۵۲۷۱۹۶
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

مردم از سوراخ پوپولیسم دوبار گزیده نمی‌شوند

نجفقلی حبیبی گفت: مردم ما قبلا از سوراخ پوپولیسم گزیده شده‌اند و دیگر اجازه بازگشت آن را نخواهند داد.

نجفقلی حبیبی گفت: مردم ما قبلا از سوراخ پوپولیسم گزیده شده‌اند و دیگر اجازه بازگشت آن را نخواهند داد.

نجفقلی حبیبی، رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات با بیان اینکه من هم مانند بسیاری از مردم متاسفم که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شعارهاي پوپولیستی می‌دهند، گفت: اما همه ما می‌دانیم که مردم تسلیم این وعده‌های کاذب و غیرمنطقی نمی‌شوند. تفکر و عقلانیتی که در جامعه ما حاکم شده است؛ حاکی از این است که این وعده‌ها برای مردم جذابیتی ندارد. مردم ما قبلا از سوراخ پوپولیسم گزیده شده‌اند و دیگر اجازه بازگشت به آن دوره را نخواهند داد.

رئیس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی، ادامه داد: بعضی از نامزدهایی که شعارهای احمدی نژادی می‌دهند به دنبال این هستند که فقط رای بیاورند و بعد به دنبال همان ایده‌ها و نوع مدیریت خودشان بروند. آن ها باید خودشان بدانند که این شیوه مدیریتی شیوه خوبی نبوده است؛ چون آثار بسیار بسیار تخریبی در کشور برجای گذاشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه خطرات مدیریت احمدی نژادیسم برای کسانی که با آن مدیریت آشنا هستند بدیهی است، گفت: شاید هم کسانی که در حال حاضر شعارهای پوپولیستی می دهند نمی خواهند با آن شیوه ۸ سال دولت نهم و دهم کشور را اداره کنند اما همه ما می دانیم که نتیجه پوپولیسم برای کشور ما چه بوده است؛ بنابراین تفاوتی میان این شیوه های مدیریتی این افراد با احمدی نژاد وجود ندارد.

او ادامه داد: من امیدوارم نامزدهایی که می خواهند با این روش ها کارشان را جلو ببرند با منطق، استدلال و مبانی فکری پیش بروند تا بتوانند افکار عمومی را اقناع کنند. این نامزدها در هر حال باید بدانند که مردم این راه را قبلا رفته اند و دیگر آن مسیر را تکرار نخواهند کرد.

حبیبی گفت: نامزدها می‌دانند که این مجلس دیگر آن مجلس هم دوره با دولت‌های نهم و دهم نیست. در آن زمان احمدی‎نژاد حتی گفت من برنامه چهارم را قبول ندارم و بسیاری از مدیریت های کشور را از بین برد؛ اما مجلس با او همکاری کرد. اینکه بعضی نامزدها می گویند یارانه ۲۵۰ هزارتومانی به مردم می دهند باید بدانند این مجلس از آن ها سوال خواهد کرد که از کجا می خواهید منابع مالي آن را تامین کنید؟! مشخص است که این مجلس این موضوع را تصویب نخواهد کرد.

رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات با این توصيه که تا وقت باقی است نامزدها شعارهایشان را اصلاح کنند، گفت: مجموعه مدیریتی کشور دیگر زیر بار آن تجربه تلخ در دوران احمدی نژاد نخواهد رفت. آنها باید بدانند که نمی توانند مجلس را منحل کنند و مجلس هم زیربار این روش های مدیریتی کشور نخواهد رفت. این مجلس مانند دو مجلس پیش نیست که رییس جمهور را مواخذه نکند. حتی اگر مجلس هم زیربار اقدامات ناسنجیده برود؛ مردم اعتراض خواهند کرد. چون مردم آن دوران را دیده‌اند و دیگر نمی‌خواهند که کشور آن شرایط را دوباره تجربه کند.

او ادامه داد: نامزدها در دو مناظره قبلی درصدد این بودند که به نوعی پاسخ شعارهای یکدیگر را بدهند. اما بهتر است که آن‌ها شعارهایی بدهند که چشم انداز روشنی داشته باشد. اینکه گفته می شود فلان میلیون شغل ایجاد می کنیم باید پایه علمی داشته باشد. نمونه تاریخی ونزوئلا پیش چشم ما است؛ کشوری که در حال حاضر ۷۰۰ درصد تورم دارد! این تجربیات پیش چشم مردم وجود دارد و مردم قطعا دیگر نمی خواهند به گذشته بازگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک معلم

      یا درد مردم رو نمیدونی و یا خودت رو زدی به اون راه!!!
      پوپولیسم و از این حرفها فاصله بگیر جانم
      درد مردم رو حس کن
      با اصلاحات و اصولگرایی و ... کار از پیش نمیره
      ما درونمون پر از خرده شیشه است

    • hamed

      اگر من جزو مردم باشم به همون پوپولیسم رای میدم تا یه مشت پیر مرد خوش گذرون

    • بدون نام

      امیدوارم

    • بدون نام

      لطفا نطر شخصی خودت به مردم نسبت نده

    • بدون نام

      مردم از سوراخ پوپولیسم گزیده شده‌اند و خواهند شد ببینید وعده های یارانه و کارانه چه دلبری ها که نکرده و در مذمت دختر وزیر چه مرثیه سرایی ها که نکرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج