۵۲۷۳۶۹
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

دولت، سایه «ناصرخسرو» را از سر بازار برداشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با تمجید از عملکرد دولت روحانی در حوزه سلامت و اجرای خوب طرح تحول نظام سلامت گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تسهیل در دسترسی بیماران به انواع داروها و عرضه داروها با قیمت‌های دولتی، متقاضیان داروهای تک‌نسخه‌ای که قبلا در انحصار هلال‌احمر بود به‌شدت کم شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با تمجید از عملکرد دولت روحانی در حوزه سلامت و اجرای خوب طرح تحول نظام سلامت گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تسهیل در دسترسی بیماران به انواع داروها و عرضه داروها با قیمت‌های دولتی، متقاضیان داروهای تک‌نسخه‌ای که قبلا در انحصار هلال‌احمر بود به‌شدت کم شده است.

حسن شکرالهی به‌مناسبت هفته هلال‌احمر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با وفور اقلام مختلف دارویی نه تنها عرصه غیرمجاز دارو در بازارهای سیاه تقریبا ریشه‌کن شده که مراجعات به داروخانه‌های هلال‌احمر و تک‌نسخه‌ای‌ها نیز تا حد زیادی کم شده است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص چگونگی برداشته‌شدن سایه قاچاق دارو از نوع"ناصرخسرویی"آن از سر بیماران و بازار داروی کشور افزود: خوشبختانه عرضه مناسب دارو با نرخ دولتی و اجرای طرح تحول نظام سلامت که از اثرگذارترین و ماندگارترین خدمات دولت تدبیر و امید بوده همه این شیوه‌های نادرست را به محاق برده است.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه عرضه داروهای تک‌نسخه‌ای قبلا در انحصار داروخانه‌های هلال‌احمر بوده گفت: این رویه درست و عملکرد خوب دولت در حوزه‌های درمانی سبب شده که مشتریان داروخانه‌های ما بسیار کمتر شده و برخلاف گذشته که تهیه لیست بلندی از داروها از طریق داروخانه‌ها کمتر ممکن بود امروز این اقلام تنها محدود به چند دارو که عمدتا جنبه استفاده در جراحی‌های زیبایی دارند، شده است.

شکرالهی با اشاره به برخی پروژه‌های در دست تکمیل این جمعیت، گفت: پایگاه امدادی- اداری شهرستان سرخه که با مشارکت پدر بزرگوار یکی از شهدای سرخه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی افتتاح می‌شود، راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی میامی، بازسازی اردوگاه شهمیرزاد، راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر شاهرود، تکمیل مجموعه EOC در سمنان،تکمیل یک پایگاه امداد جاده‌ای در ایوانکی که این نیز با مشارکت خیرخواهانه یک پدر شهید در حال آماده‌سازی است، راه‌اندازی مجموعه پذیرایی شاهرود و...از جمله پروژه‌های عمرانی در حال تکمیل هلال‌احمر در این استان است.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه مرکز دیالیز هلال‌احمر در شاهرود خاطرنشان کرد: این واحد درمانی در حال حاضر با ۱۲ تخت مدرن و با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز به هم‌استانی‌ها خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۱۲ پایگاه امداد جاده‌ای در این استان گفت: استان سمنان از معدود استان‌هایی است که اکثر قریب به اتفاق پایگاه‌های امدادی آن دارای ساختمان هستند و تنها دو پایگاه در ایوانکی به‌صورت کانکس فعالیت می‌کنند که این دو نیز در آینده نزدیک صاحب ساختمان خواهند شد.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص احتمال اختصاصی شدن بالگرد امدادی این استان گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر ۲۶ بالگرد امدادی در ۳۲ استان کشور وجود دارد و چند فروند آن نیز در تهران خدمات ارائه می‌دهند، در برخی نقاط کشور این بالگردها ۱۵ روز در یک استان و ۱۵ روز در استان دیگری هستند و فعلا سهم استان سمنان نیز همان ۱۵ روز است.

وی با اشاره به امکان خرید خدمات ۱۵ روز دوم این بالگرد امدادی از سوی علوم پزشکی اضافه کرد: اگر علوم پزشکی استان علاقه‌مند به چنین مهمی باشد این امکان وجود دارد و ما نیز آمادگی داریم چنان‌که خدمات ۱۵ روزه دوم از سوی این دانشگاه خریداری شود برای بهره‌برداری بهتر و وحدت رویه، مدیریت کامل بالگرد امدادی نیز در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

شکراللهی با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی این جمعیت به حادثه اخیر در آزادشهر گلستان گفت: هم تیم‌های امدادی و هم بخشی از امکانات و تجهیزات امدادی جمعیت در ساعات اولیه حادثه به محل وقوع این حادثه اعزام شد اما با توجه به ظرفیت بالای هلال‌احمر استان گلستان و نبود نیاز به تیم‌های امدادی فرااستانی، این تیم‌ها به استان بازگشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دولت به جز دارو حرف دیگری برای گفتن نداره همه مردم خوب میدونن که سال نود اون مشگلاتو شماها برای مردم درست کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج