۵۲۸۶۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

معرفی XBOX ONE

ایکس باکس وان نماد نسل جدید دنیای سرگرمی

کنسولی که قرار است آدرنالین تمامی دوستداران دنیای بازی را به حد انفجار برساند. کنسولی که طبق گفته سازندگانش نسل بعدی دنیای سرگرمی را معرفی می کند.

ایکس باکس وان نماد نسل جدید دنیای سرگرمی

روزنامه هفت صبح: دان متریک درحالی که خنده ای روی لب داشت، گفت: «ما می خواهیم جعبه ای را به شما معرفی کنیم که تمامی دنیای سرگرمی درون آن جا گرفته است. خانم ها و آقایان با ایکس باکس وان آشنا شوید.» پس از این جملات مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت بود که میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا به صفحه مانیتورهای خود خیره شده و با نسل بعدی دنیای سرگرمی آشنا شدند.

کنسولی که قرار است آدرنالین تمامی دوستداران دنیای بازی را به حد انفجار برساند. کنسولی که طبق گفته سازندگانش نسل بعدی دنیای سرگرمی را معرفی می کند و در نهایت کنسولی که می خواهد ناجی سخت افزاری شرکتی باشد که سال به عنوان غول نرم افزاری دنیا شناخته می شد.

مایکروسافت برای تحقق چنین خواسته ای ا زهیچ کاری دریغ نکرد. از قرارداد انحصاری با لیگ NFL تا نخستین همکاری مستقیم آنها با استیون اسپیلبرگ.

ایکس باکس وان نماد نسل جدید دنیای سرگرمی

چه خبر از سخت افزار؟

سونی با PS۴ بسیاری از نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. کنسول سونی در یک کلام از نظر سخت افزاری بی نظیر بود. شاید مشخصات آن به یک اندازه یک رایانه سطح بالا نیست، اما معماری منحصر به فرد و استفاده از رم ۸ گیگابایتی GDDR۵ آن را به محصولی بی نظیر مبدل کرده.

به همین دلیل انتظارات از مایکروسافت به شدت بالا بود. ایکس باکس از یک پردازنده هشت هسته ای شرکت AMD استفاده می کند؛ پردازنده ای از نوع جگوار، یعنی همان مدلی که در PS۴ هم از آن استفاده شده.

رم آن هشت گیگابایت از نوع DDR۳ خواهد بود. حافظه ۵۰۰ گیگابایتی که البته قابلیت تعویض را نخواهد داشت به همراه پورت های HDMI و USB۳.۰. با توجه به استفاده از چیپ گرافیکی AMD می توان انتظار داشت پردازنده و بخش گرافیکی هر دو کنسول سونی و مایکروسافت در یک سطح باشند.


دوربین جادویی مایکروسافت

پس از ایکس باکس نوبت می رسد به دوربین جذاب مایکروسافت؛ کینکت، این دوربین که تصاویر را به صورت تمام HD و 30 فریم بر ثانیه دریافت می کند. کینکت جدید علاوه بر دوربین، یک دستیار صوتی بسیار هوشمند است که به لطف آن می توانیدتمامی دستورات مورد نظر همچون روشن و خاموش کردن، تغییر کانال های تلویزیون، جست و جوی اینترنت و بسیاری موارد دیگر را به اجرا درآورید.

بد نیست بدانید این دوربین قدرتمند با سرعت دو گیگابایت در ثانیه تمامی محیط پیرامون را تجزیه و تحلیل کرده تا بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان آورد. در نهایت با دسته جدید ایکس باکس مواجه می شویم که از نمونه های قبلی بسیار شکیل تر است. 40 تغییر کوچک و بزرگ در این دسته ظاهر شده و اکنون آنالوگ های آن به راحت ترین شکل ممکن می چرخند.


دنیای جدید سرگرمی

علت نامگذاری وان به این دلیل بود که مایکروسافت همواره قصد داشت تا تمامی سرگرمی های مورد نظر را در قالب یک دستگاه به مخاطبان ارائه کند. اکنون کنسول جدید آنها توانایی ارتباط با تلویزیون های کابلی را داشته و شما می توانید با استفاده از سرویس ها تمامی فیلم ها و سریال های مورد نظر خود را تهیه کنید. جالب اینجاست که برای انجام این کارها هیچ نیازی به دست نداشته و به لطف کینکت تمامی آنها قابل اجراست!

ایکس باکس وان همچنین به عنوان نخستین دستگاهی شناخته می شود که از سه سیستم عامل استفاده می کند. نخست سیستم عامل مخصوص ایکس باکس برای بازی کردن. در نوبت دوم سیستم عاملی که در اصل از هسته ویندوز ۸ استفاده می کند و مربوط به وب گردی است و در نهایت سیستم عامل سوم که نقش هماهنگ کننده بین این دو را دارد.

ایکس باکس وان نماد نسل جدید دنیای سرگرمی


E.T وارد می شود

مایکروسافت هیچ گاه علاقه خود را به بزرگان سینما پنهان نکرده است. آنها پیش از این با سازندگان بزرگی همچون گوروبینسکی همکاری کرده بودند اما این بار یک نام بزرگتر مطرح شد.

یکی از بزرگترین کارگردان های تاریخ که بسیاری آن را جاه طلب ترین سازنده تاریخ هم می دانند؛ استیون اسپیلبرگ، نکته جالب اینجا بود که اسپیلبرگ این بار برای معرفی بازی یا همکاری در زمینه مشخصی ظاهر نشده بود. خالق تعدادی از بهترین های هنر هفتم قراردادی اختصاصی با مایکروسافت به امضا رساند که به سبب آن موظف است تا سریال هیلو را ساخته و قسمت نخست آن را کارگردانی کند.

سریالی که می تواند برای همیشه نگاه مخاطبان بازی را تغییر دهد؛ البته به شرطی که سناریوی تلخ Terra Nova در اینجا تکرار نشود.


ایکس باکس با ستاره بارسلونا

یکی از شرکت های اصلی حاضر در کنفرانس شب گذشته مایکروسافت EA بود. این شرکت آمریکایی با دست پر به این کنفرانس آمده و نسخه های جدیدی از فیفا، NFL و UFC را معرفی کرد. تمامی این بازی ها به وسیله موتور گرافیکی جدید EA اسپورت که ایگنایت نام دارد ساخته خواهند شد.

موتوری که طبق گفته مسئولین این شرکت تمام توان خود را برای شبیه سازی جزئیات واقعی به کار می گیرد. عناوین حاضر به احتمال فراوان از امکانات مختلف اسمارت گلس و دیگر قابلیت های کنسول جدید مایکروسافت همچون کینکت استفاده می کنند.

نکته قابل توجهی که در نمایش تمامی عناوین EA اسپورت خود را نشان می داد، کیفیت بالای گرافیکی و نمایش جزئیات خیره کننده بود که به هیچ وجه در نسل حاضر قابل نمایش نیستند. مواردی که نقش بسزایی در نمایش انیمیشن های واقع گرایانه داشته و به احتمال فراوان گیم پلی این عناوین را به نسبت بازی های عرضه شده در نسل حاضر بهبود می بخشد.

EA برای نمایش عناوین ورزشی خود ویدئویی از بهترین ورزشکارهای جهان همچون لیونل مسی تهیه کرد که طی آن توضیحاتی در رابطه با روند ساخت این بازی ها و جزئیات نسخه جدید آنها به نمایش درآمد. حرکت طبیعی مسی به همراه فیزیک فوق العاده، لباس بازیکن ها و طراحی فوق العاده ورزشگاه به نمایش درآمده از جمله نکاتی است که به هیچ وجه در نسخه های قبلی دیده نشده اند.


بازی های انحصاری

برترین سری بازی ریسینگ یک دهه گذشته بی شک فورتزاموتور اسپورت است که در طول این سال ها با ارائه بهترین کیفیت ممکن توانسته نه تنها فروش مناسبی را به همراه داشته باشد بلکه توانسته طرفداران سبک شبیه ساز مسابقات اتومبیلرانی را به سمت پلتفرم مایکروسافت جذب کند.

در همین راستا استودیو ترن 10 به عنوان سازنده اصلی این سری پنجمین قسمت اصلی از آن را به صورت رسمی در کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد. عنوانی که تنها برای ایکس باکس وان عرضه شده و به احتمال فراوان توسط یک موتور گرافیکی جدید ساخته می شود.

نمایش چند دقیقه ای این عنوان جلوه های بصری فوق العاده ای را به نمایش درآورده و نشان از نسل متفاوتی از عناوین شبیه ساز مسابقات اتومبیلرانی داشت. در کنار این عنوان بازی دیگری توسط استودیو رمدی سازنده الن و یک و دو قسمت اول مکس پین با نام کوانتوم بر یک معرفی شد. عنوانی که به احتمال فراوان در سبک اکشن سوم شخص قرار گرفته و داستانی متفاوت در آینده را روایت می کند که به احتمال فراوان به قدرت های ماوراءالطبیعی نیز ارتباط دارد.

ایکس باکس وان نماد نسل جدید دنیای سرگرمی


سلطان سرگرمی اینجاست

در نهایت کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت با نمایش جدیدترین نسخه از سری بازی های محبوب ندای وظیفه به پایان رسید. عنوان جدید ارواح نام دارد و روایتگر داستانی کاملا جدید است. طبق گفته مسئولین اکتیویژن ناشر این سری، قسمت جدید ندای وظیفه که برای پلتفرم های نسل بعد در کنار کنسول های فعلی عرضه می شود توسط یک موتور گرافیکی جدید ساخته خواهد شد. مقایسه گرافیکی این نسخه با عناوین قبلی سری نشان از پیشرفت خوب بصری ارواح داشت.

عنوانی که به احتمال فراوان به صورت 60 فریم و تمام اچ دی اجرا می شود. نکته قابل توجه این است که سازندگان برای ساخت چهره ها از فناوری استفاده کردند که تا پیش از این پیکسار در انیمیشن هایش از آن بهره می برد. آنها همچنین برای بهبود بخش داستانی از هنرمند با تجربه ای همچون استفان گاگان استفاده کرده اند. نویسنده با سابقه ای که در کارنامه اش جایزه اسکار (فیلمنامه ترافیک) هم یافت می شود. این دومین باری است که اکتیویژن از یک نویسنده هالیوودی (پس از دیوید اس گویر) برای پرداخت داستانی عناوین خود استفاده کرده است.


هک یا باز هم هک!

پیش از پایان مطلب باید بدانید که این کنسول نیاز دارد تا هر روز حداقل یک بار به وسیله اینترنت چک شود. در این پروسه کنسول به سرورهای مایکروسافت متصل شده تا بازی شما را شناسایی کند تا مبادا نسخه کپی یا بازی دسته دوم وارد کنسول شود. خب؛ این یک خبر ناامیدکننده برای ماست. مخصوصا با نرخ فعلی ارز؛ اما در سوی دیگر معماری کنسول مایکروسافت یک خبر خوشحال کننده است.

معماری x۸۶ که متعلق به اینتل بوده و هک کردن آن کار چندان سختی نیست. احتمال می رود هکرها به راحتی بتوانند از حفره های امنیتی مایکروسافت عبور کنند. البته هنوز تا زمان عرضه (پایان سال میلادی) مدت زمان زیادی باقی مانده اما ما به هک شدن این کنسول بیش از اندازه خوشبینیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      داداش ایرانی ها هواپیمای بدون سرنشین آمریکا رو هک کردن این که دیگه چیزی نیست میبریمش توپخونه راحت این کار رو انجام میدن با 15 هزار تومن!(تخفیف هم داره)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج