۵۲۷۴۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

مسوولانِ گرفتار انتخابات

روزگار ناخوش مردان المپيكي‌ ایران

جالب است اوضاع ورزش كشورمان؛ جالب از آن جهت كه بعد از المپيك وضعيت مدال‌آوران ديدني شده است!

روزنامه اعتماد: جالب است اوضاع ورزش كشورمان؛ جالب از آن جهت كه بعد از المپيك وضعيت مدال‌آوران ديدني شده است! در المپيك، رشته دووميداني به مدد افتخارآفريني احسان حدادي در پرتاب ديسك و كسب مدال نقره بازي‌هاي لندن به رشته‌هايي چون كشتي، وزنه‌برداري، تكواندو -كه مثلث افتخارآفريني ايران در ميادين ورزشي را تشكيل مي‌دادند- اضافه شد تا اين مثلث قدرت تبديل به مربع شود. و حالا بعد از المپيك وضعيت اين مربع درخشان به تاريكي مبدل شده است! نه وضعيت ورزشكارانش خوب است؛ نه وضعيت مربيان، حتي وضعيت فدراسيون‌هاي آنها هم چنگي به دل نمي‌زند.

روزگار ناخوش مردان المپيكي‌ ایران

كشتي‌گيران خانه‌نشين

حميد سوريان قصد ندارد فعلا كشتي بگيرد و مي‌خواهد كه وارد سياست شود! وقتي به او مي‌گويند در انتخابي‌ها شركت نمي‌كني با خنده مي‌گويد: «به سالن مي‌روم و بقيه را تشويق مي‌كنم.» البته بقيه كشتي‌گيرها هم وضعيتي بهتر از سوريان ندارند، به فرض مثال اميد نوروزي قهرمان المپيك اعلام كرده كه ديگر قصد كشتي گرفتن ندارد. قرار بر اين بوده به نوروزي يك خانه سه خوابه در شيراز اهدا كنند تا به نوعي از او قدرداني كرده باشند؛ اما وقتي موقع عمل به وعده‌ها شد خانه‌هاي مسكن مهر را به او نشان داده‌اند و گفته‌اند بايد ۱۰ درصد را اول پرداخت كني و بقيه هم اقساط! او مي‌گويد: «مگر ما بالاتر از المپيك هم داريم؟ شك ندارم كه با اين بي‌توجهي‌ها در المپيك بعدي هيچ مدالي در رشته فرنگي نخواهيم گرفت.»

تكواندوكاران سرخورده

يوسف كرمي، كاپيتان تيم ملي تكواندو مي‌خواهد هنوز باشد و افتخارآفريني كند چراكه با يك مدال جهاني ديگر مي‌تواند ركورددار شود و تنها كسي خواهد بود كه مي‌تواند به ۵ مدال جهاني برسد اما كادر فني به او اجازه نمي‌دهد و خانه‌نشين‌اش كرده، به‌طوري كه او هم تصميم دارد وارد شوراي شهر شود. محمد باقري‌معتمد، نايب قهرمان المپيك هم كه مصدوم است و فعلا پزشكان به او اجازه ورود به رقابت‌هاي تكواندو را نمي‌دهند.

وزنه‌برداران طرد شده

در وزنه‌برداري هم كه گلستان است و تمامي المپيكي‌ها هر كدام براي خود تمرين مي‌كنند و دعوا با سرمربي همچنان ادامه دارد تا جايي كه بهداد سليمي مي‌گويد ما رشته انفرادي هستيم و من هم مثل احسان حدادي مي‌خواهم مربي جداگانه داشته باشم و خودم هم مربي‌ام را انتخاب كنم. الان بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، نواب نصيرشلال، كيانوش رستمي و سعيد محمدپور كه همگي در المپيك مدال‌آور بودند بدون مربي در دهكده المپيك تمرين مي‌كنند و تنها مشكل‌شان هم اين است كه كوروش باقري به آنها بي‌احترامي مي‌كند و شأن و شخصيت قهرمانان را زير سوال مي‌برد.

حدادي جدا شده

احسان حدادي هم كه براي نخستين‌بار در تاريخ دووميداني ايران را صاحب مدال كرد ديگر رسما خود را از ايران جدا كرد و گفت كه با پيراهن تيم ملي در هيچ رقابتي شركت نخواهد كرد و براي خودش فقط در رقابت‌ها دايموند ليگ پرتاب مي‌كند. او معتقد است كه به ايران و ايراني اداي دين كرده و حالا كه مسوولان هم به فكر او نيستند به جايي خواهد رفت كه قدرش را بدانند. بعد از المپيك كسي سراغي از او نگرفته و هنوز بدون مربي و بودجه در امريكا يكه و تنها تمرين مي‌كند. اين است وضعيت المپيكي‌هايي كه همين چندي پيش باعث افتخار ايران و ايراني در مهم‌ترين آوردگاه جهاني شدند؛ وضعيتي كه خنده‌دار است و اسفبار.

بناي فراري

از ورزشكاران و مدال‌آوران كه بگذريم مربيان آنها هم شرايط خوبي ندارند. محمد بنا با نشان شجاعتش فراري شد به خاطر اينكه تحت فشار بود و با دست خالي بايد مي‌جنگيد. خودش مي‌گويد: «به رييس‌جمهور گفتم اگر شرايط مهيا باشد ادامه مي‌دهم وگرنه نخواهم ماند» و همين هم شد و الان بناي كشتي فرنگي ما بهم ريخته است.

باقري مسكوت شده

بنا رفت اما كوروش باقري مربي ديگري كه مثل او در المپيك موفق بود با اينكه در راس كار ماند وضعيتي بهتر از بنا ندارد. او نيز در حال جنگيدن است آن هم با شاگردانش كه مدعي هستند سرمربي احترام آنها را نگه نمي‌دارد. باقري اگرچه حمايت رضازاده را دارد اما اين روزها روزهاي تاريكي براي اوست چراكه اگر بدون مدال‌آوران المپيك راهي رقابت‌هاي مهم شود و نتيجه نگيرد سيل انتقادات به سوي او سرازير خواهد شد و همه اينها را خود او هم خوب مي‌داند. با كوروش باقري تماس گرفتيم تا با او كه پس از جنجال در برنامه وقت اضافه و مناظره با بهداد سليمي ديگر خبري از او نشده صحبت كنيم اما باقري گويا روزه سكوت گرفته است و قصد ندارد فعلا سخني بگويد چراكه شرايط را مناسب نمي‌داند و معتقد است در اين برهه حرف نزند بهتر است. او مي‌گويد «روزه سكوتش را بعد از رقابت‌ها آسيايي خواهد شكست و لب به سخن خواهد گشود.»

كريمي تنها ماند و ‌ميهماندوست رفت

اوضاع كادر فني تيم ملي تكواندو هم بعد از المپيك بهم ريخت. البته اين رشته قبل از المپيك استارت تغييرات را زد. ابتدا با كنار گذاشتن رضا ‌ميهماندوست كه بسيار هم براي ايران افتخارآفرين بود نقدها را به سمت خود كشاند. فريبرز عسگري به جاي ‌ميهماندوست آمد و راهي المپيك شد اما ناكام ماند. يوسف كرمي بر چهره اين مربي هم تاثير گذاشت و كم‌كم بعد از المپيك از صحنه حذف شد و مرتضي كريمي به جاي او بار ديگر سكان هدايت را به دست گرفت، مربي كه حالا بايد بدون يوسف كرمي و محمد باقري‌معتمد راهي رقابت‌ها شود. جالب آنكه رضا ‌ميهماندوست هم راهي تايوان شد تا اين تيم را آماده كند تا روزي با آنها روبه‌روي ايران قرار گيرد و از ناحقي‌هاي كه در حقش شده انتقام بگيرد.

مسوولان گرفتار انتخابات

خلاصه آنكه امروز مسوولان ورزش ما گرفتار معضلي هستند به نام انتخابات، وضع ورزش و المپيكي‌هاي ما خراب است. الان محمد عباسي، رييس وزارت ورزش و جوانان ذهنش مشغول دو انتخابات است، نخست انتخابات رياست‌جمهوري چراكه احتمالش زياد است كه با برگزاري دوره جديد انتخابات رياست‌جمهوري و انتخاب رييس‌جمهور جديد، رياست او هم بر ورزش پايان يابد، از طرف ديگر او براي انتخابات كميته ملي المپيك هم نگران است چراكه مي‌خواهد حداقل اين ارگان را براي خود حفظ كند. محمد علي‌آبادي، رييس كميته ملي المپيك هم براي دو انتخابات در دو جناح ثبت‌نام كرده است. ابتدا انتخابات كميته ملي المپيك كه ماه‌هاست براي به تعويق انداختن آن حرف و حديث‌هاي زيادي به پا كرده و مي‌خواهد كه همچنان بر روي صندلي آن بنشيند و از طرف ديگر براي شوراي شهر هم نقشه دارد و مي‌خواهد كه در آن انتخابات هم حضور فعالي داشته باشد، تازه شانس آورديم كه از انتخابات رياست‌جمهوري منصرف شد و با اينكه به وزارت كشور رفت، ثبت‌نام نكرد!

ما آدم‌هاي منتقد

بعد در چنين شرايطي و با اين مشغله‌هاي انتخاباتي كه مسوولان بلندمرتبه دارند آيا بايد به وضعيت المپيكي‌ها و قهرمانان و ورزش ايران دلخوش بود؟ آيا اصلا درست است كه با اين مشغله‌هايي كه آقايان دارند از آنها توقع رسيدگي داشت؟ واقعا كه به ما آدم‌هاي منتقد بايد گفت آدم‌هاي وقت نشناس و ناسپاس!

هر كسي، هرجايي، هر كاري دوست دارد بكند

الان كه وقت رسيدگي به قهرمانان و المپيكي‌ها نيست! ۳ سال و ۶ ماه ديگر زماني است كه مسوولان بايد به ياد المپيكي‌ها بيفتند! بايد به اردوها بروند، بايد به رشته‌هاي مدال‌آور پول تزريق كنند، بايد آنها را از نظر روحي شارژ كنند، وعده‌هاي آنچناني براي مدال‌آوري‌ها بدهند! همه اينها زمان دارد و زمان آن هم الان نيست، الان هر كسي در هر جايي هركاري كه دوست دارد بكند وقتش كه رسيد آقايان خواهند آمد و ورزش را تكان خواهند داد! پس الان نبايد از حال بد المپيكي‌ها چيزي گفت و توقعي داشت چراكه گوش شنوايي وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود

      پاسخ ها

      • نادر

        حالت خوبه؟!!

    • نیما

      آدمای بدی شدیم

    • حمیدرضا

      عیب نداره مسئولین پولها رو بدن به فوتبالیستهای غیور بعد برن از عمان 3 تا بخورن تازه کلی هم بعد بازی تشویقشون کنن برای به حداکثر رساندن کم کاری هاشون
      بعد توی تلوزیون هندوانه بذارن زیر بغل فوتبالیستها ،گنده شون کنن ،الکی پف کنن تا وقتی ازشون دلیل ناکامی تیم ملی رو میپرسن از شما طلب کار هم باشن این بازیکنان غیور و سلحشور تیم ملی فوتبال ایران

      کسی نمیتونه و حق نداره به احسان حدادی و امید نوروزی و حمید سوریان و بچه های تیم ملی وزنه برداری و ... خرده بگیره
      احسان حدادی حرف خوبی زده گفته من دینم را ادا کردم به کشورم ،الحق که حرف حق جواب نداره
      این بندگان خدا با بی پولی و بدون امکانات آبروی ورزش ایران رو خریدن حالا که مسئولین باید به فکرشون باشن رهاشون کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج