۵۲۸۷۵۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اضطراب و تنهایی؛ چالش اصلی تهرانی ها

یک کارشناس مسایل اجتماعی گفت: در حال حاضر تنهایی و اضطراب در کنار ترافیک و آلودگی هوا مهمترین چالش شهروندان تهرانی است.

خبرگزاری مهر: عیسی کاکویی با بیان اینکه شهر باید بستر آرامش و سکون شهروندان باشد، افزود: در حال حاضر شهر تهران با ۱۱ میلیون جمعیت روز و ۸.۵ میلیون جمعیت شب به شهری پیچیده تبدیل شده است که قادر به پاسخگویی به همه نیازهای شهروندان نیست.

وی ادامه داد: وجود خرده فرهنگهای مختلف در تهران سبب شده تا سبک زندگی مختلفی در پایتخت حاکم شود که این موضوع از نحوه آپارتمان نشینی تا شیوه رانندگی و ... را با خود درگیر کرده است و راه حل این موضوع مدیریت یکپارچه تهران است. امروز بزرگترین چالش شهروندان تهرانی تنهایی و اضطراب ناشی از فضاهای رها شده است و در این راستا باید همه ارگانهای نظامی و انتظامی هم وارد کار شوند و اقدامی مشابه افتتاح بوستان یاس باید در دیگر مناطق هم اجرایی شود.

کاکویی با اشاره به انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران اضافه کرد: برنامه اداره شهر نباید تخیلی باشد بلکه باید متکی بر ظرفیت‌های تهران تنظیم شود. شورای شهر نماینده شهروندان است و موظف است ارتباط با مردم را با ساختارهای رسمی و شهرداری برقرار کند تا امکان مشارکت همه شهروندان در اداره شهر فراهم شود.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: باید جمهوری پیمانکاران و پروژه داران در شهر حذف شود و به جای آن از ظرفیت بیش از ۵۰ هزار کارمند شهرداری استفاده شود.

وی گفت: طرح جامع شهر تهران در بحث تراکم فروشی باید رعایت شود تا از گسترش تهران پیشگیری شود.

کاکویی افزود: در شورای شهر هرچه از تاسیس آن گذشتیم مسایل حزبی و جناحی بر مسایل کارشناسی چیره شد و در یکسال اخیر شاهد برخی درگیری‌ها در این زمینه بودیم که شورا را از کارکرد اصلی خود خارج کرد.

وی گفت: البته حضور جریانات سیاسی در شورای شهر فی نفسه مضر نیست اما منازعات سیاسی نباید جای مسایل فنی و کارشناسی را بگیرد. مدیریت شهر تهران باید در راستای ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان باشد.

کاکویی با اشاره به حادثه پلاسکو ادامه داد: پلاسکو یک فاجعه بود که در ادامه باید مدیریت شهری به اندازه مسئولیت خود پاسخگوی کاستیها باشد. معتقدم هر امری باید از چارچوب ساز و کار خود اجرایی شود. شورای شهر باید به لحاظ کارشناسی در سطحی باشد که در موارد مختلف شهرداری را مجاب به پاسخگویی به شهروندان کند.

وی گفت:‌ ما باید به سمت یک شهر هوشمند الکترونیک و مدرن پیش برویم تا شهروندان بتوانند بدون حضور در سطح شهر و با استفاده از تکنولوژی روز خدمات لازم خود را دریافت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج