جاباما
۵۲۸۲۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دستور بررسی همه‌ جانبه حادثه معدن گلستان

رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست ضمن بررسی همه جانبه حادثه معدن گلستان سهم متخلفین را روشن کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست ضمن بررسی همه جانبه حادثه معدن گلستان سهم متخلفین را روشن کند.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس ضمن تسلیت حادثه معدن استان گلستان و با قدردانی از تلاش مسئولان ملی و استانی در این زمینه گفت: از آقای ابراهیمی و کمیسیون صنایع که از لحظات اولیه هیاتی را برای بررسی موضوع اعزام کردند سپاسگزاری می‌کنیم و از این کمیسیون می‌خواهم بررسی همه جانبه‌ای انجام دهند و تخلفات صورت گرفته را مورد رسیدگی قرار دهند که چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته و کارگران در معرض خطر قرار گرفتند.

رئیس مجلس با تاکید بر لزوم بررسی میزان نظارت دستگاه‌های ملی و محلی در این موضوع یادآور شد: این حقایق روشن شود و سهم متخلفین نیز تعیین شود تا آینده کار معادن و ضوابط ایمنی‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد. بنابراین لازم است کمیسیون صنایع در اسرع وقت گزارش خود را به مجلس بدهد.

وی اظهار کرد: درباره مطالبی که معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی این قوه در خصوص شرکتی گفتند که وزیر آموزش و پرورش در هیات مدیره آن است، با توجه به نص صریح قانون اساسی که کارمندان دولت از حضور در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت های خصوصی منع شده اند، کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را در اسرع وقت رسیدگی کند. مسئولان قوه قضائیه هم دعوت شوند تا چنانچه تخلفی از قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

لاریجانی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود با اشاره به برخی تحرکات علیه کشورهای اسلامی گفت: فضا و مجالی برای صهیونیست‌ها فراهم شده که علیه مسلمانان اقدام کنند. برخی کشورها نیز در این دام قرار گرفتند و عامل ماجراجویی در منطقه شدند. سخنان اخیر برخی مسئولان سعودی اگرچه سخیف و بی مقدار است، ولی حکایت از تلاش استکبار برای مساله سازی در منطقه دارد. برخی اظهارات بی پایه مسئولان آمریکایی در موضوع هسته‌ای موید نگاه نافذ رهبری معظم است که بارها تاکید کرده‌اند با انتخابات و حضور جدی و موثر مردم این توطئه ها از بین می رود. ایران در پناه رهبری هوشمند و متحد از انواع توطئه‌ها رسته و در آینده نیز چنین است. ان‌شاء‌الله در انتخابات پیش رو هم ملت با حضور یکپارچه مقابل توطئه‌ها عزت و سربلندی کشور را تامین کنند.

وی همچنین از تلاش نمایندگان در هیات نظارت بر انتخابات شوراها قدردانی کرد.

وی درباره سند ۲۰۳۰ نیز گفت: کمیسیون آموزش نظارت جدی داشته باشد که نظرات رهبری در اسرع وقت محقق و رسیدگی شود، که چرا این مسیر طی شد و نظر کمیسیون آموزش اخذ نشد. با توجه به قانون برنامه ششم وزارت آموزش و پرورش صرفا موظف به اجرای سند تحول است و به این موضوع باید به طور جدی رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) درباره مفهوم انتظار در مکتب اهل بیت گفت: همه فرق اسلامی در موضوع ظهور قطب عالم امکان امام زمان (عج) متفق‌القول هستند. این که منجی عالم بشریت جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد، موضوعی است که بین فرق اسلامی یک جهت گیری مشترک و نقطه اوج تفکر اسلامی که خلقت و زندگی دنیا را از نیستی انگاری نجات می دهد به همین جهت دعا برای امام زمان (عج) جایگاه مهمی دارد و ما امیدواریم خداوند مسلمانان و ملت عزیز ما را موفق به ادراک حقیقت ظهور نماید و از شر دشمنان اسلام حفظ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج