۵۲۸۲۱۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

معاون رئیس جمهور:به جای تخریب، خودتان را اثبات کنید

نه از جايگاهي كه در دولت يازدهم دارم، بلكه به عنوان يك ناظر بيروني كه سال‌ها مشغول كار داوري و قضاوت بوده و همچنان هم در فضاي حقوقي قرار دارد، بر خود لازم مي‌دانم آنچه را كه در مورد عملكرد اين دولت دريافته‌ام به زبان بياورم.

حسینعلی امیری در اعتماد نوشت: نه از جايگاهي كه در دولت يازدهم دارم، بلكه به عنوان يك ناظر بيروني كه سال‌ها مشغول كار داوري و قضاوت بوده و همچنان هم در فضاي حقوقي قرار دارد، بر خود لازم مي‌دانم آنچه را كه در مورد عملكرد اين دولت دريافته‌ام به زبان بياورم. در ميان عملكردهايي كه در بين آنها مي‌توان به تعداد زيادي نكات مثبت دست يافت و تمام قد از اقدامات انجام شده دفاع كرد، برجام از رتبه بالاتري برخوردار است.
پرونده‌اي كه با روي كار آمدن دولت يازدهم به دست دستگاه سياست خارجي ايران سپرده شد، در نتيجه تلاش‌هاي فوق‌العاده‌اي كه از سوي كارشناسان زبده وزارت امور خارجه انجام گرفت، به برجام ختم شد تا در نتيجه آن پروژه ايران هراسي برچيده شود. اما مهم‌ترين نكته بارز در پرونده انرژي هسته‌اي كه آن را به نتيجه رساند، پيگيري آن در يك فضاي حقوقي و با استفاده از ابزار گفت‌وگو بود نه در يك فضاي امنيتي. مذاكره‌كنندگان در همين فضا توانستند با يك قطعنامه آثار قطعنامه‌هاي متعدد را برطرف كنند. اين كار فوق‌العاده‌اي است. هرچند اين موضوع، از جهت حقوقي كمتر مورد توجه و تحليل قرار گرفت اما، معتقدم كه نسل‌هاي آينده راجع به آن به عنوان يكي از افتخارات بعد از انقلاب اسلامي ياد خواهند كرد.
در بين ساير عملكردهاي دولت يازدهم، مهار تورم بالاي ٤٠ درصد كار مهمي است، رشد منفي ٨/٦ را به مثبت ٨ ارتقا دادن كار مهمي است، امنيتي كه در فضاي اقتصاي كشور ايجاد شد كار مهمي است، اينكه عقلانيت و تدبير در كشور جاي كارهاي عوامفريبانه و پوپوليستي را گرفت كار مهمي است، اخلاقي كردن فضاي كشور و محيط‌هاي اداري و ترويج ادبيات مناسب در سيستم اداري كشور كار بسيار مهمي است، وحدت و اميدي كه در جامعه ايجاد شده كار مهمي است، بازيافت بازارهاي نفتي كه در دولت گذشته از دست رفته بود، پيشي گرفتن صادرات غيرنفتي بر واردات آن هم بعد از شصت سال، تدوين منشور حقوق شهروندي، آزادي بيان و تحرك و فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي، اجراي طرح سلامت، منظم كردن بحث‌هاي مالي كشور، توجه به قانونمداري و نفي قانون‌گريزي همه از مسائل قابل توجهي است كه عملكرد چهارساله اول دولت روحاني را قابل دفاع مي‌كند.
با همه اين اقدامات متاسفانه باز هم شاهد هستيم كه عده‌اي چشم خود را بر آن بسته‌اند و دست به تخريب دولت و اقدامات آن مي‌زنند. اما آيا تخريب چيزي جز به معني عجز است؟ معتقدم كساني كه دنبال تخريب هستند، از ناتواني خودشان باخبرند. توقع اين است كه در نظام جمهوري اسلامي و در ايراني با يك پيشينه تاريخي كهن و چندين هزارساله و آميخته با آموزه‌هاي اسلامي، در رقابت‌هاي انتخاباتي منصفانه و اخلاقي برخورد كنيم. افراد به‌جاي اينكه ‌دنبال تخريب ديگران باشند دنبال اثبات خود باشند. البته مردم ايران مردمي فهيم هستند و با بلوغ سياسي و هوشياري‌اي كه دارند، نمره منفي به تخريب‌كنندگان خواهند داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا یکی به خودتون بگه

    • بدون نام

      اقای جهانگیری گول نامت رونخورمیمیری اگر جهانگیری ارزش نداره اینهمه دروغ حتی اگر ای هم بیاری

    • بدون نام

      یک حرف حساب که میشه قاب طلاش گرفت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج