۵۲۸۸۰۰
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

وعده جدید: حذف کلمه «روستای بدون آب و برق»

وزیر نیرو گفت: تا ۲ یا ۳ سال آینده کلمه روستای بدون آب شرب و روستای بدون برق از قاموس کشور حذف خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در همایش خدمت‌رسانی آب و برق به روستاهای کشور اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی احداث و در این سال ۲ هزار و ۹۵۸ روستا آبرسانی شد در حالیکه در سال‌های قبل از آن، به طور میانگین ۲۹۳ روستا آبرسانی می‌شد که این حجم رشد در این بخش قابل توجه است.

وی افزود: در برخی از روستاها شبکه آب و آبرسانی مطلوب اجرا نشده بود و هنوز هم برخی از روستاها از این نعمت محروم هستند، پس این موضوع برای ما ناگوار بود و نمی‌توانستیم آن را تحمل کنیم چرا که نبود آب شرب سالم سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

وزیر نیرو با بیان اینکه "در بسیاری از روستا به دلیل نبود آب این روستاها خالی از سکنه شده‌اند"، گفت: آنچه که در سازمان ملل بیان شده این است که انسان‌ها ۵ حق در مورد آب دارند که حاکمیت این حق را باید تامین کند.

وی ادامه داد: آب کافی، سالم، گوارا، قابل دسترس و مقرون‌به صرفه، ۵ حقی است که دولت‌ها باید در اقصی نقاط کشور آن را تأمین کنند.

چیت‌چیان با بیان اینکه "در بودجه سال ۹۲ ردیف ملی برای آبرسانی به روستاها در بودجه نبود و تنها چیزی که در اختیار وزارت نیرو قرار داشت بودجه‌ای بود که شوراهای برنامه‌ریزی می‌توانستند مبالغ اندک را در کنار تبصره‌ای که عوارض آن برای آبرسانی بود، اختصاص دهند"، گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ این بودجه را در ردیف ملی به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم تا به روستاها آبرسانی شود، همچنین در سال ۹۵-۹۴ این عدد روند صعودی به خود گرفت و در سال ۹۶ در ردیف ملی به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: تحول جدی زمانی رخ داد که با رایزنی که در دولت و مجلس انجام گرفت، پیشنهاد وزارت نیرو در مجلس تصویب شد و ۵۰۰ میلیون دلار به آبرسانی روستایی اختصاص یافت، بنابراین در پایان سال ۹۴ این منابع ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت و اولین سالی که توانستیم از این منابع استفاده کنیم در سال ۹۵ بود. در سال ۹۵ به تنهایی ۱۸۰۰ فقره قرارداد برای اجرای کار منعقد شد و با قراردادهایی که در سال ۹۲ و ۹۳ صورت گرفته بود مجموعاً به ۳۶۶۰ فقره رسید.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه "در سال ۹۴ تعداد ۹۳۲ روستا و در سال ۹۵ تعداد ۲۹۵۸ روستا با بهترین کیفیت آبرسانی صورت گرفت"، گفت: در سال ۸۵ تعداد ۱۵۷ روستا در سال ۸۶ تعداد ۱۸۹ روستا و در بهترین وضعیت در سال ۹۰ تعداد ۵۸۰ روستا آبرسانی شد یعنی در سال کمتر از ۳۰۰ روستا در حالیکه در سال ۹۵ به تنهایی ۲۹۵۸ روستا آبرسانی شده بود و در طول ۴ سال به طور کلی ۴ میلیون نفر برای آنها آبرسانی انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدام ما موجب تشویق جمعیت در روستاها و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۹ هزار نفر شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه "تا مردادماه سال جاری نیز ۷۸۶ روستای دیگر با ۵۷۷ هزار نفر جمعیت از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد"، گفت: در سال ۹۵ در مجموع برنامه‌های اقتصادی مقاومتی متعهد شدیم که تا پایان سال روستاهای بالای ۱۰ خانوار را برق رسانی کنیم به همین منظور به مرکز آمار مراجعه کردیم و کلیه روستاهای دارای جمعیت بالاتر از ۱۰ خانوار را که بدون برق بودند شناسایی کردیم.

وی افزود: این آمار نشان می‌داد که ۵۸۰ تا ۶۲۳ روستا بالای ۱۰ خانوار بدون برق هستند بنابراین برای ۹ هزار و ۲۴۵ خانوار کار برق‌رسانی انجام شد.

چیت چیان با بیان اینکه "در سالهای ۹۲، ۹۳ و ۹۴ در مجموع به ۲ هزار و ۱۵۲ روستا برق رسانی شد که ۳۲ هزار خانوار را شامل می‌شوند"، گفت: تا ۲ یا ۳ سال آینده کلمه روستای بدون آب شرب و روستای بدون برق از قاموس کشور حذف خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینکه توقرن بیست ویکم زندگی میکنیم نه توقرن نوزدهم!!!

    • بدون نام

      اگرمن رئیس جمهورشوم روستارا حذف میکنم تامشکلات ازبین بروند همه در شهر زندگی کنندوامکانات دراختیار داشته باشند بودجه هم نیاز نیست آب ، برق ، گاز ، تلفن ، اینترنت ، بیمارستان ، جاده ، وسایل رفاهی همه مهیاست شاد باشیدو لبخند بزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج