۵۲۶۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سیاستمداران بازنشسته چقدر درآمد دارند؟

مجله فوربس با انتشار گزارشی از بازار پر رونق سیاستمداران بازنشسته آمریکا و دیگر کشورهای جهان پرده برداشت؛ بازاری که سیاستمداران مطرح جهان را برآن داشته تا برای بهره برداری از سفره درآمدهای نجومی از یکدیگر سبقت بگیرند.

خبرگزاری ایسنا: مجله فوربس با انتشار گزارشی از بازار پر رونق سیاستمداران بازنشسته آمریکا و دیگر کشورهای جهان پرده برداشت؛ بازاری که سیاستمداران مطرح جهان را برآن داشته تا برای بهره برداری از سفره درآمدهای نجومی از یکدیگر سبقت بگیرند.

در این گزارش سرمایه‌دار مشهور دونالد ترامپت، در صدر کسانی قرار دارد که برای سخنرانی‌های خود در مجامع اقتصادی و سیاسی مختلف پول‌هایی هنگفت به جیب می‌زنند.

ترامپت در بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ برای سخنرانی یک ساعته در ۱۱ کنگره ۱/۵ دلار به دست آورد.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز با استفاده از درآمد سخنرانی‌هایش اکنون به یک میلیونر تبدیل شده و برای هر سخنرانی در مراسم مختلف صدها دلار دریافت می‌کند.

کلینتون بیشتر از دیگر از سیاستمداران بازنشسته آمریکا و حتی جهان برای سخنرانی دعوت می‌شود و ارزش سخنرانی‌های وی ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار نرخ گذاری می‌شود.

رئیس‌جمهور اسبق ‌آمریکا در سال ۲۰۱۱ با سخنرانی در ۵۴ همایش و مناظره توانست ۴ / ۱۳ میلیون دلار به حساب شخصی خود بیفزاید.

وی از زمان خروجش از کاخ سفید در سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۱ توانست از سخنرانی‌های خود نزدیک به ۹۰ میلیون دلار به دست بیاورد.

بیشترین درآمدی که کلینتون از سخنرانی‌ها خود به دست آورد از سوی شرکت اریکسون و به مبلغ ۷۵۰ هزار دلار بود که در یک کنفرانس اقتصادی در هنگ کنگ به وی پرداخت شد.

در ردیف سیاستمدارانی که برای سخنرانی‌های خود ارقام نجومی دریافت می‌کنند، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس در جایگاه دوم قرار دارد. وی توانست در سال ۲۰۰۹ ، ۶۱۶ هزار دلار برای نیم ساعت سخنرانی در دو کنفرانس در فیلیپین دریافت کند، این رقم به این معنا است که وی برای هر دقیقه سخنرانی بیش از ۱۰ هزار دلار پول به جیب زده است.

تب درآمدهای نجومی سخنرانی به دیگر سیاستمداران آمریکایی نیز سرایت کرده و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد راه همسرش بیل کلینتون را در ایراد سخنرانی ادامه دهد و حاضر است هر نوع مناظره و شرکت در سخنرانی‌های بین‌المللی را بپذیرد.

کلینتون تاکید کرد که به موسسه هری واکر که یک موسسه فعال در زمینه برگزاری مناظره و سخنرانی در زمینه‌های مختلف است، پیوسته است.

در این موسسه علاوه بر هیلاری کلینتون، دیگ چنی (معاون جورج بوش)، کوفی عنان (دبیرکل پیشین سازمان ملل)، آلبرت الگور (معاون بیل کلینتون)، ایهود باراک (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی)، محمد البرادعی (رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) و ده‌ها ورزشکار، هنرمند دیگر از جمله آرنولد شوارتزنگر، بازیگر مشهور هالیوود عضویت دارند.

هیلاری کلینتون در مقابل هر ساعت سخنرانی ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند و این به دان معنی است که وی در مدت دو ساعت می‌تواند درآمدی بیش از حقوق خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در مدت یک سال به دست آورد.

حقوق کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه ‌آمریکا سالانه ۱۸۶ هزار دلار بود.

در لیست سخنرانان پردرآمد مجله فوربس نام الگور به عنوان سومین سخنران پردرآمد ذکر شده است، وی برای هر سخنرانی ۱۷۵ هزار دلار دریافت می‌کند.

جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در این لیست آمده است و وی در مقابل ۱۴۰ سخنرانی در مدت دو سال و نیم توانست ۱۵ میلیون دلار درآمد کسب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج