۵۲۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دستورات آشپزي براي پوست شما

خوراكي‌هايي كه پوست را پاك مي‌كنند

مواد خوراكي براي خوردن هستند‌ اما بعضي وقت ها مي توانيم آنها را به‌جاي خوردن روي پوست‌تان امتحان كنيد و نتايج شگفت انگيزي بگيريد.

هواي بهاري براي برخي افراد، پوستي آفتاب سوخته، پوسته پوسته و موهايي شكننده سوغات مي‌آورد. متهم رديف اول در اين ميان كاهش رطوبت هواست كه پوست را خشك مي‌كند. تمام دستگاه‌هاي گرمايشي منازل موجب كاهش رطوبت هوا مي‌شوند. براي مقابله با اين خشكي، اين درمان‌هاي خانگي و طبيعي را به شما توصيه مي‌كنيم

خوراكي‌هايي كه پوست را پاك مي‌كنند


روغن زيتون: معجزه‌اي براي پوست

وقتي صحبت از خشكي پوست به ميان مي‌آيد، روغن زيتون به‌عنوان يك فرآورده چند كاره مطرح مي‌شود. روغن زيتون كوتيكول خشك ناخن را نرم و زيبا مي‌كند و روي پوست دست و آرنج معجزه مي‌كند؛ مانده‌هاي آرايش را پاك و پوست خشك بدن را نرم كرده و خارش ناشي از خشكي پوست را درمان مي‌كند. پس هر وقت احساس كرديد پوست‌تان بيش از حد خشك شده و آسيب ديده، زير مرطوب‌كننده هميشگي‌خودلايه‌اي نازك از روغن زيتون تصفيه نشده بماليد كه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها و اسيدهاي چرب مفيد است.


اسكراب‌هاي خانگي: ارزان و تاثيرگذار

قدري شكر را با هر روغني كه در آشپزخانه داريد مخلوط و از آن براي اسكراب پوست خشك خود استفاده كنيد، هم به صرفه و موثر است و هم پوست را تغذيه مي‌كند. درست كردن آن هم بسيار راحت است. مقادير مساوي از شكر قهوه‌اي دانه ريز را با روغن مخلوط كنيد و به آرامي با حركت‌هاي دايره‌وار پوست خود را با آن ماساژ دهيد. با افزودن يك قاشق عسل به اين مخلوط، محتواي معدني و ويتاميني ماسك دست‌سازتان غني‌تر مي‌شود. افزودن اندكي آب ليمو هم بد فكري نيست.


اين مرهم شفابخش

خوراكي‌هايي كه پوست را پاك مي‌كنند

از سال‌ها قبل تجربه نشان داد عسل در مورد لب‌هاي ترك خورده و خشك اثرات درماني و ترميمي دارد. شب‌ها هنگام خواب كمي عسل به لب‌هاي خود بماليد. صبح روز بعد لب‌هايي زيبا و نرم خواهيد داشت. همين كار را مي‌توانيد در مورد پاشنه‌هاي ترك خورده پا و آرنج‌هاي پينه بسته نيز انجام دهيد.


درمان موثر براي موي خشك شما

خوراكي‌هايي كه پوست را پاك مي‌كنند

يك عدد زرده تخم‌مرغ را با يك قاشق غذاخوري صابون زيتون مايع مخلوط كرده و موهاي‌تان را با آن شامپو كنيد تا هم موهاي‌تان تميز شده هم خارش پوست سرتان التيام پيدا كند. مي‌گويند اگر زرده تخم‌مرغ را به كف سر بماليد و بگذاريد ۶-۵ دقيقه باقي بماند، موجب تقويت پوست سر شده و از ريزش مو نيز جلوگيري مي‌كند. براي برطرف كردن خشكي و آب‌رساني به موهاي خشك خود مي‌توانيد از مخلوط يك آووكادو و ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون و روغن دانه انگور گرم شده استفاده كرده موها را با آن ماساژ دهيد. سپس يك كلاه مخصوص حمام روي موها قرار دهيد تا گرما و رطوبت آن حفظ شود. ۵۱ دقيقه صبر كنيد سپس موها را بشوييد. اگر موهاي‌تان بلند بود مقادير ذكر شده را دو برابر كنيد.


لايه‌برداري طبيعي با ماست

آشپزخانه خانه‌تان يا بخش محصولات لبني نزديك‌ترين سوپرماركت به منزل شما، طبيعي‌ترين انواع محصولات مراقبتي پوست خشك دارد. ماست يكي از بهترين پاك‌كننده‌ها محسوب مي‌شود كه ضمن لايه‌برداري ملايم از پوست، خشكي پوست را از بين برده، آن را نرم و شاداب مي‌كند. از آنجا كه خاصيت لايه‌برداري ماست ناشي از اسيد لاكتيك آن است و نه گرانول‌هاي ساينده، بهترين لايه‌بردار مطمئن براي پوست‌هاي خيلي خشك است. اگر خواستيد كمي بيشتر به پوست خود برسيد، ماسكي از تركيب ماست و پاپايا درست كنيد و روي صورت و گردن خود بماليد. آنزيم‌هاي پاپايا نرم‌كننده عالي به شمار مي‌روند. تركيب كدو تنبل و پودر دارچين هم در اين ميان مفيد است. ماسك را روي پوست خود بماليد، 5 تا 51دقيقه صبر كنيد و بعد آن را بشوييد. براي پوست دست و پاي خود مي‌توانيد از مخلوط توت فرنگي، تمشك و بلوبري استفاده كنيد.


شكلات بخوريد و پوست‌تان را زيبا كنيد

خوراكي‌هايي كه پوست را پاك مي‌كنند

رژيم غذايي سرشار از منيزيم، اسيدهاي چرب اساسي، ويتامين C و بتاكاروتن از درون، پوست را تغذيه مي‌كند و احتمال خشكي پوست را كاهش مي‌دهد. بنابراين از خوردن شكلات تلخ، ماهي سالمون يا ساير ماهي‌هاي چرب، پرتقال، انبه و هويج غافل نشويد.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج