۵۲۸۴۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۳ تصور اشتباه درباره حقوق و دستمزد

وقتی نوبت به صحبت در مورد دستمزد می رسد، بسیاری از متقاضیان عصبی یا ناراحت می شوند و از صحبت در مورد نوع حقوق و مزایایی که انتظار دارند دریافت کنند اکراه دارند.

3 تصور اشتباه درباره حقوق و دستمزد




برترین ها: افراد بسیاری هستند که فکر می کنند سخت ترین بخش جستجوی کار، صحبت کردن در مورد پول است. وقتی نوبت به صحبت در مورد دستمزد می رسد، بسیاری از متقاضیان عصبی یا ناراحت می شوند و از صحبت در مورد نوع حقوق و مزایایی که انتظار دارند دریافت کنند اکراه دارند. این اشتباهات در مدتی که مشغول به آن کار هستید، باعث می شوند که ضرر مالی زیادی نمایید. در اینجا به سه اشتباه مهم و عمده اشاره می کنیم.

3 تصور اشتباه درباره حقوق و دستمزد

اشتباه اول: همه چیز را شخصی کنید.

همیشه باید ارزش مهارت هایی که وارد شغلی می کنید را درک کنید و به یاد داشته باشید که حقوق فقط یک عدد است. اغلب مردم به رقم های فضایی فکر می کنند و مذاکره را شخصی می کنند، زیرا به این موقعیت واکنش احساسی نشان می دهند.

در عوض متقاضی نباید به حقوق خاصی به عنوان نماد وضعیتش فکر کند و باید آن را مبلغی پول بداند که صورتحساب هایش را پرداخت می کند. اگر این حقوق در حدود آنچه انتظار دارید است، می توانید تقاضای مزایا یا پاداش کنید تا به مبلغ دلخواهتان نزدیک شود.

3 تصور اشتباه درباره حقوق و دستمزد

اشتباه دوم: فقط به صحبت های شفاهی تکیه کنید.

درخواست از شرکت برای کتبی کردن قضیه ممکن است تقاضای زیادی به نظر برسد یا شاید حس کنید آنها فکر می کنند که شما به آنها اعتماد ندارید. در واقع، این بخش مهمی از روند مذاکره است زیرا باعث می شود که هر دو طرف جدی شوند و تعهدات خود را جدی بگیرند.

وقتی شرکت پیشنهاد خود برای حقوق را مطرح می کند بخواهید که آن را کتبی کند و قبلش یکی دو روز فرصت بگیرید تا روی پیشنهادشان فکر کنید و با افرادی که در زندگی تان با آنها مشورت می کنید صحبت کنید. فوراً واکنش نشان ندهید و جواب مثبت یا منفی ندهید. به خودتان زمان بدهید تا درباره اش خوب فکر کنید. کارفرما شما را درک می کند.

3 تصور اشتباه درباره حقوق و دستمزد

اشتباه سوم: پیشنهاد را از همان ابتدا بپذیرید یا اصلاً مذاکره نکنید.

بعضی ها آنقدر در مورد صحبت درباره حقوق عصبی می شوند که یکی از این دو کار را انجام می دهند: اصلاً مذاکره نمی کنند یا بدون فکر کردن همان پیشنهاد اولیه شرکت را بی چون و چرا قبول می کنند.

همیشه حواستان را جمع کنید و زیرک باشید. از قبل تحقیق و پرس و جو کنید و مطمئن شوید مبلغی که پیشنهاد می کنند برای کاری که انجام می دهید منطقی است. بدانید که در هر پیشنهادی دو سه فاکتور وجود دارد: حقوق پایه، پاداش (در صورت وجود) و سهام کوتاه مدت یا بلندمدت. این چیزها را باید در کل در نظر بگیرید.

در طی مذاکرات، اگر از شما مبلغی که انتظار دارید را پرسیدند، راستش را بگویید. رقم را گرد نکنید و آن را بیش از آنچه هست نشان ندهید.

با آنکه مذاکره در مورد حقوق مهم است، ولی باید مطمئن شوید که فقط یک بار می خواهید این کار را بکنید. پس بعد از فکر کردن، بیایید به کارفرما چیزی شبیه به این بگویید: "اگر بپذیرید این مبلغ را به پیشنهادتان اضافه کنید، من با کمال میل قبول می کنم." در مورد آن درست و واضح حرف بزنید تا بی جهت کش پیدا نکند. آنها مبلغ X را پیشنهاد می کنند و شما مبلغ Y را پیشنهاد می کنید. آنها می گویند: "نمی توانیم مبلغ Y را بدهیم، ولی مبلغ Z را اضافه می کنیم." آن وقت است که شما جواب مثبت یا منفی خود را می دهید.

اغلب کارفرمایان انتظار دارند که در مورد حقوق صحبت های بالا و پایینی صورت بگیرد. متقاضیان شغلی که می دانند چطور از اشتباهات اجتناب کنند در مورد دریافت بهترین پیشنهاد حقوق ممکن، اعتماد به نفس دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج