جاباما
۵۲۷۴۶۹
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقاد کرباسچی از عملکرد صدا و سیما

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه امروز باید سر مصالح ملی با یکدیگر کنار بیاییم و به نفع ماست که از اردوگاه رقیب یارگیری کنیم، عملکرد صدا و سیما را در نحوه پوشش فعالیت‌های دولت مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه امروز باید سر مصالح ملی با یکدیگر کنار بیاییم و به نفع ماست که از اردوگاه رقیب یارگیری کنیم، عملکرد صدا و سیما را در نحوه پوشش فعالیت‌های دولت مورد انتقاد قرار داد.

غلامحسین کرباسچی در نشستی که امروز بعدازظهر در ستاد انتخابات حسن روحانی توسط حزب کارگزاران برگزار شد،‌ گفت: یک خاصیت انتخابات این است که نماینده یا رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می‌شود اما خاصیت دیگر همین پروسه برگزاری انتخابات است که همه دور هم جمع می‌شویم و این باعث رشد سیاسی جامعه و توان فکری می‌شود

وی ادامه داد:‌ در بسیاری از کشورهای دیگر همچون امریکا رئیس جمهور خودش به درب خانه‌های مردم می‌رود و با آن‌ها صحبت کرده و برنامه های خود را می‌گوید تا رأی جمع کند بنابراین اگر هرکدام از ما در ده روز آینده حداقل با ده نفر در این راستا صحبت کنیم تا آن‌ها نیز رای دهند،‌رقم کمی نمی‌شود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: انتخابات فقط این نیست که کف بزنیم و اسم آقای خاتمی و آقای موسوی را بیاوریم تا هیجاناتمان بخوابد بلکه باید افراد را برای انتخاب صحیح قانع کرد و همه هیجانات مناظرات و میتینگ‌های سیاسی برای این است که انسان‌ها وضعیت را بدانند و تصمیم بگیرند.

کرباسچی همچنین اظهار کرد: ان‌شاءالله آقای روحانی انتخاب می‌شود و ریاست جمهوری دو دوره‌ای، نرمی است که تاکنون پس از انقلاب اسلامی به هم نخورده. البته برخی می‌خواهند آن را به هم بزنند اما در مجموع این فعالیت‌ها برای دولت خوب است تا ارزیابی شود.

وی با اشاره به سفر امروز حسن روحانی به استان گلستان و حضور در محل حادثه معدن یورت،‌تصریح کرد: امروز عده‌ای بودند و داد و فریاد کردند و بدوبیراه هم گفتند که آقای روحانی برخورد خوبی داشت و گفت قرار نیست همه جا برایم هورا بکشند و عیبی ندارد بدو بیراه بگویند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: این موضوع دستور اسلامی هم است که مسئول باید نقدها و اعتراضات را هم بشنود و مردم بتواند با او راحت حرف بزنند این انتخابات نیز این خوبی را دارد که وزرا و مسئولین در شرایط اینچنین قرار می‌گیرند اما دروغگویی خیلی بد است مثلا آمدند و گفتند که ۳۰۰ کیلومتر مترو درست کردیم، ما که در تهران هستیم این کجاست که نمی‌بینیم.

وی به آمار موجود در بیمه و افزایش تعداد شاغلین طبق این آمار نیز اشاره کرد و افزود: تعداد بیمه شدگان، تعداد افراد شاغل را نشان می‌دهد اما باز می‌گویند که دروغ است. یا باید بدانیم که کل پولی که برای خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۱ اختصاص پیدا کرد ۹۰۰ میلیارد تومان بود اما در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد خرید گندم انجام شده و از این مهم‌تر این است که این پول به روستاییان که اقشار محروم و در عین حال تولیدکننده هستند، داده شده است متاسفانه صدا و سیما در انعکاس نقدها خیلی جدی است اما در پوشش کارهای انجام شده نه.

این فعال سیاسی همچنین تاکید کرد: صادرات غیر نفتی نیز از صادرات نفتی پیشی گرفته که این اتفاق به جز در دولت آقای مصدق در دولت دیگری انجام نشده است. البته با وجود همه این مسائل ما به همین دولت نقدهایی داریم چراکه بسیاری از وعده‌ها محقق نشده یا دولت اختیاراتی برای تحقق آن‌ها نداشته است. مسائلی همچون حصر فقط دست دولت نیست و به مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی مربوط می‌شود.

وی با اشاره به تخریب‌هایی که از سوی برخی در خصوص فرزندان و خانواده چند کاندیدا انجام می‌گیرد، گفت: آقای روحانی در این رابطه هم گفتند که قرار نیست در باره فرزندان کاندیداها صحبت شود و باید اخلاق را رعایت کرد.

وی افزود: در مجموع باید از امکانات کشور برای توسعه پروژه‌های زیربنایی استفاده شود و اگر این رشد اقتصادی صورت بگیرد کارها و مسائل دیگر در خانواده ‌ها حل می‌شود قرار نیست دولت قدمی برای ازدواج جوانان بردارد بلکه باید سطح اقتصادی آن‌ها را بالا برده تا آن‌ها این توان را پیدا کنند.

کرباسچی خاطر نشان کرد: از سویی برخی می‌گویند چرا از آقای شجریان و دیگر هنرمندان استفاده ابزاری می‌کنید اما آن‌ها خودشان از امام زمان(عج) خدا و پیامبر ابزاری استفاده می‌کنند که نمونه آن همین آقای احمدی نژاد بود در عین حال همه شخصیت ها و مجامع را برای پیشبرد اهداف خود به کار می‌گیرند،‌بعد می‌گویند چرا از هنرمندان ابزاری استفاده می‌کنید؟ این که مجموعه هنرمندان از آقای روحانی در اطلاعیه حمایت کردند می‌شود استفاده ابزاری ؟

دبیر کل حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه که باید در کنار همه رقابت‌ها باید سر منافع ملی به هم برسیم، ادامه داد: سال ۷۶ آقای خاتمی و آقای ناطق رقیب هم بودند اما حالا رفیق شدند و هردو از اقای روحانی حمایت می‌کنند. آقای لاریجانی نیز روزی در صدا و سیما رقیب ما بود و کارناوال عصر عاشورا را مطرح کرد، اما حالا اشکالی ندارد که با ایشان متحد شویم تا آقای روحانی رأی آورد. اختلافات سیاسی سر جای خود، اما سر مصالح ملی باید کنار بیاییم. چراکه هرچه از اردوگاه رقیب یارگیری کنیم و به تفاهم برسیم به نفع ما است.

کرباسچی تاکید کرد: آقای روحانی و آقای ناطق هردو جز جامعه روحانیت مبارز بودند اما مصالح ملی ایجاب می‌کند تا از آقای روحانی حمایت شود و انشالله ایشان پیروز انتخابات است چراکه تقلب و این مسائل هم تجربه شده و اگر قرار بود سرنوشت ساز باشد خیلی از اتفاقات دیگر در کشور نمی‌افتاد. جهت افکار عمومی روشن است و مجموعه کشور به سمت رعایت مصالح ملی می‌رود و کسی به دنبال حرف‌های بدون پشتوانه نیست.

این فعال سیاسی با اشاره به برخی وعده‌های کاندیداهای این انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اصل یارانه دادن به بخش ضعیف جامعه کار درستی است اما دولت قبل به ۷۷ میلیون جمعیت یارانه داد و حتی خیلی‌ها خارج از کشور بودند و یارانه دریافت می‌کردند. اکنون حذف این یارانه سخت است و باید به تدریج انجام شود و هرچه از یارانه جهت‌های بالا حذف شده باید به جهت‌های پایین اضافه شود،‌ درصورتی که می‌گویند ۲۵۰ تومان یارانه می‌دهیم باید بنزین را لیتری ۱۷ هزار تومان کنیم پس نمی‌شود بدون برنامه و قانون کاری کرد.

وی تاکید کرد: همه تبلیغات نباید بر روی پول دادن گذاشته شود و فکر هم نمی‌کنند که از نظر قانون اساسی درست باشد، حالا حرفی نمی‌زنند اما آقای محقق داماد هم که حقوقدان برجسته‌ای هستند گفتند که نباید با پول رای خرید و شورای نگهبان باید به این وعده‌ها رسیدگی کند.

کرباسچی خاطر نشان کرد: خدا آقای کروبی را نجات دهد،‌ ایشان همان موقع که ۵۰ تومان را مطرح کرد با برنامه ریزی‌ها و تحقیقات زیادی بود. همین سهام عدالت هم که اجرا شد،‌ توسط آقای هاشمی در سال ۸۴ و با فکر و برنامه زیادی مطرح شده بود.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری امروز هم تاکید کردند که شرکت و حضور مردم بزرگترین سرمایه است در حالی که برخی آقایان که ادعای تبعیت از رهبری را دارند می‌گویند که معاندین نباید پای صندوق بیایند درحالی که رهبری گفته‌اند حتی مخالفین نظام به خاطر کشورشان رای دهند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در سال ۹۲ ، ۱۸ میلیون در انتخابات شرکت نکردند و رای نداند که بیشتر در شهرهای بزرگ بودند و این موضوع در فضای مجازی اتفاق نمی‌افتد و باید با سازماندهی جمعی در این زمینه کاری کرد.

کرباسچی با بیان اینکه ما به دولت نقدهایی داریم و در طول این ۴ سال نیز مطرح کرده‌ایم، افزود: به طور مثال درباره سن کابینه قول داده شده که تعدیل شود اما باید دید آن طرف واقعه چیست، مگر ما چند آقای ظریف داریم که دیپلمات قوی است که دنیا روی او حساب می‌کند اما ایشان در دولت آقای احمدی نژاد عزل شد.

وی همچنین تاکید کرد:‌ از سویی آقای حجتی کسی است که هرزمان که وزیر بوده در کشاورزی رشد داشته‌ایم، اما ایشان در هشت سال دولت قبل در ورامین شترمرغ پرورش می‌داد و کار شخصی می‌کرد. از سویی آقای زنگنه که آمد با وجود تحریم‌ها ما را به وضعیت فعلی رساند. آقای میرسلیم که خدا حفظشان کند می‌گوید که چرا نفت صادر می‌کنید؟ اما اگر ایشان بیاید می‌خواهد چکار کند؟ مهر و تسبیح صادر می‌کند؟

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی به برخی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت و حل معضل بیکاری و رکود اشاره کرد و گفت: این اطلاعات باید به مردم منتقل شود تا ان‌شاءالله با آگاهی پای صندوق‌های رای بیایند.

کرباسچی همچنین با اشاره به حواشی پیش آمده در یکی از سخنرانی‌های اخیرش،‌ گفت: من گفتم که افرادی که شهید می‌شوند برای خانواده و مردم و کشورشان عزیز هستند و باید کمک کنیم تا آنجا که می‌شود این اتفاق نیافتد مگر غیر از این است که کسانی که به میدان جنگ می‌روند جلیقه ضد گلوله می‌پوشند که تا جایی که می‌شود شهید نشوند؟ بنابراین این دولت باید تلاش کرده تا از طریق دیپلماسی مشکلات را با عربستان حل کند.

کرباسچی خاطر نشان کرد: من هم نگفتم با تروریست‌ها مذاکره کنیم‌، من گفتم با کشورها مذاکره شود.

وی با بیان اینکه قطعا عربستان در زمان جنگ تحمیلی بزرگترین کمک‌ها را به عراق و صدام کرده است،‌ افزود: آقای هاشمی در زمان ریاست جمهوری خود طوری با دولت عربستان خشن وهابی رفتار کرد که این خشونت از درون خودشان کنترل شد. من همراه ایشان در مسجد النبی بودم که شخصی به شیعیان توهین کرد و پادشاه عربستان دستور برکناری امام جمعه مسجد را داد. حتی پادشاه عربستان به ایران سفر کرد و به خانه آقای هاشمی رفت و عفت خانم برایش شام درست کرد. آقای هاشمی اینگونه عربستان را کنترل کرد. حرف ما هم همین بوده که این دولت می‌خواهد با مذاکره برای کنترل،‌ کمک کند و در عین حال ما باید در کنار نیروی دفاعی قوی از دیپلماسی قوی استفاده کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو که فقط بلدی انتقاد کنی پرونده خودت از همه بدتره

    • بدون نام

      اووووووف باز این نطق کرد

    • بدون نام

      دوباره کرباسچی نظر داد .تو باید از خجالت بمیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج