جاباما
۵۲۷۱۵۶
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

روحانی: مقصران حادثه آزادشهر باید محاکمه شوند

حجت‌الاسلام حسن روحانی هنگام سرکشی از معدن زمستان یورت آزادشهر در جمع معدنچیان و خانواده های آنان گفت: مقصران و خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر باید محاکمه و در صورت اثبات تقصیر یا قصور به اشد مجازات محکوم شوند.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام حسن روحانی که صبح امروز با هدف بازديد از معدن يورت به استان گلستان رفته بود، در جمع معدنکاران و خانواده‌های کارگران مصدوم و حادثه دیده معدن آزادشهر در شرق استان گلستان، اظهار کرد: از موارد مهم در جلوگیری از بروز این گونه حوادث، نظارت دائمی بر چگونگی فعالیت این معادن است.

رییس جمهوری گفت: همه ما مسئولان در هر رده ای در این حادثه مسئول هستیم و باید جبران کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم، افزود: می دانم خواسته دل شما عزیزان این است که نگذاریم این حادثه جای دیگر تکرار شود و این وظیفه ماست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید نظارت بر معادن دائمی باشد، متذکر شد: باید مقررات و تجهیزات در معادن بگذاریم و اگر مجهز نیستند آن ها را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: پیگیری حقوق کارگرانی را که در این معدن مصدوم شده اند، جان دادند یا سالم ماندند مستقیما برعهده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گذارم.

وی تصریح کرد: هر خانواده ای که مشکلی داشتند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول است مشکلات را حل کند.

ریس جمهور همچنین افزود: به وزیر مسکن و شهرسازی نیز دستور دادم تیمی را مامور کند که مشکلات مسکن این حادثه دیدگان را دنبال کند.

روحانی اضافه کرد: فکر نکنید ما یادمان می رود، حادثه معدن در خاطر ما می‌ماند و آنچه وظیفه ماست انجام می دهیم و از خداوند صبر می خواهم.

وی با بیان اینکه می دانم این مسئله با مسایل مالی قابل جبران نیست، گفت: ما پیگیر حل مشکلات شما هستیم و از خداوند می خواهیم که غم شما را جبران کند.

مقصران و خاطیان احتمالی حادثه انفجار معدن آزادشهر باید محاکمه شوند

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی هنگام سرکشی از معدن زمستان یورت آزادشهر در جمع معدنچیان و خانواده های آنان گفت: مقصران و خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر باید محاکمه و در صورت اثبات تقصیر یا قصور به اشد مجازات محکوم شوند.

حسن روحانی اظهار کرد: بی شک افراد مقصر یا مقصران وقوع این حادثه تلخ پس از صدور حکم قضایی به مردم معرفی خواهند شد.

رییس جمهوری با تصریح بر اینکه خسارت مالی قابل جبران است اما موضوع جان افراد متفاوت است؛ افزود: هیچ کس در قبال وارد شدن آسیب به جان مردم استثنا نیست و نباید از کنار این قصورها که به وارد شدن تلفات جبران ناپذیر منجر شد به آسانی گذشت.

وی بیان کرد: پیش از این قرار بود معاون اول رییس جمهور به گلستان بیاید و از این معدن آسیب دیده بازدید کند اما ترجیح دادم به واسطه گستردگی ابعاد فاجعه و خسارت های فراوان آن شخصا به منطقه بیایم و علاوه بر دیدن روند امداد درسانی با خانواده معدنچیان جان باخته دیدار کنم.

دکتر روحانی افزود: تاکنون پیکر تعدادی از معدنچیان از داخل معدن خارج شد و هنوز تعداد کارگران دیگر داخل معدن معلوم نیست که جان این عزیزان به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: مطابق وظیفه دینی و شرعی در قبال جان مردم ایران مسوولیم و تلاش می کنیم تا حد امکان اندوه این مصیبت وارد شده را کاهش دهیم.

رییس جمهوری گفت: به وزرای مربوطه و استاندار گلستان دستور دادم زندگی همه کارگران بررسی شود، عقب ماندگی حقوقی آن ها جبران شود و اگر مشکل مسکن دارند برای تامین خانه آنان اقدام شود.

دکتر روحانی بیان کرد: استاندار گلستان موظف است به خانه تک تک جان باختگان رفته و مشکلات آن ها را بررسی و برای حل آن ها برنامه ریزی کند.

وی افزود: وزیر کار که مسوول پیگیری مشکلات کارگران و حادثه معدن آزادشهر است یک ماه دیگر به این منطقه می آید تا تمام وعده های داده شده را پیگیری و اجرای آن را مورد رصد قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      مقصر معلومه وزیر صنایع نعمت زاده و تامین اجتماعی ریبعی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه جرات دارین فیلم های خونواده های معدنچیای بیچاره رو بذارین تا همه ببینن رئیس جمهور محبوب!!! چقدر مورد استقبال قرار گرفته

    • مهسا

      رییس جمهورم ممنون

    • بدون نام

      اعدام باید گردند

    • بدون نام

      فقط شعار میده بخدا اصلا نگران کسی نیست

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • سلام

      خسته نباشی روحانی ... چشم بسته غیب گفتی ...
      روحانی خدانگهدار

    • بدون نام

      دیگه خبر دیگه ای نبود شنیدم استقبال گرمی صورت گرفته

    • بدون نام

      دمش گرم باز هم روحانیه که پا شده تا اونجا رفته،بقول یکی از کارگران معدن که میگفت بذارید حرفمو بزنم.. هیچ رئیس جمهوری،دیگه اینجا نخواهد آمد.. هر چند داغ عزیزان سخته. خدا بهشون صبر بده

    • بدون نام

      بزرگتری مغ سر خودتی که از حال کارگران بیخبری

    • عاشق ایران

      واقعا دست مریزاد.وافعاخسته نباشی مرد
      بااینکه درزمانی رفت که مردم منطقه داغداربودنندوعکس العمل بدی نداشتن متاسفانه بالای دیوارسفارت روها روی ماشین رییس جمهورمیرن و....چون میدونندمصون هستند.مثل کسی که توهین وقیحانه به دخترهاشمی کردودرخفامدال گرفت.اینهابدون شک هماهنگی شده بود.مثل مهرهایی که به سمت رییس مجلس درقم پرتاب شدوبه مطهری درشیرازآجرپرتاب کردن ..اینهافراترازقانون هستند.
      بایدجلوی اینهاگرفته شودروزی چاقودستت خودش رومیبرد.آن روزدیرنیست

    • حمید

      مقصر خودتی حسن آقا؛ واقعا کارگران در کشور بیچاره شدن؛ بیچارهههه
      خدا ازتون نگذره
      هم تو و هم اون وزرای اشرافیتون

    • امین

      اخه چرا سکوت کردین فیلمای برخورد معدنچی های زحمت کش رو با رییس جمهور محبوبتون ک انقدر ازش حمایت میکنید رو بذارید دیگه بذارین مردم اشکای اون معدنچیه بنده خدا جلوی اقای رییس جمهور رو ببینن

    • بدون نام

      عاشق ایران 21:44 - 1396/02/17..............افرین درستشو گفتی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج