتوم پایه نیز در این ماشین به صورت آپشن قرار دارد که عملکرد این ماشین را شبیه ماشین های اسپورت با طراحی R می کند؛ با اضافه شدن آپشن هیبریدی به T6 که در آن از یک موتور برقی و یک باتری لیتیوم یونی استفاده شده است، قدرت موتور این ماشین به 400 اسب بخار افزایش می یابد.به طور پیش فرض، تمامی Xc60 ها به طور استاندارد دو محوره ساخته می شوند و تنها تفاوت در آنها در این قسمت، سیستم انتقال نیروی موتور در آنها است که در T6 از هشت دنده اتوماتیک برای اینکار استفاده شده است.
ولوو XC60 T6 2018؛ شاهزاده‌ای از دیار وایکینگ‌ها

در طول رانندگی با XC60 جدید همواره در پی این بودیم که تغییر محسوسی در کیفیت رانندگی نسبت به مدل قبل که سواری سفت تری داشت، مشاهده کنیم؛ علی رغم اینکه این ماشین از چرخ های 20 اینچی استفاده می کند، اما کمک فنرهای هوایی مدل 2018 به سواری راحت این ماشین کمک شایانی کرده است و هرگز احساس افت و حرکت کند ماشین به سرنشینان دست نمی دهد. تنظیم سیستم تعلیق در حالت رانندگی آسوده(چهار حالت داینامیک،آف رود،اکو، رانندگی آسوده در این ماشین وجود دارد) موجب کنترل بیشتر بر روی بدنه می شود که علی رغم داشتن لاستیک های سفت تر نسبت به Xc90، سواری بهتری را در آن تجربه می کنیم.

در سرعت های بالا، کابین این ماشین تقریبا بی صدا است اما نه به به خوبی مدل های لکسوس. حداکثر سرعتی که با این ماشین تجربه کردیم، ۱۴۷ مایل بر ساعت بود که در این سرعت، صدای باد صدای غالب در ماشین محسوب می شود. کمک فنرهای هوایی این ماشین به طور اتوماتیک ارتفاع آن را ۰.۴ تا ۰.۸ اینچ تغییر می دهد و در سرعت های بالا که نیاز به استقامت و آئرودینامیک بیشتر است این اتفاق به طور اتوماتیک رخ می دهد و برای استفاده از این حالت باید ماشین را در حالت داینامیک قرار دهیم.سیستم تعلیق این ماشین قادر است در حالت آف رود، ارتفاه این ماشین را ۱.۵ اینچ بالا ببرد که راننده نیز برای نمایش قابلیت های آف رود این ماشین از چند پله تعبیه شده در پیست با آن بالا رفت. این ویژگی جدید در نسل تازه XC۶۰ محسوب می شود که خریداران بیشتری را به سمت این ماشین جلب می کند.
ولوو XC60 T6 2018؛ شاهزاده‌ای از دیار وایکینگ‌ها

همانطور که در مدل های اخیر ولوو دیده ایم، صداهای کمی از موتور Drive - E ۴ سیلندر این ماشین به گوش می رسد که توسط کابین این صداها بالانس می شود.به طور کلی، کابین این ماشین قادر است صداهای باد، موتور، جاده، تایرها را تا حدی از بین ببرد. با این حال،در رانندگی در یک مسیر مستقیم، در مقایسه با موتور مشابه XC۹۰ به سادگی در می یابید که رانندگی با این ماشین لذتبخش تر و راحت تر است و حتی می توان گفت که سواری با مدل برقی T۸ با قدرت موتور ۴۰۰ اسب بخار، بسیار سریعتر است.
در مدل جدید Xc۶۰ شاهد شتاب خوب و بسته ایمنی فعال هستیم که شامل موارد زیر است: سیستم کمک راننده که وقتی ماشین از بین دو خط خارج می شود هشدار می دهد و یا سیستم تشخیص ترافیک که ترافیک پیش رو را شناسایی می کند. در مجموع می توان گفت شتاب و طراحی داخلی زیبا و صندلی های این ماشین نسبت به مدل های قبلی بهتر شده است و این کمپانی سوئدی می تواند به فروش خوب این محصول امیدوار باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج