۵۲۹۰۵۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اسعدیان: خانه سینما از هیچکس حمایت نمی کند

همایون اسعدیان کارگردان «یک روز بخصوص» و رییس هیات مدیره خانه سینما در جدیدترین مصاحبه خود به بیان نکات جالبی در مورد انتخاب بازیگران آخرین ساخته سینمایی اش پرداخته است.

خبرآنلاین: همایون اسعدیان کارگردان «یک روز بخصوص» و رییس هیات مدیره خانه سینما در جدیدترین مصاحبه خود به بیان نکات جالبی در مورد انتخاب بازیگران آخرین ساخته سینمایی اش پرداخته است. او می گوید پس از سریال «راه بی پایان» سالها با فرهاد اصلانی قهر بوده و در ابتدا به هیچ عنوان قبول نمی کرده که این بازیگر در «یک روز بخصوص» به ایفای نقش بپردازد. او همچنین درباره اختلافاتی که پس از بازگشایی خانه سینما میان اصنفاف سینمایی به وجود آمد گفت که آنها بحران ها دوره احمدی نژاد و شمقدری را پشت سر گذاشتند و دیگر برخی سوتفاهم ها درونی، چیزی نیست که نتوان آن را حل کرد.
اسعدیان: خانه سینما از هیچکس حمایت نمی کند

همایون اسعدیان کارگردان «یک روز بخصوص» درباره ساخت این فیلم سینمایی بعد گذشت ۵ سال از «بوسیدن روی ماه» به ما گفت: «این را می‌گویم که دوستانی که دنبال اثبات رانت‌خواری من هستند خوشحال شوند، من به دلیل رانت‌خواری‌های زیادی که کردم توانستم یک تامین مالی برای خودم درست کنم و از این بابت خیلی خوشحال هستم که بابت اموارت زندگی‌ام لنگ فیلم ساختن نمی‌شوم. وقتی لنگ فیلم ساختن نیستی هر پیشنهادی را قبول نمی‌کنی، هر سریالی را نمی‌پذیری. سال‌ها بود هم در تلویزیون و هم در سینما پیشنهاد ساخت سریال و فیلم سینمایی شده بود اما من نپذیرفتم. وقتی شرایط اینگونه باشد کم کم به این سمت می‌روی که دغدغه‌ای که خودت داری را فیلم کنی و دربند این هم نیستی که حتی اگر فیلم فروخت یا نفروخت فیلم بدی ام چه می شود. من خیلی دوست دارم همه کارگردان‌هایمان به این وضعیت برسند و بتوانند به گونه‌ای از جهت اقتصادی تامین باشند که به خاطر پول فیلم نسازند. متاسفانه خیلی از همکاران من مجبورند و هیچ ایرادی نباید به آنها گرفت.»

اسعدیان در ادامه روایت جالبی را در مورد انتخاب فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «یک روز بخصوص» مطرح می کند و می گوید پس از سالها که با این بازیگر قهر بوده ، او را برای بازی در فیلم «یک روز بخصوص» انتخاب کرده است: «جالب است این نکته را هم بگویم که من از سریال «راه بی پایان» با آقای اصلانی دچار کدورت شده بودیم و با هم قهر بودیم و حتی حرف هم نمی‌زدیم و من هم رفتار بدی می‌کردم، سر این کار وقتی دستیار‌هایم مطرح کردند آقای اصلانی برای این نقش خوب هستند گفتم اصلا حرفشم را هم نزنید اما شروع کردم به فکر کردن. دو روز بعد آمدم و گفتم به فلانی زنگ بزنید. آقای میری به فرهاد زنگ زد و اولش پای تلفن جا خورد و بعد قبول کرد و خیلی فروتنانه آمد و انگار نه انگار که ما از قبل مشکلی با هم داشتیم. من واقعا ممنونش هستم که اینقدر سعه صدر نشان داد و آمد و خیلی هم خوشحال هستم که او این نقش را بازی کرد. نقشی که خودم خیلی دوستش دارم.»

در آخرین انتخابات مجمع خانه سینما که اواخر سال گذشته برگزار شد، همایون اسعدیان به عنوان رییس هیات مدیره خانه سینما انتخاب شد. در دوره قبل کانون کارگردانان و کانون تهیه کنندگان نماینده ای در هیات مدیره نداشتند، اما در این دوره رییس کانون کارگردانان، ریاست هیات مدیره این صنف مهم سینمایی را بر عهده گرفت. اسعدیان درباره اختلافات داخلی که در بین اعضای خانه سینما به وجود آمده، نظر جالبی دارد و می گوید: «نظر ما در کانون کارگردانان بر این بود که خانه سینما خانه خودمان است و قهر کردن معنایی ندارد. اگر هم دیدگاه‌های اشتباهی وجود دارد بایستی سعی کنیم با مسالمت حلش کنیم. ما بحران‌های بدی را گذراندیم. بحران دوره آقای احمدی‌نژاد و شمقدری را پشت سر گذاشتیم و این اختلافات کوچک درونی چیزی نیست. خانه سینمایی که توانسته آن بحران را رد کند طبیعتا می‌تواند این سوءتفاهم‌های جزئی را هم حل و فصل کند.»

رییس کانون کارگردانان درباره بحران هایی که در زمان مدیریت شمقدری برای خانه سینما به وجود آمد، معتقد است: «خانه سینما خارج از خواست ما صفحه اول مطبوعات شد، اصلا چرا این اتفاق باید می‌افتاد؟ ما باید وسط مجله و روزنامه‌ها بودیم. ما علیرغم میل‌مان و با حرکتی که آقای شمقدری کرد وسط میدان پرت شدیم و موضوع داغ مملکت و روزنامه‌ها شدیم و کاندیداهای ریاست جمهوری همه‌شان بازگشایی خانه سینما را جزو یکی از وعده‌های ریاست جمهوری‌شان عنوان می‌کردند. در حالیکه اساسا اصلا به نفع خانه سینما نیست که اینقدر در چشم باشد. اما واقعیت این است که باور بیشتر ما این است که خانه سینما اساسا نباید روی جلد و اینقدر در چشم باشد. کار صنفی که نباید اینقدر سر و صدا داشته باشد، وقتی روی جلد هستی اتفاقا مورد ضربه‌های زیادی قرار می‌گیری. هیئت مدیره قبلی و قبل تر با همین نگاه فعالیت کردند که از روی جلد به وسط روزنامه و مجله بیایند و این به نظر من سیاست درستی است.»

رییس هیات مدیره خانه سینما با بیان این که این صنف در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد، می گوید که سینماگران مطالباتشان را به همه کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام خواهند کرد: «ما مطالبه مان را به همه نامزدها عنوان می‌کنیم. یکی از مشکلاتی که در دوره آقای شمقدری هم می‌خواستند به ما وصل کنند این بود که خانه سینما سیاسی و جناحی است و ما همواره با این اتفاق مقابله می کردیم. به همین خاطر قطعا ما از تمام کاندیداها مطالبه داریم که خواهیم گفت. البته تک تک اعضای خانه سینما ممکن است در ستادهای آقایان نامزدها فعال باشند اما این موضوع به ما ربطی ندارد و در حیطه مسائل شخصی افراد است. خانه سینما از انتخابات حمایت می‌کند و از مردم می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنند اما به عنوان هیئت مدیره و مدیرعامل خانه سینما و نهاد صنفی خانه سینما به هیچ عنوان از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهیم کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج