۵۲۷۳۴۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نوازنده «پالت»، خواننده شد

نوازنده گیتار و همخوان گروه موسیقی «پالت» قطعه مستقل «کودکانه» را با صدای خودش منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: نوازنده گیتار و همخوان گروه موسیقی «پالت» قطعه مستقل «کودکانه» را با صدای خودش منتشر کرد.

به نقل از روابط عمومی این اثر، نخستین تک‌آهنگ مستقل یکی دیگر از اعضای گروه «پالت» منتشر شد و به این ترتیب، کاوه صالحی که در این گروه به‌عنوان نوازنده گیتار، هم‌خوان و ترانه‌سرا حضور دارد، با قطعه «کودکانه» خوانندگی را تجربه کرد.

سال گذشته «پالت» خبر از برنامه‌ریزی اعضای گروهش برای انتشار آلبوم‌های انفرادی داد و اعلام کرد، امید نعمتی (خواننده)، داریوش آذر (نوازنده کنترباس) و کاوه صالحی (نوازنده گیتار) مشغول کار روی پروژه‌های انفرادی خود هستند. حالا کاوه صالحی که مخاطبان پیش از این صدایش را در کنسرت‌های «پالت» بویژه در قطعه «باز باران» شنیده بودند، اولین قطعه انفرادی خود را با عنوان «کودکانه» در روز تولدش منتشر کرد.
نوازنده «پالت»، خواننده شد

صالحی که زاده کردستان است، درباره این قطعه که برگرفته از یک ملودی کردی است، گفت: ملودی‌های کردی بیشتر به واسطه کارهای هنرمندانی مانند کامکارها، شهرام ناظری و همچنین بازخوانی‌های استاد شجریان از علی‌اصغر کردستانی شنیده شده‌اند که البته بیشتر آن‌ها ملودی‌های فولک کردی هستند؛ اما ما موسیقی پاپِ کردی هم داریم که هم‌پای اتفاقاتی که آن سال‌ها در تهران می‌افتاد، به واسطه هنرمندانی مثل «قادر دیلان»، «عومه‌ر دزه‌یی» و گروه‌هایی مثل «ئَه ‌ژین»، در کردستان شکل می‌گرفت و پیش می‌رفت. دلم می‌خواست مردم این ملودی‌های زیبا را هم بشنوند، به همین دلیل روی یکی از کارهای قادر دیلان که ملودی بسیار شیرینی دارد، شعر فارسی گذاشتم. به این ترتیب قطعه «کودکانه» شکل گرفت که ادای دینی به این هنرمند و همچنین موسیقی پاپ کردی است.

او درباره بازتنظیم این قطعه توضیح داد: من «کودکانه» را هم به‌لحاظ ریتم و هم از نظر تنظیم تغییر داده‌ام و برای آن، سازهای زهی و بادی نوشته‌ام که سولوهای ویلن آن را پدرام فریوسفی به زیبایی نواخته است. هنرمندانی که در این قطعه من را همراهی کرده‌اند، از نوازندگان درجه یک موسیقی هستند و خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در کنار این دوستان داشتم.

وی درباره ترانه این قطعه که از سروده‌های خودش است، اظهار کرد: من در گذشته زیاد ترانه پاپ می‌گفتم، اما از یک جایی به بعد (که جرقه آن از قطعه «عروسک‌ساز» زده شد) فضایی فانتزی را به کارهایم وارد کردم و توانستم خودم را در آن پیدا کنم. شعر اصلی این قطعه، یک توصیف عاشقانه است که من هم بر همین اساس برای سرودن ترانه آن به توصیف معشوق در فضایی کودکانه و فانتزی پرداخته‌ام.

کاوه صالحی مشغول کار روی سایر قطعات نخستین آلبوم مستقل خود است که جزییات آن در آینده اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج