۵۲۸۱۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مشکلات آب در خوزستان حل می شود

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: مصوبه دولت برای حل مشکلات خوزستان می تواند مشکل آب همه شهرهای خوزستان را مرتفع کند.

خبرگزاری مهر: محمدرضا شمسایی عصر امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: گزارش اقدامات انجام شده توسط دولت در زمینه رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان در اردیبهشت ماه سال جاری را در این جلسه ارائه می دهم. نزدیک به ۳۸ سال در خوزستان فعالیت می کنم که حدود ۳۴ سال آن در بخش آب بوده است و طی این سال ها در قبل و بعد از انقلاب تاکنون مصوبه ای با این حجم، جامعی و کاملی برای اجرای طرح های مختلف توسعه در استان خوزستان به تصویب نرسیده است.

وی افزود: با تصویب مصوبه هیئت وزیران در اولین جلسه سال جاری فقط در یک بخش مسئله آب و فاضلاب تمام شهرهای خوزستان را حل می کند که اجرایی شدن آن برای سال ۱۴۲۵ است.

شمسایی بیان کرد: طی این مصوبه، وزارت نیرو مکلف شده تا اعتبار۹ هزار و۵۴۱ میلیارد تومان را برای مشکلات آب و فاضلاب خوزستان هزینه کند. همچنین سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی از محل منابع خودش برای روستاها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: کل طرح برای سه سال تعریف شده و سالی سه هزار میلیارد تومان باید تأمین اعتبار شود. این اعتبار بسیار بالا و قطعا باعث ایجاد اشتغالزایی زیادی هم می شود و اشتغالزایی را به شدت تحت تأثیر خود قرار می دهد.

شمسایی در ارتباط با طرح آبرسانی غدیر با اشاره به اینکه بخشی از کار به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است، بیان کرد: کل استان برای اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران در بخش فاضلاب به پنج بخش تقسیم شده است. همچنین همه شهرهای استان خوزستان و بیش از چهار هزار روستای این استان را شامل می شود. برای ۱۷ شهر خوزستان تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی و شبکه فاضلاب شهرها تا حدود ۷۰ درصد تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در۲۰ سال اول انقلاب نتوانستیم به اصلاح و تکمیل شبکه های توزیع آب رسیدگی کنیم، گفت: در حال حاضر ۵۹۹ میلیارد تومان فقط برای اصلاح شبکه های آب در خوزستان دیده شده است. در مجموع ۶۷ شهرستان و شهر و چهار هزار و ۱۷۰روستای خوزستان از طرح آبرسانی بهره مند می شوند.

شمسایی عنوان کرد: در زمینه شبکه توزیع آب شهری نیز نسبت به توزیع آب با فشار متعادل در محدوده شهرها، کاهش هدررفت آب در شهرهای استان، رفع آلودگی های ناشی از نشت شبکه آب و ایجاد رضایتمندی برای ساکنان شهرهای استان اقدام می کنیم.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان تصریح کرد: در زمینه تأسیسات فاضلاب شهری استان نسبت به جلوگیری از ورود بیش از ۱۳۵ میلیون مترمکعب در سال فاضلاب خام به رودخانه های استان و ارتقای جمعیت تحت پوشش اقدام می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج