۵۲۷۲۱۲
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اژه ای: «آمیتیس» متعلق به دانش آشتیانی است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص صحبت‌های انجام شده در مورد پرونده موسوم به محموله پوشاک دختر وزیر آموزش و پروروش گفت: با توجه به اظهارات اولیه، دادسرای لواسان اعلام می‌کند که قاچاق مربوط به تعزیرات است. پس از گذشت چهار روز پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود و تعزیرات هم در ۴۸ساعت حکم صادر می‌کند. در نشست قبلی هم بنده توضیحات مفصل ندادم و اعلام کردم که باید بررسی شود.

خبرگزاری مهر: غلامحسین محسنی اژه ای؛ سخنگوی دستگاه قضا در صد و دوازدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به نزدیک بودن روز برگزاری انتخابات، گفت: تا به حال ۱۹۶ پرونده قضایی تشکیل شده است که بیشتر مربوط به انتخابات شورا است. همچنین ۸۰۰ مورد هم به عنوان تذکر و پیشگیری از سوی ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی مطرح شده است.

وی افزود: ۱۰۰ مورد آن به کانالهای تلگرانی باز می گردد که ۵۷ مورد به اصولگرایان و از نصف کمتر هم به اصولگرایان تذکر داده شده است.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده ثامن الحجج گفت: یک میلیون و ۲۴۴۶ هزار از حساب ها تعیین تکلیف شده است.

وی در خصوص صحبت‌های انجام شده در مورد پرونده موسوم به محموله پوشاک دختر وزیر آموزش و پروروش گفت: با توجه به اظهارات اولیه، دادسرای لواسان اعلام می‌کند که قاچاق مربوط به تعزیرات است. پس از گذشت چهار روز پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود و تعزیرات هم در ۴۸ساعت حکم صادر می‌کند. در نشست قبلی هم بنده توضیحات مفصل ندادم و اعلام کردم که باید بررسی شود. این موضوع در دولت بحث می‌شود و وزیر دادگستری گفته بنده را نقد می‌کنند.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: این اتهامات مربوط به یک شرکت است، این شرکت به نام امیتیس، طراوت و کودکی در سال ۹۳به اسم وزیر آموزش و پرورش ثبت می‌شود. رئیس هیئت مدیره وزیر و مدیرعامل دختر آقای آشتیانی هستند. این شرکت نمایندگی از سوی یک شرکت ایتالیایی دارد. شرکت با یک کارت بازرگانی دیگری به نام تولیدی بازرگانی راتین گستران طبرستان به نشانی فریدونکنار، این محموله را وارد کرده است.

محسنی اژه‌ای افزود:حوزه فعالیت این شرکت دوم، فنی و مهندسی و نه پوشاک و منسوجات است؛ بنابراین دختر وزیر با کارت شرکت خودشان محموله‌ای وارد نکردند.
در مقررات صادرات و واردات در تبصره ۳آمده است که شرکت در حوزه فعالیت مربوط به اساسنامه فعالیت کند.

سخنگوی دستگاه اظهار به ابعاد بیشتر این پرونده پرداخت و افزود:نامبردگان با سرکت دیگری محموله وارد گردند که در خوزه دیگری بوده است. از سوی دیگر خوشحالیم که رئیس تعزیرات در کمتر از دو روز حکم پرونده همکارشان را صادر کردند، خوشحالیم.

محسنی اژه‌ای افزود: گزارش دیگری به دادستانی تهران ارسال شده است و مباحثی مطرح است مبنی بر اینکه ایا وزیر می‌تواند در هنگام تصدی دیگر، حق هیئت مدیرگی و مدیرعاملی را دارد؟ از آبان ماه که ایشان وزیر شدند تا به امروز جز هیئت مدیره شرکت بازرگانی بوده است.

وی افزود:سوال دوم این است که چرا این شرکتی که نمایندگی دارد از اسم شرکت دیگری استفاده کرده است؟ شرکتی که حوزه فعالیتش پوشاک نیست چطور توانسته است این محموله را وارد کند؟ در هنگام واردات باید کارت شرکت بررسی می‌شد.

محسنی اژه‌ای تصریج کرد:بر اساس این موارد پرونده دیگری در این رابطه تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه فضا به سحنان اخیر جهانگیری در مناظرات اشاره و تصریح کرد: سخنانی که من اعلام کردم کاملاً قانونی بوده است. آقای پورمحمدی هم اعلام کرده بود که این وزادات جز دقیق‌ترین واردات بوده است و سؤال اینجاست که اگر این جز دقیق‌ترین هاست پس واردات چطور است؟

وی افزود: اگر حکم برایت صادر شد، چه کسانی می‌تواند اعتراض کند که طبق قانون، دادستان می‌تواند اعتراض کند و پرونده‌ای که تشکیل شده است.


سوال دستگاه قضا از دولت درباره پرونده بابک زنجانی

وی به سخنان اخیر رئیس جمهور در مناظرات اشاره و تصریح کرد: ایشان در خصوص پرونده بابک زنجانی اعلام کردند که ۴میلیارد مبلغ پرونده بوده است که این اشتباه است و ایشان گفته بودند که قوه قضایی مسول بازگرداندن است. من از شما که دیپلماسی فعالی دارید می‌پرسم در خارج از کشور چه کردید؟

سخنگوی دستگاه قضا افزود: پول این فرد در خارج از کشور است و بانک مرکزی باید پیگیر بازگرداندن باشد. قوه قضائیه در خارج از کشور باید با هماهنگی وزارت اطلاعات و خارجه این کار را انجام می‌داده است.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده م.ع یکی از مسئولان سابق آستان قدس رضوی نیز گفت: این پرونده تشکیل شده و مثل سایر پرونده ها بررسی می شود.

نظر سخنگوی قوه قضائیه درباره اعلام دارایی مسئولین

سخنگوی دستگاه فضا در خصوص اعلام میزان دارایی مسئولین گفت: این موضوع دفترچه مشخصی دارد که برای مسئولین ارسال می‌شود.
آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده املاک شهرداری گفت: هنوز در مرحله دادسرا است.

دستگیری فردی با اتهامات امنیتی

سخنگوی دستگاه فضا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی براینکه شنیده شده در روزهای اخیر خانمی دستگیر شده که ضمن ارتباط با سرویس های بیگانه و جاسوسی، کار جن گیری و رمالی می کرده و با همین عنوان جن گیری و رمالی، با برخی مسئولان دولتی در ارتباط بوده و پول‌های کلانی به دست آورده، این موضوع صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله اخیرا فردی دستگیر شده که هم اتهام امنیتی و هم غیر امنیتی دارد، با این حال مجاز به بیان جزئیات ببشتر نیستم، بعد از رسیدگی به پرونده ها اگر قابل ذکر بود، اعلام می شود.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اعلام شکایت های نامزدهای انتخابات در فرایند مناظرات و اینکه آیا این شکایت ها در قوه قضائیه هم ثبت می شود یا خیر، گفت: شکایت ها به کمیسیون مربوطه ارسال می شود و تاکنون نشنیدم که شکایتی به دادگستری شده باشد.

شکایتی در خصوص سایت کارانه ارسال نشده است

وی در خصوص راه اندازی سایت کارانه از سوی یکی از کاندیداهای انتخابات و اینکه جمع آوری اطلاعات مردم قانونی است؟ گفت: باید بررسی صورت گیرد، با این حال شکایتی در این خصوص تا کنون به قوه قضائیه ارسال نشده است.

محسنی اژه ای در رابطه با سخنان وزیر کشور در مورد ثبت ۶۷ تخلف مربوط به رسانه های نظامی گفت: اختلافی در این خصوص بین دادستانی تهران و وزارت کشور مطرح است. مواردی هست وزارت کشور مستقیما و بدون اعلام شکایت به رسانه ها، به دادستانی تهران ارسال کرده است. با این حال نبایدرسانه ها له یا علیه کاندیدا بنویسند.

احضار کارفرمای معدن آزادشهر به دادسرا

محسنی اژه ای در خصوص اقدامات قضایی حادثه معدن آزاد شهر گفت: قوه قضائیه هم از بدو حادثه به این موضوع اشاره کرد. بازرسی کل کشور تیمی را در این خصوص ارسال کرده است و کارفرما دیروز به دادسرا احضار شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای محترم مجازاتش کنید.مردم چه گناهی کردن این حرفها را بشنون زنجانی راهم اعدام کنید چرا نمیکنید .

    • رئال مادرید

      آقا بنده خدا بیکار مظلوم حالا ی 2 یا 3 میلیاردم از کشور دوست وارد کرده منم بیکارم فوق لیسانس م برق شهید بهشتی فقط 2 یا 3 میلیارد ندارم کسی داره به من قرض بده قول برگردوندنشم نمی دما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه تنبل تن پرور دنبال پول مفتی. وگر نه بقیه که کاردارن همه شون پارتی دارن؟ نه عزیزم تخصص دارن

      • بدون نام

        شما هم دست به زانوی خودت بزن و پاشو برو کار کن نه
        اینکه برای فرار از کار بری درس بخونی درس خودن و مدرک گرفتن و و کارایی این تحصیل کرده های از دماغ فیل افتاده رو هم دیدیم . نصف واحدای درسی رو با تقلب پاس میکنن بعد که فارغ التحصیل میشن هیچککس و قبول ندارن و انتظارشونم اینم معاون اداره یی جایی بشن اقلا
        نه داداش باید زحمت بکشی

      • امیرحسین

        عزیزم شما دروغ میگی، من لیسانس برق شهید بهشتی هستم رو هوا منو زدن دارم ماهیانه 4300000 حقوق میگیرم، نمیدونم چه سریه هرکی میخواد بگه بیکارم و اضاع خیلی بده میگه فوق لیسانس برق بهشتی!!!!عجبا

      • بدون نام

        از اسمش معلومه کارش فقط تخمه شکستن و فوتبال دیدن و فیفا بازی کردن بعد میگه فوق لیسانس برقم و کار نیست. بیا من کار دارم اگه بلدی جدا.

      • مینا

        فارغ التحصیل شهید بهشتی و انهم فوق....بیکار؟من باور نمی کنم.این لحن صحبت یه فارغ التحصیل دانشگاه برند هم نیست.

    • بدون نام

      2-3 میلیارد تو این مملکت و اقتصاد رقمی نیست که رو زندگیه بقیه تاثیری داشته باشه بجای این حرفا برو کارکن

    • معین

      ۱۶:۰۲

      عزیز اگه مشکل ایشون تنبلی بود فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی نبودندو مشکل سیستم منسوخ ارائه تسهیلات در عیپ وجود سیستم های به روز و عدالت محورو اثرگذارتر که منجر به رانت های تسهیلاتی شده که تحلیل اثر فاجعه بارش از چند کتاب فراتر میره و مثالی از اون حتی با ذکر نسبت جمعیت تخصیص ۲۲ برابری نتسهیلات به عزیزان تهرانی نسبت به عزیزان سیستان بلوچستانیست و همچنین عدم ‌سیاست گذاری در رابطه با آینده ی دانشجوهاست عدم سیاستی که به عنوان مثال فقط در اصفهان ۱۵۰۰ صندلی روانشناسی پیام نور در یک سال اضافه میکنه بی اینکه به آینده شغلی دانشجویان روان فکر کنه و البته روش بسیار اشتباه تثبیت ارزش ارز کنترل محوره که نوعا یارانه به کالای وارداتیست تا جایی که این یارانه بزرگ واردات قاچاق به هر شکل رو هم توجیه پذیر میکنه و چه با تحریم چه غیر تحریم به مرور باز مشکلت زمان تحریم رو به جامعه ما تحمیل خواهد کرد تا جایی که کمترین سطح حقوق هم نتونه ضعف نسبت هزینه کالای داخلی و خارجی رو رفع کنه و نهایتا بازار باز جهش های ارزش ارز با همون مشکلات تحریم رو تجربه کنه

    • بدون نام

      ابر و باد و مه و خورشید در کارند تا روحانی رای نیاره ، البته باید دید زور اونها بیشتره یا مردم

    • بدون نام

      هم اون رئال مادرید دروغ میگه

      هم این امیرحسین یا بیکاری و رویات اینه یا پارتی داشتی

      دیگه هم حرف نباشه

    • بدون نام

      اراده کار کردن یه چیزه و هوش و زرنگی به اون ربطی نداره. بسیاری از کلاهبردارا زنگ یا نابغه اند ام دلشون نمیخواد کار کنن . ایشون هم بعیده فوق لیسانس برق شهید بهشتی باشند. این ادعا مثل وعده های قالیبافه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج