۵۲۶۹۳۹
۴ نظر
۵۰۷۲
۴ نظر
۵۰۷۲
پ

مشخصات هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین

چینی‌ها سرانجام اولین هواپیمای مسافربری بزرگ تولید خود را آزمایش کردند و به این ترتیب به گروه ۷ کشور تولید‌کننده این دست هواپیما پیوستند. C۹۱۹ اما آن طور که مقام‌های چینی می‌گویند می‌تواند رقیبی برای بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس آ ۳۲۰ شود؟

خبرآنلاین: چینی‌ها سرانجام اولین هواپیمای مسافربری بزرگ تولید خود را آزمایش کردند و به این ترتیب به گروه ۷ کشور تولید‌کننده این دست هواپیما پیوستند. C۹۱۹ اما آن طور که مقام‌های چینی می‌گویند می‌تواند رقیبی برای بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس آ ۳۲۰ شود؟


مشخصات هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین

این هواپیما روز جمعه موفق شد که بدون مسافر در فرودگاه بین المللی پودونگ شهر شانگهای پرواز خود را در حضور کارشناسان و متخصصان هوافضای این کشور انجام دهد. در اولین پرواز این جت دو موتوره تنها پنج خدمه در کنار خلبان و کمک خلبان حضور داشتند. نام c۹۱۹ شامل حرف اول نام چین در لاتین، عدد ۹ نماد ابدیت در فرهنگ چینی و ۱۹ نشانی از ظرفیت ۱۹۰ نفری این هواپیما است.


مشخصات هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین

در طراحی این هواپیما در کنار مهندسان چینی، بسیاری از متخصصان هواپیماسازی اروپایی و آمریکایی نیز به کار گرفته شده اند. شرکت هواپیمایی تجاری چین در نظر داشت در انتهای سال ۲۰۱۵ از این هواپیما رونمایی کند اما تحویل نخستین نمونه آن به یک شرکت هوایی داخلی در چین به سال ۲۰۱۸ موکول شده است.چین در نظر دارد با ارائه چنین طرحهایی، سهمی در بازار تولید جت های مسافربری داشته باشد. بازاری که گفته می شود گردش مالی آن تا ۲۰ سال آینده بالغ بر ۲ تریلیون دلار خواهد بود. مد. پرواز آزمایشی این هواپیما از سال ۲۰۱۴ دو بار بدلیل مشکلات روند تولید به تاخیر افتاده است.


مشخصات هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین

چین در تلاش برای به رسمیت شناخته شدن مجوزهای هوایی خود توسط اروپا وآمریکا است زیرا بدون مجوز آنها تنها قادر خواهد بود که جت‌های خود را به چندین کشور معدود که استانداردهای پکن در آنها مورد قبول است بفروشد. شرکت سازنده این هواپیما به نام کوماک یک شرکت دولتی است که در تاریخ 11 مه 2008 در شانگهای چین تاسیس شد. شرکت مذکور دو نوع هواپیمای ARJ21 و C919 را به ترتیب با ظرفیت ۹۰ و ۱۵۰ مسافر در دست تولید دارد. در تاریخ 24 مارس 2011 کوماک و شرکت بومباردیر، توافق‌نامه‌ای را برای همکاری‌های استراتژیک بلندمدت در زمینه تولید هواپیماهای تجاری امضا کردند. این اقدام به منظور شکستن انحصار بوئینگ و ایرباس صورت گرفت. در سال 2011 نیز این شرکت چینی با شرکت ایرلندی «رایان‌ایر» برای همکاری در زمینه توسعه هواپیمای مدل C919 توافق‌نامه امضا کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های چینی برآورد قیمت تمام شده این هواپیما، 50 میلیون دلار بوده که 30 درصد ارزان‌تر از هواپیمای بوئینگ 737 و ایرباس A320 است. قبل از هواپیمای C919 چین؛ فقط آمریکا، روسیه، برزیل، کانادا، انگلیس، فرانسه و آلمان هواپیماهای مسافربری بزرگ را در داخل کشور ساخته بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      گرچه ارزانتره ولی ما جون ملتمون مهمتره! مرسی نمیخوایم

    • مهمان

      کفش ورزشی از برند بسیار معروف که متاسفانه در چین تولید میشه و اصالتا آمریکائی است .گرفتم پاهام مدتهاست دچار عارضه پوستی شده و پاهام که اصلا بوی ناجور نمی داد حالا دچار عرق پا شده ام !!!! این برند دو تا فروشگاه در مشهد داره و این کفشها را چند برابر قیمت جهانی به مردم بدبخت که برای سلامتی شون و ورزش به دنبال کفش مرغوب می گردند ، عرضه میکنه ، می خواستم شکایت کنم گفتم بهتره به خدا واگذار کنم چون شکایت هم موجب سرگردانی میشه ، هم وقت و عمرم را باید بذارم ، هم معلوم نیست نتیجه بگیرم و هم باید هزینه کنم ، این هواپیما هم مطمئن باشید همینطوره . میگید نه ؟ صبر کنید تا ببینید !!!!

    • بدون نام

      حالت.خوب.نیست.فکر.کنم.طب.کردی.برو.دکتر

    • آقای مهدی عابدیان زیدی

      کشور آلمان فرانسه آمریکا روسیه ایتالیا اسپانیا چین انگلستان برای کشور ناری یا شرکت هواپیما سازی بسازند، من قول می دهم به شما به هیچ کشوری هواپیما نفوروشم ،
      واز کشورهای آلمان آمریکا روسیه انگلستان فرانسه ایتالیا هواپیما جنگی موسافربری می خرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج