۵۲۹۰۸۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تقوی: شعارهای ایجاد شغل، کشک است!

دولت ها در ایران عمدتا به جای آنکه با معرفی برنامه و دفاع از آن رارای مردمی را جلب کنند با تکیه بر شعارها و برجسته کردن مشکلات موجود در جامعه سبد آرای خود را پر می کنند.

پول نیوز: دولت ها در ایران عمدتا به جای آنکه با معرفی برنامه و دفاع از آن رارای مردمی را جلب کنند با تکیه بر شعارها و برجسته کردن مشکلات موجود در جامعه سبد آرای خود را پر می کنند.

نمونه بارز شعار زدگی را می توان در انتخابات سال ۸۴ به وضوح دید؛ در انتخابات سال ۹۴ هم آنچه که باعث شد روحانی روی کار بیاید را می توان تکیه بر شعارها دانست. شعارهایی که در فضای بد اقتصادی نوید امید می داد؛ شعارهایی که از کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی تا ایجاد اشتغال را در بر می گرفت مردم را پای صندوق های رای کشاند.

انتخابات سال ۹۶ اما تا حدودی متفاوت است چرا که شعارهای اقتصادی به جای آنکه با واقعیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور همخوانی داشته باشد وعده های پوپولیستی است که عملیاتی کردن آنها در فضای کنونی اقتصاد کشور نا ممکن است.

مثلا برای پرداخت کارانه بیکاری، یارانه نقدی چند برابری و ایجاد شغل میلیونی در کشور منابع کافی وجود ندارد. اما برخی با تمسک جستن به آمال و آروزهای قشر متوسط و ضعیف جامعه در صدد جلب آرای این گروه از رای دهندگان هستند.

مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در واکاوی شعارهای انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است فقط دو نفر از کاندیداها شعار های متعارف و معقولانه سر می دهند و ما بقی بد اظهار نظر می کنند به گونه ای که در برخی مواقع احساس می شود کوچکترین مشاوره اقتصادی به این افراد داده نمی شود.

به گفته این کارشناس اقتصادی؛ شعارهای ایجاد شغل کشک است؛ چرا که برای هر شغل پایدار عوامل بسیاری دخیل هستند که اگر تاثیر گذاری زیادی نداشتند دولت های قبل می توانستند در ایجاد شغل موفق باشند حال آنکه شغل در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به منفی ۳ درصد رسید و افرادی که کار داشتند نیز بیکار شدند اما اقای روحانی در ۴ سال تورم را از ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رساند و رشد اقتصادی را نیز مثبت کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که آقای روحانی برای دور دوم بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده و سیاست های اقتصادی فعلی را ادامه بدهد چرا که در آن صورت می توان امیدوار بود دستاورد کاهش تورم ثابت مانده و بر رشد اقتصادی افزوده شود.
به گفته تقوی؛ دیپلماسی آقای روحانی خوب بوده است و امید می رود روابط ایران با کشورهای مطرح غربی بهبود یافته و جایگاه ایران در جهان بین الملل تثبیت شود.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: تنها کسی که با روی کار آمدن آن مشکلات اقتصادی و اشتغال در کشور رفع می شود دولت آقای روحانی است در غیر این صورت روابط ایران با کشورهای اروپایی خراب شده و احتمال اینکه عقب گرد اقتصادی در کشور رخ بدهد وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      واقعا کشکه... تو خیلی از موارد کشور عزیز ما به آخر خط رسیده یکیش اشتغال آفرینیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج